Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 13:55 

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban

Afbeelding Afbeelding

Het derde boek in de Harry Potter-reeks. Dit boek is in 1999 voor het eerst uitgekomen in Groot-Brittannií« als Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. In 2000 is dit boek vertaald en in Nederland uitgekomen.

Hier kan je alles over dit boek bespreken. Wanneer heb je dit voor het eerst gelezen? Vond je het gelijk geweldig of juist niet? Wat vind je er nu van? Wat zijn je favoriete hoofdstukken/gebeurtenissen/personages? Hoe lang is het geleden dat je dit boek gelezen hebt? Alles wat je over dit boek kwijt wil kan je hier vertellen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:25 

Deel 3 was toch echt wel mijn favoriet. Met name omdat veel van mijn favoriete personages hier werden geí¯ntroduceerd of een grote rol hadden.
Aan de andere kant had het gewoon briljante scí¨nes, waaronder die in het Krijsende Krot. En natuurlijk die van Sneep en de Sluipwegwijzer.
Aan de andere kant wel jammer dat Sirius uiteindelijk zo'n korte rol bleek te hebben. Van mij had hij nog best wel een boekje langer mee mogen gaan tot en met deel 6.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:36 


Deel 3 was ook één van mijn favorieten! Het begon al met het eerste hoofdstuk, dat ik een zeer leuk hoofdstuk vond, waarin Harry cadeautjes krijgt en felicitaties en de wereld even zo zorgeloos lijkt voor hem. Dat was prettig om te lezen, zeker als je de boeken nu nog eens herleest en weet wat voor dingen hij nog allemaal mee gaat maken.

Hoewel ik het openingshoofdstuk van de Relieken van de Dood ook sterk vond, moet ik zeggen dat ik 'Uilenpost' toch mijn favoriete begin van alle boeken vind. Ook ben ik, net zoals Aisling, van mening dat het boek gewoon briljante scí¨nes heeft en dat er interessante personages worden geí¯ntroduceert. Niet voor niets is dit boek dus eentje dat ik het meest terug herlees. ;)

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 12:18 

Ik heb PoA gisteravond weer uitgelezen (: Ik vind het laatste stuk altijd superspannend, met de scene in de Shrieking Shack. Sirius en Remus zijn ook twee van mijn favoriete personages, dus dat die in dit boek werden geí¯ntroduceerd helpt ook. En dit boek bevestigt maar weer eens te meer dat Rowling briljante plots gebruikt voor haar boeken, want ik weet nog dat ik het eind echt niet aan zag komen toen ik PoA voor het eerst las.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 14:48 

Ik denk dat Prisoner of Azkaban mijn lievelingsdeel in de serie is. Er gaat niemand dood, Sirius en Remus komen er voor het eerst in voor en het verhaal is gewoon erg mooi. Ik denk dat de film ook mijn favoriet is.
Rowling vond dit deel ook het makkelijkst om te schrijven, heb ik gelezen.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 15:50 

Toen we moesten wachten op het vijfde, heb ik dit deel heel vaak opnieuw gelezen, omdat dit destijds mijn favoriet was. En ik blijf hem fantastisch vinden <3

Sirius is mijn favoriete good guy en dus vind ik zijn verhaal heel leuk. Vooral het stuk in het Krijsende Krot heb ik heel erg veel gelezen. Severus, Remus & Sirius <3 En dan die creepy Wormtail xD Fantastisch toch.
Ook alle lessen van Remus Lupin vind ik heel erg leuk, vind ik vind hem een heel erg likable character. Ik vind het leuk dat Harry wat over zijn ouders te weten komt enzo.

En sowieso vind ik alle wezens in het boek cool. Animagi en de weerwolf <3 En dan al die wezens uit de DADA lessen. Dat vind ik heel erg magisch en er zit gewoon zo'n lekkere sfeer bij.

Ook vind ik het gewoon een heel spannend boek. <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 8:59 

Ik ben de boeken weer aan het herlezen en het valt me weer op hoe leuk ik Lupin vind in dit deel. Aangezien ik hem in latere delen echt NIET leuk vind. xD

Ik weet niet of dit een fout is, maar er viel me wel iets op in PoA. Hermione heeft een Time-Turner om al haar vakken te halen. Ik neem toch aan dat leraren hier op de hoogte zijn gehouden. Want dit is wel iets wat hun aangaat namelijk aangezien het hun ook wel opgevallen moet zijn dat Hermione in elke les zit. Aan het einde van het verhaal dan gaan Harry + Hermione terug in de tijd om Sirius en Buckbeak te redden en dat lukt hen. Snape heeft dan door dat Sirius gered is en wordt boos want hij wou dat Sirius gekust werd door de Dementor. Hij beschuldigt Harry+Hermione dat zij Sirius gered hebben. Waarop Dumbledore zoiets zegt van dat ze op de Hospital Wing lagen, dat de deur op slot was en dat ze nooit op twee plekken tegelijk kunnen zijn. Snape heeft dan geen andere keuze dan dat te geloven. (Al doet hij dat niet echt want hij behandelt Harry daarna nog slechter) Maar ja ik nam dus aan dat de leraren wisten van de Time-Turner, maar houdt dit dus in dat Snape hier niks van wist? Dat vind ik toch wel opmerkelijk.

Daarbij is het tijdschema in Hermione ook wel interessant. Ze heeft Divination en Arithmancy tegelijkertijd. Dat houdt dus in dat niemand zowel Divination als Arithmancy gekozen hebben als vak. Ze heeft dit later ook met Muggle Studies en Ancient Runes die gelijk vallen. Dit houdt dus in dat alle Gryffindors (in het 3e jaar) in ieder geval Care of Magical Creatures gekozen hebben met dus een andere vak. Dit vond ik ook wel opvallend. Dit geldt later ook met de examens.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 1:17 

@ Eva: Dat heb je heel scherp gezien. Dat zijn beide twee zeer opmerkelijke kwesties.

Wat ik hieraan wil toevoegen is dat ik het erg frappant vind dat Anderling Hermione een Time Turner geeft. Hermione mag dan een verantwoordelijk meisje zijn, ze is wel een 12-, 13-jarige puber die met De Tijd kan rommelen, gewenst of ongewenst, als ze een keer een fout maakt of de verleiding niet kan weerstaan om iets te veranderen. Tenslotte - is het niet een beetje vragen om een kind overspannen te maken? Ik vind het achteraf gezien behoorlijk onverantwoordelijk en stom van Anderling.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 19:20 

Eva schreef:
Daarbij is het tijdschema in Hermione ook wel interessant. Ze heeft Divination en Arithmancy tegelijkertijd. Dat houdt dus in dat niemand zowel Divination als Arithmancy gekozen hebben als vak. Ze heeft dit later ook met Muggle Studies en Ancient Runes die gelijk vallen. Dit houdt dus in dat alle Gryffindors (in het 3e jaar) in ieder geval Care of Magical Creatures gekozen hebben met dus een andere vak. Dit vond ik ook wel opvallend. Dit geldt later ook met de examens.

Huh, dat klopt niet.
Spoiler:
Er zitten zo'n 40 leerlingen in Harry's jaar. Tenminste, dat staat op Pottermore. Velen komen niet voor in de boeken, maar ze bestaan wel.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 1:40 

Ik heb nog een vraag waar ik het al over had met Marije, maar zij kwam er ook niet uit. Hoe zit het nou precies met Harry en de Patronus bij het meer? Hoe kan hij nou zichzelf zien? Ik weet dat dat Rowlings magische gedachten zijn enzo, maar ik kan mij er niet bij neerleggen dat er geen verklaring voor is.
Enige gedachten hierover?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 22:17 

Waarschijnlijk omdat zijn tweede ik precies op dat moment ook aanwezig is. Hij is in de normale tijd op die plek, maar zijn toekomstige ik is teruggereisd om ook op die plek te zijn. Dat is wat hij heeft opgevangen. Een plek in tijden die samen komen en wat dan elkaar moet kunnen zien. Volgens mij in theorie enorm lastig uit te leggen, laat staan dat het in praktijk mogelijk is.

Ik weet dat dit fenomeen in een van de Star Trek-afleveringen heel mooi wordt uitgelegd. Alleen komen daar het verleden, heden en toekomst bij elkaar.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme