Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 22:01 

@lilyflower

Ik vind het een beetje overbodig zo abnormaal te reageren. Ik geef slechts mijn mening, als dat niet word gewaardeerd ben ik hier weg!!

Ga, nou is na hoe weinig Awards Potter heeft gewonnen. Ok, de MTV awards zijn niet echt eerlijk. Het is ook een stukje voortrekkerij. denk ik. Beetje knoeien hier en daar met de uitslagen naar hun eigen mening.

Ik heb hier nooit een uitspraak gedaan over HG. HET LIJKT MIJ; een , een of andere sportdodcumentaire of zo..maar wie weet als ik het zie denk ik er anders over.

Nog een keer als ik mijn mening niet mag geven ben ik hier weg!
maar je zegt het nu al zelf ja. Ik vind Huger Games goed. Nou , dan vergeet je dus de magie van Potter. en in dat geval is dat solidariteid. Ik bedoel als je in een ruimte staat kan je niet en links en rechts staan. jij , jullie, kiezen/kiest voor HG nou prima. Ik zal nooit een andere serie boven HP verkiezen. hoe goed het ook is.

Maar als, blijkt, dat deze mening weer niet word geapprecieerd ben ik weg.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 22:32 

Een mening wordt altijd geaccepteerd, mits hij goed onderbouw en logisch is en niet gepresenteerd wordt als een feit. Dit lijk je op dit moment nogal te doen, naar mijn mening.

De MTV awards zijn nou eenmaal meeste stemmen gelden. Niemand weet wat er achter de schermen gebeurt (behalve de MTV-medewerkers zelf dan) dus of het eerlijk gaat is niet te controleren. Het blijft dat het een publieksprijs is, geen prijs van kenners. Daardoor hecht ik er persoonlijk vrij weinig waarde aan.

Het is niet verboden om 2 dingen leuk te vinden. Als je HP en HG allebei leuk vindt en het je dus vrij weinig uitmaakt wie van de twee wint, dan is dat okay en heeft dat vrij weinig met solidariteit te maken. Of als je vindt dat elke film mag winnen, behalve die ene die je zo verschrikkelijk vind, dat is dat ook goed. Heck, al boeit het je niet welke film d'r wint omdat je alle genomineerden leuk/stom vindt, dan is dat prima. Ik vind namelijk zat films beter dan de HPfilms. Hebben deze films allemaal awards gewonnen? Nee, sterker nog, een van mijn favoriete films (REPO! The Genetic Opera) heeft zelfs een Razzie gekregen. Maar ik vind het een heerlijke film om te kijken. Favoriete films hoeven niet overladen te worden met prijzen om ze leuk te vinden. Maakt dit mij minder HP-fan? Nee, ik vind gewoon de films lang niet zo goed als de boeken, en andere films vind ik beter.

Jouw beschrijving van de Hunger Games bewijst voor mij dat je niet echt de moeite hebt gedaan om je te verdiepen in de film. Het plot van HG is namelijk iets heel anders, maar goed, daar gaat het nu niet over.

Maar goed: onder het motto tl;dr: Het gaat er niet om hoeveel prijzen een film wint, het gaat erom dat jij d'r als persoon van geniet.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 6:25 

Jalf schreef:
Favoriete films hoeven niet overladen te worden met prijzen om ze leuk te vinden. Maakt dit mij minder HP-fan? Nee, ik vind gewoon de films lang niet zo goed als de boeken, en andere films vind ik beter.

Daar kan het ook aan liggen lijkt me de films zijn zo anders dan de boeken, (veel veranderd en weggelaten) en die hebben denk ik genoeg krediet ontvangen? weet niet de cijfers ervan.
En idd er zijn meer films lang gekomen die al veel beter zijn.

Ik vind het goed van je Lordmistery dat je je graag houdt aan je waarden en je favo ding, ik ben zoals al eerder gepost ermee eens. Maar ik heb die HG enzo wel gezien ze zijn heel goed maar ondanks dat blijft HP ook me favo. Maar dat is niet de enige.

Kan iemand trouwens eens een link of de prijzen eens neerzetten die HP nou wel heeft, want dat weet ik echt niet. Behalve dat ze veel genomineerd zijn.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 9:27 

@2deamon!

Ja bedankt!! dat las ik inderdaad. Mooi dat je het er mee eens bent! maarja, ik vind het zelf wat onredelijk dat niet te doen dus..tja..maar wel bedankt!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 10:31 

Pfoe, ik kan me er bij zulke pijzen nooit extreem druk over maken. Het gaat toch uit van, wat Jalf al zegt, meeste stemmen gelden. Het gaat erom welke films uiteindelijk het populairst zijn en welke fans het stemmen ontzettend vaak doen. Ik snap dus wel dat uiteindelijk Twilight en The Hunger Games prijzen in beslag hebben genomen, gezien de fans.

Daarnaast vind ik de discussie over of THG minder prijzen verdiend dan HP een beetje ... apart. Ik vind The Hunger Games echt een goede film. Het heeft naar mijn mening een goede cast en het verhaal is gewoon fantastisch. Dat neemt niet weg dat ik daarnaast ook nog steeds groot Harry Potter fan ben. Het is niet dat, omdat ik fan ben van Harry Potter, ik andere films opeens niet meer ontzettend goed kan vinden en geen prijzen gun.

Jalf schreef:
Maar goed: onder het motto tl;dr: Het gaat er niet om hoeveel prijzen een film wint, het gaat erom dat jij d'r als persoon van geniet.

Amen.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 18:55 

lordmistery schreef:
@lilyflower

Ik vind het een beetje overbodig zo abnormaal te reageren. Ik geef slechts mijn mening, als dat niet word gewaardeerd ben ik hier weg!!

Ga, nou is na hoe weinig Awards Potter heeft gewonnen. Ok, de MTV awards zijn niet echt eerlijk. Het is ook een stukje voortrekkerij. denk ik. Beetje knoeien hier en daar met de uitslagen naar hun eigen mening.

Ik heb hier nooit een uitspraak gedaan over HG. HET LIJKT MIJ; een , een of andere sportdodcumentaire of zo..maar wie weet als ik het zie denk ik er anders over.

Nog een keer als ik mijn mening niet mag geven ben ik hier weg!
maar je zegt het nu al zelf ja. Ik vind Huger Games goed. Nou , dan vergeet je dus de magie van Potter. en in dat geval is dat solidariteid. Ik bedoel als je in een ruimte staat kan je niet en links en rechts staan. jij , jullie, kiezen/kiest voor HG nou prima. Ik zal nooit een andere serie boven HP verkiezen. hoe goed het ook is.

Maar als, blijkt, dat deze mening weer niet word geapprecieerd ben ik weg.


Hier zal ik verder maar niet op ingaan voordat ik er dadelijk voor zorg dat het HPF een lid minder heeft, dat zou ik namelijk niet op mijn geweten willen hebben

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2012 6:46 

Ik denk dat ieder zo zijn eigen mening heeft over wie awards moet winnen. Moest het van mij afhangen had Harry Potter er 'honderden' om het zo te zeggen meer gewonnen, maar we zijn nu eenmaal niet de enigen in de wereld. The hunger games had er ook een paar van mij mogen winnen, maar Twiglight vond ik niet echt goed. We zullen er maar mee moeten leven zeker.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2012 11:07 

Naar mijn idee moet de film winnen die er het meest recht op heeft. En ik denk dat er voor zowel, Harry Potter als Twilight als de Hunger Games voors en tegens te bedenken zijn.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van de verfilmingen van ook maar een van de drie bovengenoemde titels. Het is misschien daarom dat ik ook niet heel erg verdiept ben in de MTV Awards.
Maar naar mijn idee heeft iedereen een eigen smaak en kan ik me dus heel goed inbeelden waarom iemand wel of niet zou willen dat een bepaalde award wel of niet zou winnen.
Maar bedenk altijd dat het slechts een graadmeter is, bepaald naar een aantal meningen. Het is geen heilig geschreven boek vol wetten. En daar waar een film een prijs wint, zal hij hem desbetreffend altijd voor de neus van een ander wegkapen. Feiten zijn feiten, lijkt mij zo.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 15:24 

lordmistery schreef:
@sweethermione

Dus jij gunt het Hunger games, ik ga er niet over oordelen maar ik ben gewoon HP fan dus ga me niet in HG verdiepen, maar jij gunt het hun maar dan Harry Potter? dat snap ik voor geen meter..Ik vind dat niet echt solidariteid.


Nee, ik zeg niet dat ik vind dat The Hunger Games het meer verdienen dan Harry Potter, dat staat nergens in m'n post. Ik zeg alleen dat ik blij ben dat the Hunger Games veel prijzen hebben gewonnen, omdat ik erg van die film heb genoten. Ik geniet ook erg van de Harry Potter films en ik vind dat zij ook prijzen verdienen, maar eigelijk maken die prijzen mij niet veel uit. Ik vind het gewoon leuk als een film die ik leuk vind veel prijzen krijgt, wat het geval was bij the Hunger Games, maar vind het niet erg als een film die ik leuk vind deze prijzen niet krijgt, zoals bij Harry Potter. Ik kan van meerdere boeken/films/fandoms tegelijk houden. Ik ben een ontzettend groot Harry Potter fan en ik heb de boeken van The Hunger Games niet gelezen en ben (daarom?) een veel groter fan van Harry Potter dan The Hunger Games. Maar ik kan me er niet over opwinden dat ze geen prijzen hebben gekregen, ik uit mijn Harry Potter liefde anders denk ik.

The Hunger Games is trouwens geen sportdocumentaire. Ik zou 'm echt eens gaan bekijken als ik jou was, ik denk dat je het een mooie film zal vinden!

Ik vind het trouwens jammer dat je vind dat je solidair moet zijn met Harry Potter en daarom niet van andere films (dingen?) kan houden. Er zijn zoveel prachtige films, boeken, tvseries. Naast Harry Potter houd ik bijvoorbeeld enorm van Dr. Who, My Little Pony: Friendship is Magic en heb ik een hele lijst aan lievelingsboeken. Ik vind het fijn om zoveel verschillende dingen te hebben waar ik blij van word, van kan genieten en zelfs van kan leren.

Het zou mij trouwens niks verbazen als op dit forum een paar mensen zijn die een fandom hebben die voor hun veel belangrijker is dan Harry Potter, bijv. Lord of the Rings. Wat mij betreft geen probleem, iedereen is uniek en wie ben ik om voor een ander te bepalen wat hij/zij het leukste moet vinden?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 13:03 

@sweethermione en dat bedoel ik dus. LOTR, dr.who, nicolas Flamel boekenserie Etc. zijn ook aardige films/tvseries/boeken maar die komen bij mij niet op nummer 1. precies de rede die ik hierboven al heb genoemd.

Ik ben niets meer dan een hele trouwe fan, al bijna 14 jaar, dat is ook sterker geworden zoals bij meer fans. Waarom HP altijd bij mij op nummer 1 zal staan is. omdat ik er een tweede thuis in heb gevonden. als ik niet lekker in mijn vel was; oh even Hp lezen..dus ik zou daarom geen enkel andere fim of wat dan ook op nummer 1 zetten.

Daarentegen, betekent het niet dat ik jou/jullie of iemands keuze niet respecteer..dat doe ik juist. zo is inderdaad iedereen weer uniek. het is gewoon een soortvan liefde meer niet. Ik hoop dat, dit word gewaardeerd gerespecteerd..anders..is er één lid minder op dit forum..dan moet ik maar op zoek naar een ander.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 13:34 

Je bent niet de enige Potterhead, en natuurlijk respecteer ik je mening, ik heb er ook een soort tweede, of pak 3de huis in gevonden, ik ben ook een zeer trouwe fan, een stuk of 5 a 6 jaar, aangezien 14 niet echt mogelijk is in mijn geval. Maar ik weet ook dat anderen daar misschien anders over denken.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 13:51 

lordmistery schreef:
Ik hoop dat, dit word gewaardeerd gerespecteerd..anders..is er één lid minder op dit forum..dan moet ik maar op zoek naar een ander.

Ik vind dat dit een loos dreigement is wat absoluut niets met dit onderwerp heeft te maken. Iedereen geeft hier zijn/haar mening en het spijt me je te zeggen, maar niemand zal zich hier schuldig voelen als je vertrekt, want het heeft absoluut niets te maken met hoe de mensen hier reageren. Je hebt dit nu al meerdere keren gezegd, maar het veranderd de situatie echt niet.

Ik ben zelf de generatie HP-fan van begin tot einde. Ik heb het eerste boek meegemaakt toen het uitkwam en ik ben er gelijk van gaan houden. Maar dat houdt mij niet tegen om andere dingen geweldig te vinden. Want er hoeft geen grote vuurlinie tussen HP en mijn andere fandoms te zitten. Want elk boek, elke serie, elk fandom is uniek en absoluut niet te vergelijken. HP zal altijd mijn grootste fandom zijn, dit omdat het simpelweg mijn hele jeugd heeft bepaald. HP heeft een speciaal plekje in mijn hart en dat zal het altijd hebben.

lordmistery schreef:
Ik vind Huger Games goed. Nou , dan vergeet je dus de magie van Potter.

Dit vind ik regelrechte onzin (en wees blij dat ik op mijn woorden let) Omdat iemand iets anders leuk vind, in dit voorbeeld dan The Hunger Games, vergeet je niet de magie van HP. Het is een vooroordeel. Je doet werkelijk alsof het een doodzonde is om iets anders leuk te vinden dan Harry Potter. Iemand kan een ander fandom hebben naast Harry Potter. Je hoeft niet maar één fandom te hebben.

Ik heb me jarenlang druk gemaakt over iets als de MTV Awards of HP wel won wat ze moesten winnen, maar het feit is, het ligt niet in mijn handen. Ik zal nooit de beslissende stem zijn die HP een grote award geeft. Waarom niet? Omdat zodra het publiek stemt, kan het alle richtingen op gaan. En dat heeft niets met voortrekken te maken of met vals spelen. De fans van andere films zijn gewoon actiever in het stemmen.

Maar daarnaast vind ik niet eens alle HP films goed. Ik vond 3 afschuwelijk, de lelijkste weerwolf ooit zat in die film en het was absoluut niet wat ik mezelf had voorgesteld. Maar ik vond de effecten in 5 daarentegen weer prachtig met de Patronus.

Hoe dan ook, als ik me na zoveel jaar nog druk maak over iets als de MTV Awards dan gaat het bergafwaarts. Awards kunnen niet uitdrukken wat Harry Potter voor mij betekent en dat zullen ze nooit kunnen. Want Harry Potter heeft mij gevormd tot wie ik ben, ik heb ervan genoten, ik geniet er nog steeds van en ik zal er altijd van blijven genieten. Dat is het belangrijkste wat er is. En daardaar zalz elfs een oscar niets aan kunnen veranderen. Om af te sluiten een quote van Jalf.

Jalf schreef:
Maar goed: onder het motto tl;dr: Het gaat er niet om hoeveel prijzen een film wint, het gaat erom dat jij d'r als persoon van geniet.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 16:57 

Oh, ik zie het alweer..fijn dat iedereen het zo met elkaar eens is. hoeveel zal het zijn tegen 1..alhoewel..@deamon2 bedankt..jij begrijpt mijn gevoelens voor HPserie wel..

Waar een wil is , is een weg dat zeg ik altijd maar weer komt hier precies mooi uit.

wie weet hoe je, je kan uitschrijven voor dit forum? ik hoop op een antwoord.

als iedereen het zo leuk en aardig met elkaar eens is heeft het voor mij geen zin meer om überhaupt nog een reactie te posten want dat word toch wel de grond in geboord.

IK zal nooit iets opgeven maar nu wel..

Dus ik zeg Slán !! succes met het fan zijn van HG en TL..

OK, dit heeft niks met dit topic te maken maar dit is dan weer zo'n aanval tegen 1 persoon en dat is waarom ik mij wil uitschrijven en hier mee kap..

toedeledoki!!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 17:06 

Ik wil je helemaal niet aanvallen, en dat zou ook nooit m'n bedoeling zijn, maar jij accepteert ons mening ook niet, als ik me niet vergis, en daar heb ik het moeilijk mee. Ik begrijp je HP- gefreak (niet slecht bedoeld) ook, datzelfde heb ik. En als je je dan toch nodig wil uitschrijven, al ben ik ertegen, omdat ik niet dank dat iemand je hier wilt aanvallen, toch zeker ik niet, denk ik dat Admins je account kunnen verwijderen.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 21:03 

lordmistery schreef:
Oh, ik zie het alweer..fijn dat iedereen het zo met elkaar eens is. hoeveel zal het zijn tegen 1..alhoewel..@deamon2 bedankt..jij begrijpt mijn gevoelens voor HPserie wel..

Waar een wil is , is een weg dat zeg ik altijd maar weer komt hier precies mooi uit.

wie weet hoe je, je kan uitschrijven voor dit forum? ik hoop op een antwoord.

als iedereen het zo leuk en aardig met elkaar eens is heeft het voor mij geen zin meer om überhaupt nog een reactie te posten want dat word toch wel de grond in geboord.

IK zal nooit iets opgeven maar nu wel..

Dus ik zeg Slán !! succes met het fan zijn van HG en TL..

OK, dit heeft niks met dit topic te maken maar dit is dan weer zo'n aanval tegen 1 persoon en dat is waarom ik mij wil uitschrijven en hier mee kap..

toedeledoki!!


Het was niemands bedoeling om je aan te vallen. Iedereen hier heeft een mening en we luisteren naar elkaar. Maar de voorwaarde is wel, dat er terug geluisterd wordt. Als jij alleen van de Harry Potter films houdt, prima. Maar er zijn meer films op deze wereld dan alleen Harry Potter. Het kan dan ook heel toevallig zo zijn dat Harry Potter fans die andere films óók leuk vinden. Nadruk op ook.

Een forum is voor discussies. Als iedereen dezelfde mening zou hebben, zouden alle topics ook maar saai zijn. Even een voorbeeldje, waardoor je het hopelijk begrijpt: Niet iedereen's favoriete personage is Harry. Sommige mensen houden meer van Ron. Wat natuurlijk ook kan, is ze allebei leuk vinden. Zo is het ook met films. De een vindt de verfilming van the Hunger Games helemaal geweldig en de ander houdt alleen van Harry Potter. Wat ook kan, is dat iemand allebei de films goed vindt. Snap je?

Iedereen is daarin vrij om een eigen mening te hebben. Ook jij. Zeg alleen alsjeblieft niet dat we 'verraders' zijn omdat we ook andere films kijken. Er zijn meer smaken ijs dan alleen vanille. We waarderen het ook allemaal dat jij alleen de Harry Potter films in je kast hebt staan en dat je vindt dat alleen Harry Potter awards mag winnen. Accepteer ons standpunt dan ook ;) Als dat niet zo is, dan houdt de discussie hier op. Als je je zo graag uit wilt schrijven, mag dat. Daarin sta je helemaal vrij en niemand houdt je tegen.



Om even terug te komen op het onderwerp:

Ik vind het hartstikke leuk dat de laatste film en de acteurs genomineerd zijn voor awards. Het is jammer dat ze ze niet allemaal gewonnen hebben, maar in all fairness... De andere films die in de race waren, waren ook goed. Ik had ook geen uitgesproken voorkeur. Bij zulke awards is het toch vaak een battle of the fandoms en daar wil ik me liever niet in mengen. Ik vind alles prima en ik waardeer de films op mijn eigen manier. Daar hebben ze geen awards voor nodig.

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme