Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 21:13 

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht altijd dat Severus in zijn nek gebeten werd? Als dat echt zo is, is het gif veel sneller bij zijn hart en misschien was zijn slagader ook wel geknapt ofzo? Het is echt te lang geleden xD
Plus dat Arthur hulp kreeg en dat bij Sev niet het geval was.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Friesland
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 21:15 

Jessica schreef:
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht altijd dat Severus in zijn nek gebeten werd? Als dat echt zo is, is het gif veel sneller bij zijn hart en misschien was zijn slagader ook wel geknapt ofzo? Het is echt te lang geleden xD
Plus dat Arthur hulp kreeg en dat bij Sev niet het geval was.


Ja, volgens mij werd Severus wel in zijn nek gebeten. Dus dan klopt die theorie inderdaad. (:

_________________
"You don't have to call me 'sir', Professor."


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: do maart 03, 2011 12:45 

ShoutTheSecrets schreef:
Ik weet niet of de vraag al ergens anders is gesteld, maar hoe kan het dat Snape een aanval van een slang niet overleefd, maar Arthur wel?


Mijn gedachte was dat Arthur werd aangevallen door de slang als 'lokkertje' voor Harry, niet met het doel om te doden, terwijl bij Severus de slang de opdracht kreeg om te doden. Dit is puur mijn eigen theorie en niet gebaseerd op iets wat in de boeken staat.

_________________
Friends are the family we choose for ourselves.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 21:09 

Die theorie klopt sowieso niet want het was pas tijdens die aanval dat Voldemort zich bewust werd van de verbinding met Harry. Daarvoor wist hij niet dat er zo'n verbinding tot stand was gekomen.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 9:55 

Ja je hebt gelijk, nu je het zegt. Het klopt dat Voldemort het eerst idd nog niet wist. Dan zou het evengoed nog kunnen dat de slang niet de opdracht had om Arthur te doden, maar slechts een waarschuwing afgeven en de slang moest wel zeker Snape doden.

_________________
Friends are the family we choose for ourselves.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 21:28 

Debbert schreef:
Well, nu ik dit zo lees, vind ik iets ineens best vreemd.
Er staat in het lijstje dat James en Lily werkloos waren omdat ze hun leven gaven aan het helpen van de Orde. Maar dan vraag ik me toch af hoe Harry aan dat fortuin in Gringotts kwam. Dat was toch een erfenis van zijn ouders? Maar als zij werkloos waren, hoe kwamen ze dan aan het geld?

Was dit niet Sirius' fortuin?

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 21:51 

Agenia schreef:
Debbert schreef:
Well, nu ik dit zo lees, vind ik iets ineens best vreemd.
Er staat in het lijstje dat James en Lily werkloos waren omdat ze hun leven gaven aan het helpen van de Orde. Maar dan vraag ik me toch af hoe Harry aan dat fortuin in Gringotts kwam. Dat was toch een erfenis van zijn ouders? Maar als zij werkloos waren, hoe kwamen ze dan aan het geld?

Was dit niet Sirius' fortuin?


Nee het was zeker niet van Sirius, maar van Harry's ouders.
Sirius kwam pas 2 jaar later in beeld. Volgens mij had Sirius ook niet veel bezittingen, behalve het huis, maar dat weet ik niet zeker meer. Het is alweer even te lang geleden dat ik de boeken heb gelezen.
Mss hadden Harry's ouders het ook weer geí«rfd van hun ouders ?

_________________
Friends are the family we choose for ourselves.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 21:54 

Ja, maar had Sirius die bankrekening niet vlak na de Potters dood niet geopend voor Harry? Zoiets staat me bij, weet het neit zeker meer?

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 22:02 

Misschien was er ook wel een rekening van Sirius hoor, maar het geld dat Harry in het begin krijgt, als hij net heeft gehoord dat hij een tovenaar is etc, is wel degelijk van zijn ouders.
Maar ergens herinner ik me vaag (ik weet niet meer waar dat gezegd werd xD) dat de ouders van James nogal rijk waren, en dat daar dus dat geld vandaan kwam.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Lady of Snape Manor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Snape's room, with Severus.
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 16:59 

wat shirley zegt klopt. De ouders van James waren niet jong meer toen zij James kregen. Toen zij stierven erfde James een fortuin. Daar hebben hij en lily (en volgens mij ook Remus) van geleefd toen ze net uit school waren. James en lily overleden op vrij jonge leeftijd waardoor Harry een fortuin erfde.

Sirius heeft een behoorlijke hoeveelheid goud van een oom gekregen. Toen Sirius overleed zal een groot deel hiervan nog over zijn. Tenslotte zal Sirius op school en in die paar jaar erna niet alles opgemaakt hebben. Harry erft dus ook van Sirius nog een aardig bedrag aan geld en het huis op grimmauld.

_________________
Angst can only get you so far in life--dark sex appeal will carry you the rest of the way.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 19:25 

Zou het kunnen dat Harry in het laatste boek de dood overleefde omdat hij de meester van de dood was? of was dat nog steeds de bescherming van zijn moeder? :wizard:


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 9:25 

lordmistery schreef:
Zou het kunnen dat Harry in het laatste boek de dood overleefde omdat hij de meester van de dood was? of was dat nog steeds de bescherming van zijn moeder? :wizard:


De bescherming van zijn moeder was hij kwijt zodra Voldemort zijn bloed nam in deel 4, en hij overleefde omdat de toverstok in Voldemorts hand hem niet wilde doden dat kwam doordat Draco, Perkamentus ontwapende en daardoor was de zegevlier eigenlijk van hem, maar toen Harry, Draco ontwapende in villa Malfidus werd hij de meester van de Zegevlier.. Daardoor keerde de toverstok zich tegen Voldemort en won Harry.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 6:04 

Dit had ik niet verwacht Luna die later met toverkunst de beste is enzo, ik dacht ze gaat een hele andere kant op. Zoals rare wezen of weet ik meer.

Echt triest Charlie wemel blijft alleen, terwijl percy juist wel alles krijgt wat klopt daar niet aan?
Ook triest en niet verdiend, Hagrid die alleen blijft had echt gehoopt dat er meer voor hem was dan wat we lazen!

Maar er is toch wel meer bekend dan dit of niet?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:30 

Hebben jullie hier niet een foutje in gemaakt?
Dit gaat toch om de antwoorden die we nog niet wisten, en jullie zeggen dat de Kragges de nieuwe leraren Dreuzelkunde en Verweer tegen de Zwarte Kunsten worden?


2daemon schreef:
Dit had ik niet verwacht Luna die later met toverkunst de beste is enzo, ik dacht ze gaat een hele andere kant op. Zoals rare wezen of weet ik meer.

Wat ze doet heeft met biologie te maken, hé, dat wil dus zeggen dat het met natuur en beestjes te maken heeft.

Echt triest Charlie wemel blijft alleen, terwijl percy juist wel alles krijgt wat klopt daar niet aan?
Ook triest en niet verdiend, Hagrid die alleen blijft had echt gehoopt dat er meer voor hem was dan wat we lazen!

Ik denk niet dat Charlie wou trouwen, ik denk dat hij gelukkig was tussen zijn draken. En gun je dat Percy niet, of? Ik vind wel dat Percy het verdiende om te trouwen, ookal was hij niet erg aardig in de laatste drie boeken, ik vind dat hij dat heeft goed gemaakt toen hij zijn excuus maakte en meevocht.
Verder had ik eigenlijk ook wel gehoopt dat Hagrid een vriendinnetje kreeg maar net als met Charlie denk ik dat Hagrid ook gewoon gelukkig is met zijn baantje en zijn beessies :P


_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 21:31 

2daemon schreef:
Echt triest Charlie wemel blijft alleen, terwijl percy juist wel alles krijgt wat klopt daar niet aan?

Charlie wil zelf geen vrouw volgens Rowling, dus daar is niets triests aan. En Percy mag ook wel eens wat geluk in zijn leven.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme