Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 20:19 

Ik heb op een site gelezen dat Scorpius Malfidus in Griffoendor word gesorteerd, weet iemand of dit waar is?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 15:59 

Nope, het is niet waar. Of het zou waar kunnen zijn, maar JKR heeft dit nooit gezegd.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten.. xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 9:29 

Darghan schreef:
Er staat dat het nieuwe schoolhoofd een leraar VTZK is... Waarom is Anderling geen schoolhoofd geworden na de dood van Voldemort?


Ik veronderstel dat zij langzaam aan van een pensioen wou gaan genieten? Lijkt me logisch na al die heisa :)


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 16:51 

Ik vraag me al een tijdje iets af, ik heb laatst de boeken nog weer eens gelezen, en ik begon na te denken over de gruzielementen. Ik weet welke het zijn, en waar ze zijn, maar 1 klein vraagje.

Wat is de spreuk die men gebruikt als het gruzielement gecreëerd moet worden? Dus als het stukje ziel in het voorwerp opgesloten moet worden? Welke spreuk?

Ik dacht na over 'morsmordre' maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik heb wel een verzonnen: 'Animofracta' (Anima = ziel fractie = scheur)

maar heeft JK Rowling ook hier iets voor bedacht?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 22:33 

Harry Potter Meneer schreef:
Ik vraag me al een tijdje iets af, ik heb laatst de boeken nog weer eens gelezen, en ik begon na te denken over de gruzielementen. Ik weet welke het zijn, en waar ze zijn, maar 1 klein vraagje.

Wat is de spreuk die men gebruikt als het gruzielement gecreëerd moet worden? Dus als het stukje ziel in het voorwerp opgesloten moet worden? Welke spreuk?

Ik dacht na over 'morsmordre' maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik heb wel een verzonnen: 'Animofracta' (Anima = ziel fractie = scheur)

maar heeft JK Rowling ook hier iets voor bedacht?


Nee, ze heeft nooit de spreuk verteld, alleen dat het gebeurt als je iemand vermoord..

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 22:47 

Ik heb een week geleden alle boeken thuis over HP uitgelezen, en het blijkt dat je echt iemand moet moorden, en dan maak je vanzelf een Gruzielement. Je moet heel doelbewust zijn en je moet ook weten WAAR je je stukje ziel in wilt hebben. Bij Harry ging het heel anders, zijn ouders waren vermoord en toen hechtte een stukje van Voldemorts ziel zich aan het enige wat nog leefde: Harry. Daarom lukte het Voldemort niet Harry te doden, want dan zou hij een stukje van zichzelf moorden.

Het lukte Voldemort op het laatst wel Harry te moorden, maar voor de helft, omdat de Zegevlier wist dat zijn ECHTE eigenaar Harry was.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 22:48 

Ropandinaa schreef:
Ik heb een week geleden alle boeken thuis over HP uitgelezen, en het blijkt dat je echt iemand moet moorden, en dan maak je vanzelf een Gruzielement. Je moet heel doelbewust zijn en je moet ook weten WAAR je je stukje ziel in wilt hebben. Bij Harry ging het heel anders, zijn ouders waren vermoord en toen hechtte een stukje van Voldemorts ziel zich aan het enige wat nog leefde: Harry. Daarom lukte het Voldemort niet Harry te doden, want dan zou hij een stukje van zichzelf moorden.

Het lukte Voldemort op het laatst wel Harry te moorden, maar voor de helft, omdat de Zegevlier wist dat zijn ECHTE eigenaar Harry was.


Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar volgens mij klopt een deel niet. Ik weet niet hoe je een griezelement maakt, maar de rest is onzin.

Harry kon niet worden gedood doordat zijn moeder voor hem gestorven was en daardoor kreeg Harry de ultieme bescherming die hij bleef houden zolang hij bij zijn familie (de Duffelingen) woonde. Dat Harry bleef leven had niks te maken met dat Voldemort van hem een gruzielement had gemaakt.

Op het laatst lukte het ook niet om Harry te doden. Dit kwam doordat Voldemort Harry's bloed had genomen bij zijn herrijzenis. Hierdoor kon Harry niet sterven zolang Voldemort leefde. In het slotgevecht werkte de spreuk van Voldemort inderdaad niet omdat Harry de eigenaar was van de Zegevlier. Daardoor kaatste de Avadakadavra van Voldemort terug en stierf hij wel. Waarom Voldemort toen niet terug kon komen is mij niet helemaal duidelijk. Harry leefde toen namelijk nog wel en het zou logisch zijn geweest als Voldemort ook maar "half dood" zou gaan.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 22:50 

@AlbertRADIO, dat was mijn vermoeden, niet datgene wat volgens mij waar zou zijn. Het kan best dat het voor een (groot) deel niet klopte. Dat had ik ook wel verwacht. :oops: :mrgreen:

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 23:02 

Oh okee. Ik dacht dat je een boek had gelezen over Harry Potter waar dit in stond... Een soort reflectie op het verhaal!


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 14:41 

Ik heb nog een vraag, niet over de harry potter serie 1 tm 7, maar over het nieuwe boek van J.K Rowling. In allerlei kranten en op internet staan dingen over het nieuwe boek, maar ik kan nergens de titel vinden! Dus mijn vraag: hoe heet het nieuwe boek??
Groetjes,
Eva


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 22:07 

Ik heb dit ook gehoord! :D Ik ben ook heel benieuwd!

_________________
Griffoendor!


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 20:16 

Heb je het over het boek dat ze geschreven heeft als Robert Galbraith?

Het vervolg van Koekoeksjong heet Zijderups.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme