Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Pala Ferry
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 17:22 

In Harry Potter and the Deathly Hallows vermoed Voldemort dat hij Harry Potter kan vermoorden als hij gebruik maakt van The Deathly Hallows/De Relieken van de Dood. De relieken zijn mytische voorwerpen, die volgens heel wat mensen niet bestaan. Anderen, zoals bijvoorbeeld Perkamentus, hebben hun hele leven al gewijd aan de zoektocht naar de relieken. Want als je alle relieken bezit wordt je meester van de dood en de machtigste persoon van de wereld.

De relieken bestaan uit volgende voorwerpen:
The Eldar Wand - De Zegevlier
Als je deze stok bezit kun je geen enkel duel verliezen.
The Resurrection Stone - De Steen van Wederkeer
Hiermee kun je overleden mensen oproepen, die je dierbaar waren. De mensen die met deze steen tot leven worden geroepen leven niet echt. Ze zijn er wel (tijdelijk) maar ze kunnen geen handelingen verrichten. Je kunt met ze praten, maar als je lange tijd met ze praat, wordt je psychologisch niet helemaal oke.
The Invisibility Cloak - De onzichtbaarheidsmantel
Hiemee ben je onzichtbaar voor mensen en tovenaars. De onzichtbaarheid geldt wel niet voor sommige dieren en voor opmerkelijke mensen, zoals Dwaaloog Dolleman. Deze mantel ketst de meeste spreuken af.

Dilemma
Stel de tovenaarswereld bestaat^^
En stel dat je de verplichting hebt om één van de Relieken te kiezen. Je moet een reliek kiezen om te houden tot het einde van je leven. Dan is mijn vraag nogal logisch... Welke reliek geniet jouw voorkeur? En gelieve je antwoord wat te verduidelijken met argumenten.

Rowlings antwoord:
Rowling zelf kiest voor de The Resurrection Stone. In meerder interviews heeft ze al gezegd wat voor een verlies de dood van haar moeder was.

_________________
See you in another life then, eh brother?


Laatst bijgewerkt door Lupos-freak op za dec 15, 2007 13:40, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:02 

Op zijn tijd zou ik iedere reliek wel willen hebben.

De zegevlier om een gevecht gemakkelijk te winnen.
De steen om even met mijn overleden familie te praten.
De onzichtbaarheidsmantel om stiekum te kunnen luisteren naar wat mensen over me zeggen als ze niet weten dat ik er ben.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:04 

Ik zou voor de Onzichtbaarheidsmantel gaan. Aangezien je daar het meeste aan hebt. Die steen heb ik niet nodig want ik wil hem toch nergens voor gebruiken. Daarbij is de toverstok natuurlijk wel handig, maar de kans dat je vermoord gaat worden door een creep die de stok wil hebben is wel heel groot. Je leeft dus wel steeds in angst. Daarom zou ik kiezen voor de mantel. Al heb ik geen flauw idee hoe ik die in het dagelijkse leven wil gebruiken. Voor Harry was het natuurlijk wel handig, maar ik zou niet weten wanneer ik zo'n ding nodig ga hebben.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:06 

Ik zou de Elder Wand willen hebben. Sowieso zou ik al een echt werkende wand willen hebben, want dat lijkt me gewoon zo handig xD En als je dan ook nog een extra sterke hebt is dat nog zo veel beter.
Daarnaast moet je er gewoon niet over beginnen dat je de Elder Wand hebt, dan krijg je ook geen creeps achter je aan.

De Resurrection Stone zou me denk ik alleen maar depressief maken, dat ik mensen die ik verloren heb wel terug heb, maar dat ze niet í¨cht terug zijn.
De Invisibility cloak lijkt me alleen handig als je houdt van streken uithalen. xD Verder heb ik ook niet echt behoefte aan om de dood te ontlopen ofzo.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:13 

Zelf zou ik toch voor de onzichtbaarheidsmantel gaan, dat lijkt me dan nog wel eens nuttig.

Mensen terug halen uit de dood lijkt me al niets, zeker ook omdat er bij staat dat je er later alleen aan onderdoor gaat.

De Elderwand zou ik niet perse hoeven hebben; een gewone, werkende wand zou al prima zijn voor mij. Je weet nooit wanneer de verkeerde engerd erachter komt dat jij die Elderwand hebt, dus nee dank je. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Lady of Snape Manor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Snape's room, with Severus.
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:49 

Ik zou ook voor de onzichtbaarheidsmantel gaan.
De zegevlier heb ik niet perse nodig. Tenslotte kun je hem ook heel simpel kwijt raken.
De steen wil ik ook niet. Natuurlijk zou je graag iedereen terug willen hebben die overleden zijn, maar of het goed is voor je eigen gezondheid, dat lijkt mij niet.

De onzichtbaarheidsmantel is ook gewoon handig. Je kunt je verstoppen wanneer nodig. Ik zie veel mogelijkheden ;)

_________________
Angst can only get you so far in life--dark sex appeal will carry you the rest of the way.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:07 

Geen dilemma hoor. The Elder Wand for sure. Ik houd van macht, ook al heb ik dat nu eigenlijk niet xD Ik zou het fantastisch vinden als ik iedereen aankon.

Daarbij zou ik de steen niet willen; daar zou ik alleen nog maar meer verdrietig door raken. Daarbij heb ik alleen nog maar een opa en een oudtante verloren waar ik niks mee had en die zijn ook al een tijd lang dood. En ja, je huisdieren terughalen heb je toch niks aan, aangezien ze niet kunnen praten en ook niet echt terug zijn.

De mantel... ja, ik weet niet. Ik heb geen behoefte aan onzichtbaarheid. Als ik me terug wil trekken kan ik naar genoeg plaatsen gaan en daar heb ik geen mantel voor nodig. Zo'n mantel is inderdaad handig voor kattenkwaad en grappen en ja... daar ben ik ook niet heel er in geí¯nteresseerd. En plus dat als ik wat uithaal iedereen van mij mag weten dat í­k het was.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Pigfarts
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:33 

ONZICHTBAARHEIDSMANTEL!
Misschien kun je met de Elder Wand ook wel voor elkaar krijgen dat je onzichtbaar wordt, maar het is zo'n fantastisch ding en nieuwsgierigheid ligt in mijn aard, dus ik zou het geweldig vinden om bijvoorbeeld bij mijn vrienden in een kamer te gaan zitten, er ééntje te sms'en en dan te horen wat ze daarna over me zeggen.
Of is dat oppervlakkig? Ik bedoel natuurlijk staatsgeheimen afluisteren en daarna de natie redden van een dictatorschap.

_________________
we've gotta get back to hogwarts, we've gotta get back to school
(back to witches and wizards and magical beasts
and goblins and ghosts, it's a magical feast)


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:43 

Ik zou ook de Onzichtbaarsheidsmantel kiezen.

Aan de Elder Wand zou ik niets hebben. Ik voel geen ontembare drang naar macht, ik ben dan ook niet erg ambitieus ingesteld. Ik vind het natuurlijk wel leuk om verantwoordelijkheid te krijgen, want dat is altijd goed voor je zelfvertrouwen, maar ik ben niet zo iemand die z'n hele carrií¨re van te voren plant en die per se bovenaan op de ladder wil eindigen. Bovendien is het inderdaad gevaarlijk om hem te hebben, zoals iemand al zei, omdat er dan gegarandeerd iemand is die bereid is je te vermoorden voor dat ding en dat vind ik het niet waard.

De Resurrection Stone brengt volgens mij alleen maar pijn en verlangen naar iets dat toch nooit terug zou komen. Dit hebben anderen ook al gezegd. Ik zou best graag met een paar mensen praten die overleden zijn, zowel familie als mensen naar wie ik opkijk, maar uiteindelijk moet je toch terug naar je leven zonder die personen. Dan kan je maar beter niet weten hoe het is om weer contact te hebben.

De Onzichtbaarheidsmantel zou ik bovendien heel handig vinden. Ik zou hem 's avonds gebruiken om nog te lezen in mijn bed, of soms gewoon heb aantrekken als ik geen zin heb om mensen die ik ken tegen te komen en het verplichte praatje te slaan. Zo zijn er nog wel duizend redenen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:15 

Geef mij die mantel maar!

Er zijn zo veel momenten waarbij ik wel eens zou willen verdwijnen. Het lijkt me heerlijk om te weten dat als jij dat wilt niemand je hoeft te zien. Om maar te zwijgen over het niet betalen bij de bios..

Bovendien hebben de Elder Wand en Resurrection Stone in mijn ogen geen grote voordelen. Ik heb geen behoefte aan macht en iemand terughalen uit de dood vind ik...geen fijn idee. Ookal zou het een oma of zelfs moeder zijn.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:42 

De Zegevlier valt denk ik af, het lijkt me leuk om geen enkel duel te verliezen maar ik moet wel het gevoel hebben dat ik het zélf kan en dat ik zélf zo sterk ben zeg maar.

Dan heb je de Steen van Wederkeer, die valt sowieso voor mij af. Het lijkt me ergens heel mooi om in contact te komen met je dierbaren maar ik zou hier heel angstig van worden.

Dus blijft voor mij over: De onzichtbaarheidsmantel, dat lijkt me ook best handig voor heel veel dingen eigenlijk haha. xD Het liefst zou ik af en toe ook even onzichtbaar willen zijn...


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:50 

De onzichtbaarheidsmantel, for sure. Uiteindelijk blijkt ook uit het sprookje van The Deathly hallows dat die het meest handig is. En zelf ben ik ook wel iemand die af en toe eens graag verdwijnt om te bezinnen en na te denken over mezelf en het leven. My god, dat klinkt diep.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Fleet Street
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:58 

Invisibility cloak. Zonder twijfel. Dit omdat het gewoon af en toe even fijn is om niet aanwezig te zijn. Even een beetje rust en vrijheid en niemand die je kan storen. Bovendien kan het natuurlijk heel handig zijn om leuke streken uit te halen. Niemand die kan zeggen dat jij het was.

The Elder Wand klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk, maar toch heb ik eigenlijk vrij weinig met duels, ik hoef niet zozeer macht door middel van kracht. Doe mij maar een simpele wand, waarmee ik saaie dingen kan doen, zonder ook maar op te staan. Daar heb je geen krachtige wand voor nodig.

The Resurrection Stone klinkt eigenlijk als het minst aantrekkelijke. Tuurlijk, als een dierbare komt te overlijden, zit je daar mee en daar ga je om rouwen. Maar de dood is simpelweg een onderdeel van the circle of life, en daar moet je niet mee sollen. Bovendien zou ik er toch alleen maar depressief van worden.

_________________
Twitter
RPG Paspoort


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 17:19 

Bij mij valt de Steen der Wederkeer af, ondanks dat ik graag contact wil met overleden familieleden is het in mijn ogen wat te deprimerend en ik wil mezelf graag op de toekomst richten. Het verleden is goed om op terug te kijken, maar niet om in te verzanden...

Dan kom ik twee wegen tegen die ik allebei erg interessant vindt en dat is de weg naar de absolute macht en de weg naar het slinkse.

Bij macht hoort natuurlijk de Zegevlieger, waarbij je iedereen kan verslaan in een gevecht. Alleen denk ik persoonlijk dat het na een tijdje behoorlijk saai gaat worden als je iedereen om je heen verslaat, want van verlies kan je een hoop leren en daarop verder bouwen.
Bij het slinkse hoort in mijn ogen meer de Onzichtsbaarheidsmantel, daar heb ik eerlijk gezegd ook het meeste mee. Bij het afluisteren van mensen hoor je misschien gesprekken die eventueel over jou gaan en meestal zijn mensen dan wel het eerlijkste, mochten ze zich negatief over jou praten. Ook al is het niet leuk om dat te horen, maar je kunt conclusies trekken daaruit en of doorgaan op dezelfde voet of toch maar jezelf iets aan passen en zodoende toch de macht naar je zelf toe trekken. Zoals ik de Onzichtbaarheidsmantel bekijk, denk ik dat je daar meer macht uit kan halen, omdat je op een andere manier aan informatie kan komen en die kan zeer nuttig zijn in je beslissingen of eventuele aanbevelingen.

Geef mij maar de weg naar onzichtbare macht en dus verkies ik de Onzichtbaarheidsmantel.

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In The Sofa, All By Myself ...
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 17:51 

Ik zou gegarandeerd kiezen voor de onzichtbaarheidsmantel... Lekker horen wat anderen over je zeggen terwijl ze het zelf niet eens weten dat je het hoort.. Zalig, en handig om iets achter de hand te hebben :-)

_________________
Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme