Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 12:00 

De spiegel van Neregeb ?
Ja De spiegel van Neregeb.
Ik zelf vind dit een gaaf tovenaars voorwerp, en zou jullie willen vragen wat jullie er van vinden, ook wil ik weten wat jullie zouden zien als jullie in de spiegel zouden kijken.

Ik zou zo bijvoorbeeld mezelf zien naast mijn ouders en mijn 2 zussen, we lachen en zijn gelukkig. =)


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 15:26 

Ik vind het een mooi voorwerp, maar aan de andere kant juist niet. Harry werd er bijvoorbeeld een beetje verslaafd aan om naar zijn ouders te kijken. En kijken in een spiegel gaat ze niet terug brengen. Ik vind dat je in het hier en nu moet leven. In de realiteit. En natuurlijk mag je soms wegdromen, maar daar heb je toch geen spiegel voor nodig.

However... als ik in de spiegel zou kijken, zou ik waarschijnlijk mezelf zo'n 10 jaar later zien. Ik heb meerdere dingen die ik heel graag zou willen, maar het liefst... succesvol zijn. En dat kan op meerdere manieren. Ik hoef niet rijk en beroemd te zijn, maar een liefhebbende man en minstens 1 kind... succesvoller zou ik in mijn ogen niet kunnen zijn.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:00 

Aan de ene kant kan ik je volgen Jessica. Aan de andere kant zou ik toch best wel om de x jaar o.i.d. een blik willen werpen op de Spiegel van Begeerte ;) Weet je een beetje wat je te wachten staat. En hoe je daar dan komt, dat is dan nog de vraag. Maar dan weet je in elk geval wat je te wachten staat. Hoe weet je dan, wanneer niet. Wat ik overigens zou zien in de spiegel? Mijn familie (lees: ouders + zussen) gezond en gelukkig.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 16:03 

Het is een mooi voorwerp al had ie er mooier uit kunnen zien, aangezien het je dromen enzo voorspiegelt! Alhoewel als het als een dagelijks voorwerp eruit ziet verwacht je het natuurlijk ook niet.
Misschien handig om te hebben maar wel gevaarlijk als een verslaving dan zit je er alleen maar. Dan dat je ook je doel wil behalen want het brengt niks naar je toe of weer terug.

Misschien dat ik er wel in zou kijken, maar zou niet weten hoe je dan daar komt van wat je ziet. Ik leef meer in het nu en dat is prima, al zou het mooi zijn een overleden weer te zien of iets dergelijks.
Weet niet wat ik zou zien erin aangezien ik zoveel wil.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 16:24 

Ik denk niet dat je echt zou zien wat je te wachten staat, je ziet enkel wat je verlangt. Je gaat niet je echte toekomst zien maar je droomtoekomst. Is dat erg realistisch? Neen. Is het leuk? Misschien wel maar misschien ook weer niet als je dingen zou zien die je nooit gaat bereiken, nogal deprimerend dan.
Misschien dat één keer kijken je een beter zicht kan geven op wat je wil bereiken en om je dromen waar te maken maar de spiegel is ook gevaarlijk en verslavend.

Ik weet zelf niet goed wat ik zou zien. Er zijn veel dingen waar ik van droom en die ik echt wil en ergens ben ik wel benieuw hoe de spiegel dat zou tonen.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:12 

Lileika schreef:
Ik denk niet dat je echt zou zien wat je te wachten staat, je ziet enkel wat je verlangt. Je gaat niet je echte toekomst zien maar je droomtoekomst. Is dat erg realistisch? Neen. Is het leuk? Misschien wel maar misschien ook weer niet als je dingen zou zien die je nooit gaat bereiken, nogal deprimerend dan.
Misschien dat één keer kijken je een beter zicht kan geven op wat je wil bereiken en om je dromen waar te maken maar de spiegel is ook gevaarlijk en verslavend.

Ik weet zelf niet goed wat ik zou zien. Er zijn veel dingen waar ik van droom en die ik echt wil en ergens ben ik wel benieuw hoe de spiegel dat zou tonen.


Ik weet niet wat je grootste verlangen is, maar moest de spiegel ene realistische toekomst tonen, denk ik wel te weten wat jij zou zien.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit een echt groot verlagen van je is maar ik denk dat je jezelf zou zien, die voor een klas staat, waar je geschiedenis (van de toverkunst) aan het geven bent, of gewoon misschien jezelf, samen met je vriend en kindjes?
Dit is een pure gok hoor. ;)

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 12:41 

Ik vind de Spiegel één van de mooiste uitvindingen van Rowling. Ik word altijd een beetje huilerig als ik die stukken lees in PS. Ik vind het zo mooi bedacht. Zelf heb ik geen idee wat ik in de spiegel zou zien, echt GEEN idee. Ik weet niet wat ik in de toekomst wil. Daarom vind ik hem waarschijnlijk ook zo boeiend.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 15:44 

Ik vind het wel tof dat de spiegel in de boeken zit.

Zelf heb ik eigenlijk geen idee wat ik zou zien. Ik denk dat op dit moment mezelf zou zien in Engeland bij een vriend van daar. Maar ik kan het ook volledig fout hebben.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 22:04 

Ik zou wel in de spiegel van Neregeb willen kijken. Je leert namelijk een hoop over jezelf als je er in kijkt. De spiegel geeft niet je grootste wens weer maar je meest diepste verlangen. Wie weet nu van zichzelf wat hij / zij het meest begeerd? Ik denk dat dat er niet veel zijn en dat zo'n verlangen vaak banaler is dan wij denken.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 17:46 

De spiegel is een gevaarlijk ding, wanneer je uit een verlangen er naar terugkeert. Maar heb je daar overigens een spiegel voor nodig? Ja, misschien toch wel, in het geval van Harry zag hij zijn ouders, die hij zelf nauwelijks kon herinneren. Op dat moment had hij immers het fotoalbum van Hagrid nog niet.

Ik vraag me ergens ook af of het beeld dat de spiegel laat zien in de loop van de tijd zal veranderen. Je wordt ouder en daarmee leer je ook nieuwe dingen. Het zou me niets verwonderen wanneer je verlangens dan ook anders zouden komen te liggen.

Ik vrees dat het voor mij het ergste zal zijn: dat ik in het midden van een grote groep mensen sta en dat zij allemaal aandachtig luisteren naar wat ik te zeggen heb. Weet je, stiekem ben ik best mediageil. (a)

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 23:26 

Aisling schreef:
Ik vraag me ergens ook af of het beeld dat de spiegel laat zien in de loop van de tijd zal veranderen. Je wordt ouder en daarmee leer je ook nieuwe dingen. Het zou me niets verwonderen wanneer je verlangens dan ook anders zouden komen te liggen.


Ik weet wel zeker dat het zal veranderen. Ik kan me niet voorstellen dat het diepste verlangen wat je hebt, je hele leven hetzelfde blijft. Zoals je zegt, je karakter verandert, maar ook vooral de dingen waar je je mee bezig houdt worden anders.

Overigens heb ik geen idee wat ik zou zien in de spiegel. is dat normaal, of betekent dat dat ik mezelf niet ken? Ik hoop op het eerste. xD Wil je eigenlijk wel weten wat je diepste verlangen is? Hoort zoiets niet onderbewust te wezen, en wordt het niet ineens veel te concreet als je het wel te weten komt? Ik denk dat heel veel mensen zouden schrikken als ze hun diepste verlangen zouden zien. Daarom denk ik ook dat we de Spiegel van Neregeb kunnen zien als een staaltje duistere magie. Want wat voor goeds kan het iemand opleveren dat hij te weten komt wat zijn diepste verlangen is? Je kunt er eigenlijk alleen maar van in de war raken.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 10:36 

Dennis Krauwel schreef:
Overigens heb ik geen idee wat ik zou zien in de spiegel. is dat normaal, of betekent dat dat ik mezelf niet ken? Ik hoop op het eerste. xD Wil je eigenlijk wel weten wat je diepste verlangen is? Hoort zoiets niet onderbewust te wezen, en wordt het niet ineens veel te concreet als je het wel te weten komt? Ik denk dat heel veel mensen zouden schrikken als ze hun diepste verlangen zouden zien. Daarom denk ik ook dat we de Spiegel van Neregeb kunnen zien als een staaltje duistere magie. Want wat voor goeds kan het iemand opleveren dat hij te weten komt wat zijn diepste verlangen is? Je kunt er eigenlijk alleen maar van in de war raken.

Ik ben het hier helemaal mee eens, dus ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik denk dat mensen niet eens weten wat ECHT hun diepste verlangen zijn. Ik denk dat iedereen een "oppervlakkige" verlangen heeft als ze nadenken over wat zij zouden zien in de spiegel. Het lijkt mij nogal confronterend om je echte diepste verlangen te zien en ik denk dat het vaak shokkend is en het beeld niet overeenkomt met wat je dacht wat het zou zijn. Ik zou daarom de spiegel niet willen zien. Ik denk dat het voor mij veel te confronterend is.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme