Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Wat vinden we van het nieuwe boek?
Gaaf, jeugdsentiment! 17%  17%  [ 1 ]
Goed, maar het kan beter. 33%  33%  [ 2 ]
Het gaat. 33%  33%  [ 2 ]
Oprecht jammer. 17%  17%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 6

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 17:15 

Na 19 jaar gaat het verhaal verder, met de jongste zoon van Harry Potter. Dit boek is anders dan alle andere, aangezien het als een script voor een toneelstuk is geschreven.


Afbeelding

Heb je het boek gelezen? Ga je het nog lezen? Wacht je op de vertaling? Ga je het toneelstuk zien? Bespreek hier alles rondom dit script.

Gelieve reacties op het stuk en het script voorlopig onder spoilertags te houden.

Om af te trappen: ik twijfelde in het begin of ik het wel wou lezen, en heb toen op iBooks gratis een voorproefje bekeken. Daarna toch besloten dat ik liever voor de hard-copy ging, om bij de andere boeken op een rij te kunnen zetten.

Ik ben niet naar een speciale middernacht release gegaan, maar heb het wel op 31 juli gekocht en uitgelezen.

Mijn eerste reactie:
Spoiler:
Wow wat een verhaal. Ik weet nog niet zo goed of ik het gaaf moet vinden of niet. Aan de ene kant klopt het helemaal, aan de andere kant doet de snelheid fanfic-achtig aan en vind ik het al met al wat veel. De personages blijven wat vlak.

Maar het is zo gaaf om te lezen hoe het verder gaat, en hoe alternatieve tijdlijnen onderzocht worden. Ik ga het nog een paar keer lezen.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 18:33 

OMG hoe ging dit ook alweer?

Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik ga hem wel bestellen als mijn moeder dat nog niet gedaan heeft. Ik heb hele verschillende reacties gelezen, sommigen vinden het echt bagger en anderen zijn juist enthousiast. Ik ben eigenlijk een beetje bang om het te lezen, omdat ik bang ben dat het tegen gaat vallen en mn hele Harry Potter obsessie een soort deuk oploopt. Het zou jammer zijn als het een teleurstelling blijkt te zijn.

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 19:01 

Spoiler:
FOR VOLDEMORT AND VALOUR

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 19:52 

Spoiler:
Ik heb zelf het boek al gelezen, en ik vond het opzich wel goed. De karakters waren soms wat vlak, en de schrijfstijl vond ik niet helemaal fijn om te lezen. Er zaten zeker punten in die ik goed vond (scorbus vriendschap, hermione die minister is, the trolley witch, draco als vader en nog veel meer ) maar ook dingen die wel redelijk slecht zijn (Delphie, Voldemort en Bellatrix doing the deed, Cedric als dooddoener, het hele time turner gebeuren en nog wel wat meer)
Desondanks, ben ik blij om het boek te hebben (collectie moet wel compleet blijven :P) en vond ik het de koop waard

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2016 18:53 

Spoiler:
Voldemort Day :')

Oké, dus. Uhm.

Leuk om te lezen. Ik was wel al gespoild voor het boek uitkwam en wist niet zo goed wat ik er van moest denken. Nu eigenlijk nog steeds niet xD

Er is 1 ding wat me echt heel erg tegenstaat. En dat is dat Cedric een Death Eater word, omdat.... hij vernederd is? Seriously? Ik had graag nog wel wat meer info over de alternate universe willen hebben, want ik vind dat best wel interessant maar het feit dat Cedric besluit maar evil te gaan omdat het tijdens een kampioenschapje fout ging... nee dat gaat er niet echt in bij me.

Sowieso vind ik dat alles heel snel gaat, weinig karakteropbouw/ontwikkeling. Ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat het een toneelstuk-script is en geen boekboek, maar toch. Slow down en explain! Wanneer is Delphi geboren? Wisten de DE niks van haar af? Werd er gedaan alsof ze van Rodolphus is? Was dit de reden waarom Bella niet bij The Battle of the Astronomy Tower was? En dit zijn alleen nog maar vragen die met Delphi te maken hebben. Sowieso moet ik even wennen aan het feit dat Delphi bestaat en dat een Bellamort kind niet meer iets is van alleen fanfiction XD


En zo sielig dat Astoria dood is T_T Poor Dracky en Scorpion King xD

Ron was op zich wel weer lekker Ronnerig en er zaten best wel een paar grappige quotes tussen.

2 die me even snel te binnenschieten:

The rumor is that he is Voldemort’s son, Albus. It’s probably rubbish. I mean… look, you’ve got a nose.

SCORPIUS: No, it’s time that time-turning became a thing of the past.
ALBUS: You’re quite proud of that phrase, aren’t you?
SCORPIUS: Been working on it all day.

Sowieso vind ik Scorpius' geekyness erg leuk.

Voor de rest had ik bijna het gevoel alsof ik fanfiction aan het lezen was. Het is niet precies wat ik zelf voor ogen had, maar het is nu eenmaal zo. En gelukkig was ''het gevoel'' wel weer even helemaal terug. De spanning voor het beginnen van het boek, de leegte toen ik het boek uit had, zelfs weer hier posten op HPF <3 Weer even helemaal in de HP-wereld en dat is ook wat waard.

Ow en ik heb ook een hekel aan duiven Harry, you are not alone.


Iemand trouwens het toneelstuk gezien? Hoe was dat? Hoe waren de acteurs en ''geloofde'' je het met deze acteurs? Lijkt me best lastig. Ik zag ook dat sommige acteurs meerdere rollen speelden, viel dit op?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2016 20:23 

[Spoilers voor special effects]

Het toneelstuk was geweldig! Al vanaf dee eerste keer dat ik Harry en de gang zag, klikte het! Echt een groot compliment aan de cast, ze spelen vol overtuiging! Hey viel mij niet op dat sommige mensen meerdere rollen speelden, maar dat zijn ook de kleine rollen met veel grime/kostuum.

De voorstelling zelf is magisch!
Spoiler:
bijvoorbeeld bij de telefooncel in MoM, ze verdwenen gewoon terwijl de robes in een gat van 10cm x 10cm verdwenen! Erg Hans Klok achtig!

Ook de choreografie, verlichting en muziek was super! En dan hebben we het nog niet eens of het decor! Echt waar, magisch!!!

Aan het einde van act 2
Spoiler:
zweefden er mega dementors door de zaal! Super creepy maar zo gaaf!!

En aan het einde van act 3
Spoiler:
dimde het licht en was de prophecy overal. En als ik zeg overal, bedoel ik echt OVERAL! Op de muren en het plafond kon je door middel van een blacklight alles lezen. KIPPEVEL!


En tot slot op het einde van act 4
Spoiler:
liep Voldemort de zaal in, helemaal naar achteren, naar de deur die achter ons zat (wij zaten op rij T, 3e van achteren). Opeens kwam uit de speakers achter ons het gegil van Lily en James. Nogmaals KIPPEVEL!!!


Dus ja, het toneelstuk was AMAZING!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2016 17:04 

Ik heb vandaag het boek gekocht, ik ben eerlijk gezegd bang het te lezen want ik heb al vele teleurstellende reacties gehoord en dat jaagt me best schrik aan, dus ik hoop niet tot die groep mensen te behoren. Maar ik hoor anderzijds ook niets dan lof en hoe geweldig het was, de meningen zijn duidelijk erg verdeeld.

Ik had op Buzzfeed het plot wel al doorgelezen en euhm.. Ik wist echt niet wat ik ervan moest denken (en was het wel legit?), ik hoopte stiekem dat het een flauwe grap was maar bon, ik heb het boek nu en ik hoop dat het me niet zal teleurstellen, and if so, dan is het maar zo. Eerst lezen en dan beoordelen of ik hem leuk vind of niet.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme