Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 13:23 

Er word zoveel gedaan op internet over Harry potter, en dan bedoel ik Harry potter vs Lord Of the rings of al die andere series.

LOTR fans vind ik persoonlijk wat arrogant. ze vinden LOTR de godfather van het fantasygenre, en vinden dat de Potter serie gejat is van hun serie, dit slaat nergens op en kan me daar behoorlijk boos over maken

Dus is mijn vraag vinden jullie dat je Potter met Lord of the Rings kan vergelijken? en zo ja, welke is beter, als Potterhead reken ik natuurlijk op jullie steun xD


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 13:51 

Neem één kam, scheer alle LotR fans d'r over heen.

Een beetje kort door de bocht vind je niet? Er zijn zat LotR-fans die HP helemaal geweldig vinden en anders om. De vergelijking slaat nergens op en wordt volgens mij alleen gemaakt omdat de eerst HP en de eerste LotR film ongeveer tegelijk uitkwamen en het allebei Fantasy verhalen over goed en kwaad zijn.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 19:20 

Ik ben het eens met Jalf. Ik ben zelf ook een fan van LOTR. Ik vind dat helemaal geweldig.

Wat betreft HP gelijkt op LOTR en anders om. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat je de verhalen niet kunt vergelijken. En als je dat echt wil dan kan je zelfs een vergelijking maken tussen HP en ET...

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 21:19 

Ik vind ook dat je de vergelijking niet kunt maken, het is totaal verschillend. Hetzelfde met het vergelijken van Twilight en HP, like WTF!?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 21:31 

oh nee, ik vind het ook onzin dat mensen filmseries met elkaar gaan vergelijken. maar het valt mij gewoon op dat het wel gedaan word. Ik vind zelf LOTR wel aardig. Maar ben obsessed met Potter. Bij potter voelde ik gelijk de liefde van de karakters en van de omgeving in de serie. LOTR vind ik gewoon een verhaal, maar natuurlijk vergelijk ik het niet. Elk verhaal is uniek.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2012 11:14 

Er is misschien wel 1 vergelijking die je wel kunt maken. Tussen gandalf en perkamentus. Die twee hebben een beetje dezelfde rol in het verhaal. En ik vind dat ze gebaseerd zijn op Merlijn.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2012 14:00 

Ik vergelijk niet. Ik ben fan van Hp, LOTR, Twilight en nog vele andere supergoeie film of reeksen en die zijn allemaal goed op hun eigen manier.
Je moet niet gaan vergelijken, want dat gaat gewoon niet, het enige wat ze gemeen hebben is hun genre, fantasy. Niets is beter en niets is slechter, en iedereen heeft het recht om goed te vinden wat die goed vindt.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 22:40 

Ik vergelijk graag en veel omdat ik het leuk vind. Ik vind het leuk om te zien dat veel thema's/namen/stuff terugkomen in verschillende boeken. In Mirror Dreams heb je bijvoorbeeld The Emptiness, dat zijn lege ruimten in de wereld waar je dingen in kan maken. In The Neverending Story heb je The Nothing, de leegheid die de wereld opslokt. De functies van deze ''lege ruimten'' zijn totaal anders in functie maar toch worden ze qua ''uiterlijk'' ongeveer hetzelfde beschreven. Beide gevallen zijn ook overal te vinden in plaats van op een specifieke plaats. Dat vond ik opvallend.

Sommige boeken/films zijn echter moeilijk te vergelijken omdat ze bijna niks gemeen hebben. Een voorbeeld vind ik Twilight en Harry Potter. Maar ik vind dat je Lord of the Rings, Harry Potter en Narnia prima kan vergelijken. Ze zijn heel verschillend maar hebben echt wel overeenkomsten.

Ik vind boeken vergelijken niet iets slechts, want ik doe het zelf meestal niet om te zeggen dat het ene geweldig is en het andere ruk. Elk boek heeft mooiere en minder mooiere kanten.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2012 20:35 

Ik ben het ook eens met Jalf, ik zie Lotr mega graag, maar Harry Potter nog liever, en dat is met vel mensen die ik ken zo, dus vind het ook een beetje kort door de bocht.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme