Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 18:11 

Ik zit hier al een tijdje mee in mijn hoofd, en toen ik het topic fanmail las dacht ik misschien zijn meerdere hier in geïnteresseerd, hoe zouden jullie het vinden om vragen te bedenken over eventuele onduidelijkheden in het boek of iets wat je graag wilt weten en die naar JK te sturen? Hier kun je dan eventueel ook je vragen neer zetten en dan maak ik er één geheel bericht van zodat we die naar haar toe kunnen sturen.

Vragen die ik heb:
- Was Sneep een 'slecht' persoon die goede dingen heeft gedaan of was hij een 'goed' persoon die slechte dingen heeft gedaan.
- Zou Sneep uiteindelijk ook voor de goede zijde zijn gaan werken als Lily niet in gevaar was geweest.
- Wie was de geheimhouder voor Sirius, of was er geen geheimhouder voor hem, zo niet, hoe is het dan mogelijk dat Lily, James en baby Harry zich zolang voor hem verborgen hebben kunnen houden aangezien meerdere mensen hun locatie wist (inclusief Peter).
- Heeft Draco zijn eigen zoon anders opgevoed dan hoe hij zelf opgevoed is.

Is iemand hierin geïnteresseerd?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 22:22 

Mooi topic. Een mail zouden we kunnen proberen te sturen. Ik denk dat we meer kans hebben als we het onder de naam van een fansite versturen. Ik vermoed namelijk dat Rowling wel meer van dit soort mailtjes ontvangt.

Mijn vraagjes:
- De twelve uses of dragon blood!
- Hoe komt het dat Barty Crouch Jr. zo'n machtige tovenaar is geworden terwijl hij net (niet ?) zijn hogwardsdiploma heeft gehaald.
- Waarom is Florian Fortesque ontvoerd / gedood?

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 21:43 

Ik heb ook wel een paar vraagjes!
Wat gebeurde er met fluffy aan het einde van boek 1?
Wanneer zijn Penelope Clearwater en Percy uit elkaar gegaan. En waarom?

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 12:44 

Heel goed idee! Ik doe mee, heb zelf namelijk ook aantal vragen aan de queen.

1. Waarom moest Sirius Black al in deel 5 dood gaan?
2. Wat is haar favo potter boek?
3. Welke afdeling zou zei gesorteerd worden?
4. Wie is haar favo HP-karakter?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2012 13:39 

Roonil Wazlib schreef:
Mooi topic. Een mail zouden we kunnen proberen te sturen. Ik denk dat we meer kans hebben als we het onder de naam van een fansite versturen. Ik vermoed namelijk dat Rowling wel meer van dit soort mailtjes ontvangt.


Als de makers van het HPF daar geen problemen mee hebben dan kunnen we dat wel doen, het is wel slimmer denk ik want ik ben er ook van overtuigd dat ze meer van zulke email's krijgt.. Ik wacht nog even af met de email opstellen voor als er nog meer mensen met vragen zijn en ik zal een van de makers wel is een pb sturen of ze daar problemen mee hebben dat we als afzender HPF gebruiken..

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn gezellige huissie!

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 19:31 

Ik weet 1 vraag. Voldemort liet Sneep doden door Nagini, omdat hij dacht dat de zegevlier hem dan zou gehoorzamen, maar als Nagini hem dood dan is de stok toch voor haar?

_________________
Who's there!!!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 20:05 

Nagini is een gruzielement en dus onderdeel van Voldemort. Daarnaast is Nagini geen tovernaar / heks maar een dier zonder toverkracht.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 13:54 

Nog een vraag die is ontstaan in het topic: Rita Skeeter.. Hoe verander je precies in een Faunaat, en er word vertelt dat een tovenaar eerst moet weten wat er mis kan gaan zodat hij dat kan voorkomen, de vraag; wat kan er mis gaan en hoe voorkomt hij dat?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 19:43 

Lily_flower schreef:
Roonil Wazlib schreef:
Mooi topic. Een mail zouden we kunnen proberen te sturen. Ik denk dat we meer kans hebben als we het onder de naam van een fansite versturen. Ik vermoed namelijk dat Rowling wel meer van dit soort mailtjes ontvangt.


Als de makers van het HPF daar geen problemen mee hebben dan kunnen we dat wel doen, het is wel slimmer denk ik want ik ben er ook van overtuigd dat ze meer van zulke email's krijgt.. Ik wacht nog even af met de email opstellen voor als er nog meer mensen met vragen zijn en ik zal een van de makers wel is een pb sturen of ze daar problemen mee hebben dat we als afzender HPF gebruiken..


Ze hebben net een bericht teruggestuurd en ze willen het helaas niet.
Heeft er iemand nog vragen aan JK? Anders begin ik binnenkort met het opstellen van de email, ik wou ook nog vragen of iemand die wil nakijken op spelfouten etc. Mijn engels in niet slecht maar zeker niet perfect!!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 19:46 

lordmistery schreef:
1. Waarom moest Sirius Black al in deel 5 dood gaan?

Dit is trouwens een vraag die al is beantwoord door JK, hij moest volwassen worden en daarom liet ze Harry's 'vaderfiguur' wegvallen, omdat hij anders - waarschijnlijk - teveel op Sirius had geleund.

Ik kwam op nog wat vragen:
- Is Smalhart ooit nog de oude geworden.
- Waren Harry en Voldemort gerelateerd, omdat ze beide van de Prospers afstammen.
- Deed Knijsters in de keuken van Zweinstein wel iets, of zat hij daar net als in huize Zwarts te 'mokken'.
- Waarom heeft Harry de Telzieners voor boek 5 nooit kunnen zien, ten eerste heeft hij als baby zijn moeder zien sterven en ten tweede zou hij ze aan het einde van boek 4 - als hij terug gaat naar de trein - al moeten kunnen zien omdat hij Carlo dan al dood heeft zien gaan, maar hij ziet ze in het begin van boek 5 pas.
- Hoe was het mogelijk dat Ron - die geen geheimhouder was van de schelp - dit toch kon onthullen aan Dobby terwijl is gezegd dat alleen de geheimhouder dit kan vertellen.
- In welke afdeling komt Scorpius terecht als hij naar Zweinstein gaat? (Ik wil weten hoe hier op gereageerd word, misschien dat we er iets uit kunnen halen over of ze ooit nog een boek wil schrijven over de kinderen).
- Is Pottermore de encyclopedie die je had onthult te schrijven?
- Heeft Sneep ooit aan zichzelf toegegeven dat Harry innerlijk op Lily leek en niet op James zoals hij altijd beweerde.
- Heeft Sneep ooit spijt gehad van zijn gedrag tegenover zijn leerlingen?
- Waar was Harry in de tijd tussen de dood van zijn ouders en dat Hagrid hem ophaalde, want het is vrij duidelijk dat verschillende uren tussen zitten, (Anderling heeft een hele dag op dat muurtje gezeten en geweten dat Lily en James dood waren, dus er +/- 24u is het wel)

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 20:20 

Ik heb de email in het engels opgesteld, zou iemand het nog even willen nakijken op fouten alsjeblieft? Als er iemand nog vragen heeft aan Rowling kun je ze nog plaatsen en dan voeg ik ze nog toe aan de email!

De email:


Dear J.K. Rowling,

I have been a fan of the Harry Potter books for many years now and I have read them all more then once. I love the world you created and I still hope – like many - that one day you will write a prequel or a sequel. I also want to congratulate you with your new book, I hope it will be as good as the HP books and i'm definitely going to read it! But the reason I write you this email is because me and some others of a Dutch Fan Forum have a couple of questions about your books and we hope you want to answer them for us. So here we go!

- Was Snape a ‘bad’ person that did some good things or was he a ‘good’ person that did some bad things in his life?
- Would Snape still have became a double spy if Lily wouldn’t have been in danger?
- Who was the secret keeper of Lily and James before Sirius (Sirius immediatly switches roles with Peter right?), and if there wasn’t one, how was it possible for Lily, James and baby Harry to hide from Voldemort when multiple people knew where they were (including Peter)
- Did Draco raise his son differently than how he was raised?
- How exactly do you change in an Animagus, (do you have to concentrate on something etc.) what can go wrong during your transformation and how can you avoid that?
- Did Lockhart ever fully recover?
- Are Harry and Voldemort related? Because they are both descend of the brothers Peverell?
- How is it possible that Harry never saw the thestrals? He saw his mother die, and after that he saw Cedric die but he still couldn’t see them (on the end of book 4, when they go back to train)
- How is it possible that Ron revealed the location of the Shell to Dobby when only the secret keeper could do that?
- In which house is Scorpius sorted?
- Is Pottermore the encyclopedia you said you would write?
- Did Snape ever realize that Harry was more like his mother then like his father?
- Why was Peter sorted in Gryffindor?
- Did Snape ever regret how he acted towards his students?
- Where was Harry between the death of his parents and the moment Hagrid picked him up? Because it’s obvious there are several hours between his parents dead and the moment Hagrid got him out of that house, right?
- Was there a reason of why the death eaters kipnapped and killed Florian Fortesque?
- What are the twelve uses of dragon blood?
- What happened to Fluffy after the first book?
- When and why did Percy and Patricia break up?
- What is your favorite character and book of the series?
- In which house would you have been sorted?

Thank you for your time and we hope to get an answer!

With Kind Regards,
Tessa van der Heijden.

PS: I’m sorry if I misspelled some things, I am Dutch and my English isn’t perfect.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 22:06 

Hey.. Even een paar vraagjes beantwoorden ;)

Lily_flower schreef:
- Did Lockhart ever fully recover?
- Are Harry and Voldemort related? Because they are both descend of the brothers Peverell?
- How is it possible that Harry never saw the thestrals? He saw his mother die, and after that he saw Cedric die but he still couldn’t see them (on the end of book 4, when they go back to train)
- Is Pottermore the encyclopedia you said you would write?
- Was there a reason of why the death eaters kipnapped and killed Florian Fortesque?
- When and why did Percy and Patricia break up?
- What is your favorite character and book of the series?
- In which house would you have been sorted?


- Heb in een interview gelezen dat Lockhart nooit zijn volledige geheugen terug krijgt.
- Ja, bíjna iedereen in de wizarding world is related, vooral als je zo ver terug kijkt.
- Je moet de dood bewust zien. Omdat Harry nog zo jong was, realiseerde hij zich niet wat het was, en heeft daarom geen thestrals gezien. Over waarom hij ze niet op de terugweg heeft gezien weet ik niet, maar volgens mij staat nergens (ik kan het mis hebben!) dat ze ook terug gaan met de koetsjes.
- Ja, er komt ook nog een encyclopedie! Dit is onlangs door JKR bekent gemaakt =D =D =D
- Daar was ook een reden voor (volgens mij heeft alles een reden xD). JKR heeft hier een stuk over geschreven, maar dit is niet in de boeken terecht gekomen. Ze heeft gezegd dat het in de encyclopedie terecht komt
- Het is Penelope. Patricia is de Nederlandse vertaling
- Harry is altijd al JKR's favo personage geweest. Ze ziet Harry ook als haar eigen kind.
- JKR ziet zichzelf als Gryffindor

Zo, even een paar antwoorden, niet om dingen af te kraken, want ik ben erg benieuwd naar haar antwoord, maar als hulp.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 22:44 

bedankt voor het beantwoorden, ik wist dat sommige al beantwoord waren maar kon het niet meer terugvinden of het mezelf herrineren. Weet je trouwens zeker dat ze zichzelf als griffoendor ziet? Want ik meen me te herrineren - vaag dus :p - dat ze zichzelf in huffelpuf of ravenklauw zag zitten..

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 22:51 

Lily_flower schreef:
bedankt voor het beantwoorden, ik wist dat sommige al beantwoord waren maar kon het niet meer terugvinden of het mezelf herrineren. Weet je trouwens zeker dat ze zichzelf als griffoendor ziet? Want ik meen me te herrineren - vaag dus :p - dat ze zichzelf in huffelpuf of ravenklauw zag zitten..


Ze heeft inderdaad gezegd dat ze zelf in Gryffindor zou willen zitten, maar dat Hufflepuff haar afdeling is. Zoiets toch.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 23:10 

Genner schreef:
Lily_flower schreef:
bedankt voor het beantwoorden, ik wist dat sommige al beantwoord waren maar kon het niet meer terugvinden of het mezelf herrineren. Weet je trouwens zeker dat ze zichzelf als griffoendor ziet? Want ik meen me te herrineren - vaag dus :p - dat ze zichzelf in huffelpuf of ravenklauw zag zitten..


Ze heeft inderdaad gezegd dat ze zelf in Gryffindor zou willen zitten, maar dat Hufflepuff haar afdeling is. Zoiets toch.

Dat kan het goed zijn ja!

Ik heb dat van die telzieners nog is opgezocht ik het boek maar er staat nadrukkelijk dat de koetsen nog steeds door niks getrokken worden.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme