Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 14:01 

Harry Potter en de Orde van de Feniks

Afbeelding Afbeelding

Het vijfde boek in de Harry Potter-reeks. Dit boek is in 2003 voor het eerst uitgekomen in Groot-Brittannií« als Harry Potter and the Order of the Phoenix en een paar maanden later in datzelfde jaar in Nederland uitgekomen.

Hier kan je alles over dit boek bespreken. Wanneer heb je dit voor het eerst gelezen? Vond je het gelijk geweldig of juist niet? Wat vind je er nu van? Wat zijn je favoriete hoofdstukken/gebeurtenissen/personages? Hoe lang is het geleden dat je dit boek gelezen hebt? Alles wat je over dit boek kwijt wil kan je hier vertellen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:29 

Dit was duidelijk een van de boeken waar ik de latere verfilming veel mooier van vond. Maar sindsdien heb ik ook eigenlijk het boek niet meer gelezen. Over het algemeen ben ik juist iemand die boeken veel mooier vind dan de later gemaakte films. Alles is beter omschreven, dingen die later komen te vervallen in de verfilming.
Misschien moet ik dat toch maar eens De Orde van de Feniks opnieuw lezen, omdat het juist een goed beeld van de verbonden gaf.
Maar de dood van Sirius Zwarts maakt het boek toch echt een stuk minder leuk. Al is het maar omdat hij een van mijn favorieten was.
Bovendien vond ik zijn dood nogal vaag omschreven. Hij valt door een gordijn en verdwijnt in het niets. Ik heb het nooit begrepen. Zelfs in de film drong het niet echt tot mij door.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 16:53 

Dit is toch altijd wel één van mijn favoriete boeken geweest. Wat eigenlijk niet zo voor de hand ligt. Want ik was er ooit eens in begonnen, maar vond het dus niet interessant genoeg en ik ben er in gestopt. Later opnieuw begonnen en ik was weer helemaal hooked. Ik kan het me nog heel goed herinneren, want ik was 12 jaar oud, het was meivakantie en ik was in Oostenrijk. En toen heb heel veel gehuild omdat Sirius dus dood ging.
Sirius is toch wel mijn favo goodguy dus ik vind het leuk dat hij hier ''veel'' in voor komt. En ook dat occlumentie vind ik leuk. En Umbridge is gewoon zo hatelijk dat haar stukjes leuk worden. En Fred en George die van school gaan <3 Het Ministerie deel vind ik dan ook heel erg gaaf.
Minpuntje voor mij is toch wel Grawp. Die vind ik totaal niet interessant en ik vind de taal die hij uitslaat irritant. Ik ben al niet zo'n grote Hagridfan en dit is nog veel erger :')
Ow en het gevecht tussen Voldemort en Dumbledore <3 En Luus <3 En Bella <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 16:08 

Jessica schreef:
Minpuntje voor mij is toch wel Grawp. Die vind ik totaal niet interessant en ik vind de taal die hij uitslaat irritant. Ik ben al niet zo'n grote Hagridfan en dit is nog veel erger :')

DIT! Dat hele Grawp-gedoe had voor mij ook echt niet gehoeven xD. Ik weet nog dat ik me er nogal aan heb geí«rgerd omdat het best wel vaak aan bod kwam.

Anyway. Dit boek bevat zóveel dat het gewoon één van de belangrijkste is. Je hebt Umbridge, je hebt dat hele Occlumentie-gedoe dat ook heel belangrijk was, Dumbledore's Army, de Order zelf,... Het is niet mijn favoriete boek, maar het is wel één van mijn favorieten. Ik vind heel wat dingen gaaf in dit boek, het Grawp-gedoe is waarschijnlijk het minst hippe. Of toch het eerste waar ik nu op kan komen als het gaat over 'wat ik het minst hip vond'.

Dumbledore's Army is <3 natuurlijk en we leren gewoon ook zoveel van de Wizarding World buiten Hogwarts om. We gaan naar The Ministry, St. Mungo's, Grimmauld Place,.. ZOVEEL! Misschien wel een beetje té veel? Voor sommigen misschien. Ik vind het eigenlijk best wel oke, want het pas allemaal wel binnen 'het vijfde boek dat de aanzet geeft tot de Oorlog' of zoiets. Je hebt de studenten die gaan strijden, maar tegelijk ontdekken we dat er zoiets bestaat als de Orde.

En tja. Ik vind de finale echt geweldig. Dat hele hoofdstuk binnen het Ministry enzo. Ik weet niet of de dood van Sirius persé moest. Op zich was het een beetje 'er dubbel op' dat Harry nóg iemand kwijt raakte. Maar ik had weinig met Sirius, dus het deed me een stuk minder dan bijv. Dumbledore ofzo. Hoe dan ook is dat hele gevecht gewoon heel erg awesome.

Dus ja. Ik houd wel van dit boek. Ook al is het veel en ook al is niet alles helemaal even leuk, het is zeker wel één van mijn favorieten.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 10:57 

Ik ben het in grote gedeelten eens met Niels hierboven. Er zit zoveel in waarvan ik kan smullen - het Ministerie, Grimmauld Place (1 van mijn favoriete locaties), Umbridge die angstaanjagend is, Lockhart in het ziekenhuis en Marcel die opeens wordt geconfronteert, Occlumentie met Sneep (scenes waar ik een diepe liefde voor koester), en DUMBLEDORE'S ARMY en de geweldige finale en het hele Departement van Mystificatie (wat mij blijft fascineren).

Ik vond Groemp een minpunt - ik snap dat Rowling iets met Hagrid wilde doen wat in het verlengde lag met zijn persoonlijkheid/sentiment/voorkeur voor monsters, maar na de Schroeistaartige Skreeften... nou, dat was voor mij het Hagrid hoogtepunt en daar komt hij niet gauw overheen. xD

Ik ben er nog niet over uit of ik de stukken met Cho leuk vind of niet. Nu ik ouder ben ga ik wel steeds meer begrijpen dat Harry en Cho echt de meest waanzinnig slechte communicatie hebben, niks van elkaar snappen en elkaar waarschijnlijk op het slechtste moment ooit treffen. Het verliefd worden is belangrijk om aan te geven dat hij in de puberteit zit, maar verder... Ik vind het wel steeds zielig dat ze moet huilen en dat Harry dan supergeirriteerd raakt. @@

Ik ben nooit zo dol op Sirius geweest - ik was altijd Lupin-fan. Zijn dood was heel naar voor Harry, maar ik vond het niet zo erg, eigelijk. Ik vond Dumbledore's dood veel erger, omdat Harry sinds zijn dood eigelijk onbeschermd is/lijkt.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme