Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 13:23 

Ik had de ultimate edition deel 5 van Pottet gekregen waar extra informatie op staat van de films, en elk deel heeft dan een eigen thema. in deel 5 zou over de evolutie gaan.

Nou zat daar een soort interview tussen met Dan en hij zij iets van: The whole story for me, the seven books, is about a loss of innocence. Thats what, for me, the films, the books, everything is about.
Ik begreep dit totaal niet, weten jullie wat hij hiermee bedoelt?

Ik hoop op een reactie..want kun je, je onschuldigheid verliezen?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 22:23 

Dat vind ik mooi gezegd van Daniel.

Wat betekend ''je onschuld verliezen''?
Ik vind het zelf een vage term. Naar mijn idee betekent het dat je iets doet of je iets overkomt waardoor je niet meer rein / naief / ''kinderlijk onschuldig'' bent. Je word bijvoorbeeld een keer flink gemanipuleerd en als je daar achter komt, word je achterdochtig, terwijl je daarvoor mensen juist makkelijk vertrouwde omdat je nooit slechte ervaringen had. Dat is een voorbeeld van onschuld verliezen volgens mij. Een moeilijke jeugd, mishandeling, manipuleren of gemanipuleerd worden, dat soort dingen kunnen veroorzaken dat je je onschuld verliest.

Ik denk dat de hoofdpersonages uit de boeken inderdaad langzamerhand hun onschuld verliezen. De corrupte politiek, censuur en valse berichten in de Ochtendprofeet, een halfreus waar het trio zich vrij verantwoordelijk voor voelt, een rat die geen rat blijkt te zijn, Voldemort die in Harry's hoofd zit, Ginny die gemanipuleerd word door Voldemort op twaalfjarige leeftijd, de voorbeelden zijn eindeloos. Eén van de beste voorbeelden vind ik Malfidus, die opgroeide in een liefdevol en beschermd gezin, die in 1 klap van zijn onschuld word beroofd als hij Dumbledore moet vermoorden.

Ik vind het een erg mooi onderwerp. Ik weet niet of het misschien beter bij het Serieus board hoort? Is je vraag alleen Harry Potter gericht of meer algemeen?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2012 17:25 

@sweetHermione

bedankt voor je, tochwel, leerzame antwoord! Ik weet nu eindelijk wat hij ermee bedoelt! want ik denk zoals jij het heb uitgelegd dat hij dat precies zo bedoelde! en ik dat , dat ook één van de dingen is waarom de harry Potter series zo goed zijn. Natuurlijk zijn er honderden redenen maar dit is er één van denk ik.

Tja..het was meer een vraag Potter gericht en vond het zelf inderdaad ook een heel mooi en interessant onderwerp. Maar misschien hij daar dan idd beter.
In ieder geval bedankt!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme