Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:04 

Ook zou ik kiezen voor The Invisibility Cloak, want ik vind het echt een awesome ding =O De kans is heel nihil dat je zo'n iemand als Dolleman gaat tegenkomen, maar zou hem dus duidelijk wel vaak gebruiken als ik hem had xD Bijvoorbeeld bij mensen langskomen en achterkomen wat ze allemaal doen in hun vrije tijd (a)
Jammer genoeg bestaat het niet echt. xD

De andere twee klinken opzich ook wel aantrekkelijk, maar zijn nou niet echt voorwerpen die ik graag in handen wil hebben. Zijn wel leuk om te hebben, maar bieden niet direct grote voordelen vergeleken met The Invisibility Cloak.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Emond's Field

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:14 

De Steen valt voor mij zeker af, ik heb niet zoveel met de doden. Die zijn dood en behoren dat ook te blijven.

De zegevlier is zeker interessant vanwege het onoverwinnelijke gedoe, maar je weet wel bijna zeker dat je een bloederige en geweldadige dood sterf.

De onzichtbaarheidsmantel heeft gewoon de meeste voordelen en de minste nadelen. Mijn eerste keus zou deze dus zijn, daarna de Zegevlier en als laatste de steen.

_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008 & 29-01-2011 ~ heden

Waarom Eren Olifanten Huilers Die Hinkelen
o.d.z.
Et Audite Alterem


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Mirror of Erised
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 13:52 

Ik ben ook iemand die voor de Mantel gaat.
Ik ben van nature een nieuwsgierig bengeltje, Dus zo'n mantel zou uiterst nuttig zijn voor een persoon als ik.

De Wand is iets wat ik liever meid, ik ben niet zo van het vechten, om te winnen.

Ik accepteer de dood, en de mensen die om mij heen overlijden. Die steen zou ik meer willen om door te kunnen geven aan anderen.

Leve de nieuwsgierigheid!

_________________
Myths are public Dreams
Dreams are public Myths


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 17:33 

De onzichtbaarheidsmantel, zodat ik eindelijk naar zo'n vergadering van de leraren kan :p ik wil nu wel eens weten wat ze allemaal over mij te zeggen hebben, haha. Voor de rest hoef ik namelijk geen dode tot leven te wekken, want die moeten vooral blijven waar ze zijn. Het zal vast niet goed aflopen als je iemand terughaalt. En over oneindige macht hoef ik ook niet te beschikken, want ik zou niet weten wat ik ermee moet doen.. Daarbij heb ik geen zin om steeds over mijn schouder te kijken, want je weet maar nooit welke gek jou wil vermoorden voor de stok.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de PoiSonkast van Snape..
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 18:19 

De zegevlier.

Duidelijk om alle duels te winnen. Nu is het de kunst om het stil te houden dat jij hem hebt. :P

_________________
-= Scars have the power to remind us the past is real =-


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 21:13 

The Invisibility Cloak om stiekem goudgrijp te kunnen overvallen en vervolgens al de schatten onder deze cape te bewaren. Ik weet via het boek en de film wat de zwakke punten van goudgrijp zijn, dus wie wil helpen. Morgen ga ik op zoek naar die mantel en kom ik over, hoop ik dan, een maandje terug om op klaarlichte dag, met een wisseldrank, op zoek te gaan naar de blinde draak, het goud van Bellatrix te stelen en dan weg te vliegen op die draak. Natuurlijk met mantel om.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 21:40 

Voor mij is dit geen dilemma. Zoals anderen hier al eerder zeiden zou ik ook gaan voor de ontzichtbaarheidsmantel/invisibility cloak.

De zegevlier/elder wand: wordt het niet voor mij. Hartstikke fijn dat je onverslaanbaar bent. Maar als je hem in je bezit hebt, weet menigeen dat. Ik gok zo dat er tig anderen zijn die de elder wand/zegevlier maar wat graag van je willen afpakken. En jou dus willen overmeesteren opdat de elder wand/zegevlier naar hen luistert. Ergo: hoe het ook zij: je zal het bezit uiteindelijk bekopen met de dood.

Daarnaast heb ik er geen behoefte aan. Ik ben namelijk niet dermate machtsbelust dat ik koste wat kost over anderen kan heersen doordat ik elk willekeurig duel win.

De steen der wederkeer/resurrection stone: wordt hem evenmin voor mij. Hoewel het hele idee mij wel zeer aanstaat (want ik voel zelf wel een drang om met overleden dierbare mensen nog te kunnen praten) weet je vanuit het boek dat je er aan onder door kunt gaan. Dat je er dermate gek van word dat je dat ook met de dood zal bekopen. Dus, hoe pijnlijk dan ook, probeer ik er enigzins vrede mee te hebben hoe de situatie is. En dan hopen op 't feit dat je zodra jouw tijd aangebroken is om te gaan je dierbare mensen als nog tegen komt.

De onzichtbaarheidsmantel/invisibility cloak: die wordt hem! Waarom? Hoewel het op zich totaal niet nodig is, om onzichtbaar te zijn tegenover de rest van de wereld, is het wel verrekte handig. Het opent gewoon zoveel mogelijkheden. Genoeg dingen die overigens liggen in de kattekwaadsfeer (a) Maar mocht je je bijv. in een situatie bevinden dat je in het nauw bent. Mantel om en de ander ziet je niet meer. Kun jij er mooi tussen uit sneaken. Of als je niet gevolgd wilt worden, gewoon de mantel om en gaan.

Maar uiteraard ook dingen als: een kijkje in de keuken nemen terwijl kok/ober e.d. aan het werk zijn. Gewoon om te zien hoe het is terwijl men jouw eten klaar maakt. Of idd naar de bios, de zaal gewoon binnen gaan zonder kaartje :P Werken hoeft ook niet meer, want aan alle spullen kun je toch wel komen. Gewoon wegstoppen onder de mantel. Issie te klein: dan vergroot je hem toch met engorgio? :twisted: Nee, geef mij de mantel maar. Ga ik bijv. meteen de verboden sectie van de bibliotheek op Hogwarts een bezoekje brengen hehe.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 21:55 

Lupos-freak schreef:
In Harry Potter and the Deathly Hallows vermoed Voldemort dat hij Harry Potter kan vermoorden als hij gebruik maakt van The Deathly Hallows/De Relieken van de Dood. De relieken zijn mytische voorwerpen, die volgens heel wat mensen niet bestaan. Anderen, zoals bijvoorbeeld Perkamentus, hebben hun hele leven al gewijd aan de zoektocht naar de relieken. Want als je alle relieken bezit wordt je meester van de dood en de machtigste persoon van de wereld.

De relieken bestaan uit volgende voorwerpen:
The Eldar Wand - De Zegevlier
Als je deze stok bezit kun je geen enkel duel verliezen.
The Resurrection Stone - De Steen van Wederkeer
Hiermee kun je overleden mensen oproepen, die je dierbaar waren. De mensen die met deze steen tot leven worden geroepen leven niet echt. Ze zijn er wel (tijdelijk) maar ze kunnen geen handelingen verrichten. Je kunt met ze praten, maar als je lange tijd met ze praat, wordt je psychologisch niet helemaal oke.
The Invisibility Cloak - De onzichtbaarheidsmantel
Hiemee ben je onzichtbaar voor mensen en tovenaars. De onzichtbaarheid geldt wel niet voor sommige dieren en voor opmerkelijke mensen, zoals Dwaaloog Dolleman. Deze mantel ketst de meeste spreuken af.

Dilemma
Stel de tovenaarswereld bestaat^^
En stel dat je de verplichting hebt om Ă©Ă©n van de Relieken te kiezen. Je moet een reliek kiezen om te houden tot het einde van je leven. Dan is mijn vraag nogal logisch... Welke reliek geniet jouw voorkeur? En gelieve je antwoord wat te verduidelijken met argumenten.

Rowlings antwoord:
Rowling zelf kiest voor de The Resurrection Stone. In meerder interviews heeft ze al gezegd wat voor een verlies de dood van haar moeder was.


hij wist niet van de relieken alleen van de zegevlier...


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 15:00 

Ik ga ook voor de Onzichtbaarheidsmantel. De andere twee zou ik namelijk totaal geen baat bij hebben. De Onzichtbaardheidsmantel is wel handig in sommige situaties en zal heus wel ooit een keer van pas komen.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 11:56 

De Zegevlier zou ik zoiezo niet kiezen, want dat zou me te veel macht geven.
De steen, zou ik wel tijdelijk willen, maar uiteindelijk, de herinneringen aan overleden mensen zijn veel belangrijker dan ze nog is te zien, en dan uiteindelijk bina gek te worden doordat je met de doden praat.

Dus dan zou ik kiezen voor de onzichtbaarheidmantel. Die lijkt me op sommige momenten echt handig.
Kijk maar hoe Harry er van gebruik heeft gemaakt.
En ik denk dat die ook het minst gevaarlijk van allen is.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 13:23 

Ik denk dat ik voor de onzichtbaarheissmantel zou gaan.

Ik neem dan aan dat ik zelf al een toverstok heb en ik denk dat ik me evenveel zou gaan hechten aan mijn eerste stok als Harry deed. Hoef de zegevlier dus niet.

Ik heb ook nog niet heel erg belangrijke mensen verloren in mijn leven. Wel een aantal oudere familieleden. Die waren in mijn kindertijd wel gezellig, maar niet belangrijk genoeg om terug te vragen om samen mee te leven...

Het lijkt me heel handig om soms onzichtbaar te zijn... Lekker doen wat je wil zonder dat iemand je ziet! Lijkt me echt handig!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 13:34 

Zoals hier al een keer vermeld is zou ik alle drie the deathly Hallows ook wel willen hebben.

The stone: ik heb nog niemand verloren die mij dierbaar is dus ik zou hem nog even goed bewaren.
the elder wand: Altijd handig om iemand te kunnen uitschakelen die ik nie mag :)
The cloak: Lijkt me fantastich om bijv. een bioscoop binnen te kunnen glippen zonder te hoeven betalen. Of mensen af te luisteren en daar dan heel dictbij gaan staan zonder het te weten ..njaa noem maar op


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Little Whinging 4 - Surrey - England

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2011 14:58 

Ik denk dat ik voor de onzichtbaarheidsmantel ga.

Ik hoef geen doden terug te halen, want je weet dat dat niet verstandig is. Er zijn wel dierbaren van me overleden, maar ik vind dat je de doden met rust moet laten zoals iemand ook al voor mij zei.
De elder wand klink natuurlijk ook erg verleidelijk, want dan weet je dat je alle duels kan winnen.

Maar ik denk dat je toch het meeste hebt aan de cloak. Mocht je, je even willen terugtrekken zonder dat iemand je komt storen, dan kan je makkelijk even de cloak omdoen.

_________________
'Hou daar eens mee op!', riep ze, toen voor de zoveelste keer het licht uit de kamer uit ging.
'Sorry, sorry', zei Ron. Hij klikte met de Uitsteker.
'Ik weet zelf ook niet waarom ik het doe.'
'Kun je niks nuttiger verzinnen?'
'Zoals, sprookjes lezen?'


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 1:12 

Ik zou ze alle drie niet willen hebben, maar ik moet dus iets kiezen.

Ik zou voor de Elder Wand of de Steen van Wederkeer gaan. De Elder Wand omdat ik gewoon graag een toverstok zou willen hebben. De Steen van Wederkeer juist omdat ik er op het moment niks aan heb en er daarom niets mee hoef.

De Onzichtbaarheidsmantal zou voor mij een verleidelijke keuze zijn, maar hij is te verleidelijk en ik zal er het meest ongelukkig van worden van alle drie de relieken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme