Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 23:57 

Vaak al heb ik gelezen, dat elk persoon verschillend over een film , verhaal of een boek denkt, of eigenlijk om het makkelijk te zeggen een verhaal zoals Harry Potter.

Maar wat is HP eigenlijk voor jou was mijn vraag? Is het voor jou gewoon een fantasieverhaal over goed en kwaad, als Twilight en andere fantasieverhalen. Of sluit je , je bij Dan Radcliffe aan dat dit niet zomaar een fantasieverhaal is? Er zijn nl. ook grote emotionele momenten in de boeken en de films.

Voor mij zelf betekent Hp, het hele verhaal gewoon, A loss of innocence, ik sluit me dus aan bij Dan Radcliffe. Het is geen standaard fantasiefilm, er worden zware thema's , volwassene thema's besproken, wat denk ik de fans oo zo aanspreekt.

Dus wat betekent HP voor jou?


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 21:43 

Voor mij betekent Harry Potter een groot deel van mijn jeugd. Ik ben in feite opgegroeid met Harry. Ik weet nog heel goed dat ik de boeken nooit wou lezen, omdat ik blijkbaar had bedacht dat het stom zou zijn. Toen heeft mijn moeder, eigenwijs als ze is, voor kerst toch gewoon Harry Potter voor me gekocht. Toen ik het boek eenmaal had, vond ik het zonde om niet te lezen, en ben ik toch maar begonnen. Ik ben m'n moeder natuurlijk superdankbaar dat ze zo eigenwijs was. Toen ik later dit forum vond, inmiddels misschien wel 9 jaar geleden, had ik mijn eerste echte hobby gevonden. Ik heb me hier m'n hele jeugd lang uren vermaakt, met Harry Potter en met de vrienden die ik hier gemaakt heb. Dus Harry Potter betekent in dat opzicht heel veel voor mij.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 12:17 

Voor mij betekend harry potter de psychologische magie (kracht) van life debt

_________________
Wanneer je al het onmogelijke uit sluit, wat er dan van over blijft hoe onwaarschijnlijk dan ook moet de waarheid zijn.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 19:49 

Harry Potter is super belangrijk voor me. Niet alleen is het de fantasy, het verhaal die me aanspreekt, het maakt gewoon deel uit van m'n leven.
Ik had altijd gezegd dat ik Harry Potter nooit zou lezen, de films zag ik wel super graag. Maar de boeken vond ik te dik, ik dacht dat ik door m'n dyslexie de boeken veel te lastig zou vinden. Toen ik 13 was ben ik dan toch een boek gaan halen in de bibliotheek en kon niet meer stoppen met lezen. Harry Potter heeft ervoor gezorgd dat ik super graag lees en ook sneller kan lezen nu. Geen boek is nog te dik voor mij.
Ook heb ik een sterkere band met bepaalde vrienden omdat die al net zo zot zijn van HP als ik.
Het forum is natuurlijk ook heel belangrijk voor me. Ik kan niet meer zonder, het is net als zuurstof.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 12:49 

Ik sluit me natuurlijk ook aan bij Dennis.
Couldn't wish for a better childhood!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 16:26 

Harry Potter heeft een wereld geopend naar een heel nieuw genre boeken. Het was altijd heerlijk om te lezen, met name omdat je je er helemaal in kunt verliezen. En niet te vergeten, het heeft mijn 12e verjaardag gered van een ramp.
Het is denk ik voor mij vooral het begin geweest van veel meer. Want uiteindelijk betekent het slechts een deel van mijn leven. Inmiddels zijn er zoveel andere facetten bij gekomen.
Op dit moment is het zelfs zo ver naar de achtergrond verschoven en betekent het nauwelijks nog wat. Ontwikkeling gaat verder en interesses veranderen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 20:23 

Harry Potter heeft mij indirect heel veel gebracht. De boeken lezen was een geweldige ervaring, de films waren super tof, maar ik kan niet zeggen dat ik extreem obsessief ben met het hele fandom. Ik lees de boeken graag opnieuw, zie de films graag, maar ik lees net zo lief nieuwe boeken en nieuwe films.
Ik heb er wel een heel hoop toffe herinneringen aan over gehouden. Wachten op nieuwe boeken, wachten op nieuwe films, midnight premiers, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En niet te vergeten HPF en de vrienden die ik hier heb gemaakt.

Ja, ik kan met zekerheid zeggen dat zonder Harry Potter mijn leven er heel anders had uitgezien.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 9:25 

Ik ben echt heel blij dat ik toch de films ben gaan kijken en de boeken ben gaan lezen. Want het was iets waarin ik me altijd terug kon trekken. Fanfiction schrijven, de boeken, de films, de fora. Vooral de fora, want daardoor leerde ik weer meer fandoms kennen rond fantasy series, maar ook films, games, anime. Harry Potter is voor mij een beetje de poort geweest naar alles wat ik nu ken, dat had ik niet, of veel later, leren kennen als ik HP niet had toegestaan in mijn leven. Ik vond het eerst namelijk eng.

Nu is het een groot deel van mijn jeugd en het is heel belangrijk voor me. Ik vind het jammer dat veel mensen dit als kinderachtig zien. De eerste drie boeken, natuurlijk, maar vanaf deel vier word het veel donkerder en vooral in deel zeven kun je echt niet meer van kinderboeken spreken vind ik.


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 18:06 

Harry Potter betekent voor mij dat er een nieuwe wereld van lezen was open gegaan. Waar ik voorheen meer boeken las van Thea Beckman en Carry Slee, las ik daarna toch meer uit het genre fantasy en ben ik ook fan geworden van andere fandoms zoals "In de Ban van de Ring", "Kronieken van Narnia" en vele andere. Daarnaast heeft Harry Potter voor mij betekent dat ik uit de boeken veel wijsheden heb overgenomen dat bijvoorbeeld veel geld niet meteen betekent dat je meteen een wedstrijd zwerkbal kan winnen met de nieuwste bezems en dat talenten soms harder nodig zijn. Verder is vriendschap een belangrijk item wat ik door de boeken heel sterk ben gaan waarderen en dat ik soms wat moeite had met het stuk waarin Ron zijn vrienden in de steek liet in "Harry Potter en de Relieken van de Dood". Verder is de diepgang van deze boeken en de erin verwerkte mythologieën mij sterk bijgebleven en heeft dat mij toch meer het genre van fantasy ingetrokken.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 15:54 

Voor mij staat Harry Potter eigenlijk gelijk aan een keerpunt in mijn leven. Ik hield vroeger nooit van lezen. Ooit heb ik mijzelf verplicht om te beginnen lezen in de Harry Potter boeken en sinds dien ben ik graag beginnen lezen. Ik had ze in een teug uitgelezen. Alle zeven achter elkaar. Vroeger was het dunste boekje al te veel, maar nu lees ik erg graag en nog het liefst de dikste kleppers of reeksen van drie boeken of meer.

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn wonderlijke wereld

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 17:04 

Harry Potter betekent heel veel voor mij.
Als ik vroeger iets niets durfde, maar het toch wel wilde, deed ik het ook echt niet.
Maar nu, doe ik het dan soms toch, want dan denk ik: 'Ik heb moed, want ik zit in Griffoendor!' En dan doe ik dat gewoon!

Ook droeg ik nooit sieraden, ik wilde nooit kettingen om, maar nu heb ik een HP ketting (Gouden Snaai) en ik kan gewoon niet meer zonder die ketting de deur uit.



_________________
Volg je gevoel, recht naar je doel


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 20:19 

Harry Potter voor mij betekent alles. Ik snap echt niet wat ik vroeger deed zonder Harry Potter... En niet alleen de boeken en de films interesseren mij, maar vooral de achtergrond informatie. Zonder Harry Potter, bestaat er geen leven meer. Toen ik 6 werd ging elke droom als volgt: Ik krijg een brief dat ik naar Zweinstein mag, Perkamentus is weer het schoolhoofd en ik word schouwer. Verder doet echt alles me denken aan HP. Bij het getal 7 ga ik helemaal door het lint, als ik radijsjes zie kan ik het niet laten om ze voor mijn oorlellen te houden, als ik to hoor denk ik meteen toveren, tovenaar, enz. HP is alles.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 14:43 

Harry Potter is voor mij een deel van mijn leven. Als ik agressief ben of zo, zegt mijn moeder meteen ga een Harry Potter film kijken/ga Harry Potter lezen. Nou als ik dat gedaan heb meteen erna, voel ik me een stuk prettiger. Als ik zenuwachtig ben doe ik hetzelfe (meestal lezen). Ik heb gezegd nooit Harry Potter te gaan lezen nou dit veranderde begin 2013. Ik zag Harry Potter and the prisoner of Azkaban. Ik vond het meteen heel interessant. De volgende dag vroeg ik mijn moeder meteen een film te kopen, dat was Harry Potter and the philosopher's stone. Nou hopelijk genoeg informatie! Haha. Wil je meer weten? PB me.

Groetjes Lars! xx

_________________
'Follow the Spiders, Follow the Spiders',
'If Hagrid ever comes back out Azkaban, I kill him!'


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme