Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 14:04 

Harry Potter en de Halfbloed Prins

Afbeelding Afbeelding

Het zesde boek in de Harry Potter-reeks. Dit boek is in 2005 voor het eerst uitgekomen in Groot-Brittannií« als Harry Potter and the Half-Blood Prince en een paar maanden later in datzelfde jaar in Nederland uitgekomen.

Hier kan je alles over dit boek bespreken. Wanneer heb je dit voor het eerst gelezen? Vond je het gelijk geweldig of juist niet? Wat vind je er nu van? Wat zijn je favoriete hoofdstukken/gebeurtenissen/personages? Hoe lang is het geleden dat je dit boek gelezen hebt? Alles wat je over dit boek kwijt wil kan je hier vertellen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:32 

Wat een spanning bevatte dit boek. Wie is nu toch die Half-Bloed Prins. Ik vond het echt mooi hoe je langzaam meer over Sneep te weten komt.
En natuurlijk aan de andere kant de dood van Perkamentus. Zielig, maar zo essentieel voor het verhaal. Ik denk dat het een van de weinige momenten is dat ik werkelijk heb moeten huilen bij het lezen van een boek. Misschien toch wel weer een sterk punt in de schrijfstijl van Rowling.
Het is verder een boek waar je een haat-liefde verhouding opbouwt met Sneep. Is hij nu werkelijk slecht, of is alles gespeeld. Ik blijf het formidabel vinden hoe Rowling dat tot het einde aan toe heeft vol weten te houden.
Alleen dat stukje met die gruzielement en R.A.B. vond ik op een gegeven moment iets te langdradig. Op de een of andere manier was het te gezocht, het moest omschreven worden en dit leek de beste oplossing...
Over het algemeen vond ik het wel een van de mooiere delen uit de serie.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:19 

Dit is misschien wel mijn favoriet van de boeken. Sommigen vinden het wat minder omdat ze bijvoorbeeld de herinneringen over Voldemort niet zo interessant vinden, maar ik vond het echt een leuk boek met nogal wat karakterontwikkeling en uitdieping van onder andere het karakter Snape. Vond de horcruxes ook een goed gevonden toevoeging omdat het zo mooi aansloot op het dagboek van Tom Riddle.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 20:52 

Jaali schreef:
Dit is misschien wel mijn favoriet van de boeken. Sommigen vinden het wat minder omdat ze bijvoorbeeld de herinneringen over Voldemort niet zo interessant vinden, maar ik vond het echt een leuk boek met nogal wat karakterontwikkeling en uitdieping van onder andere het karakter Snape. Vond de horcruxes ook een goed gevonden toevoeging omdat het zo mooi aansloot op het dagboek van Tom Riddle.


Ooh hier ben ik eigenlijk helemaal mee eens. Het is mijn boek nummer 1^^. Ben Tom riddle gek. En ja dan vind ik het super om jongere Tom Riddle te lezen. En dan over Snape..jemig (a)
Vind het boek echt goed, einde is ook mooi geschreven..gewoon perfect^^

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 15:44 

Jaaa omg dat tweede hoofdstuk. Spinner's End. Dat was echt een '' :O :O :O '' hoofdstuk xD Snape my god xD Wel een fantástisch hoofdstuk trouwens. Eén van mijn favorieten.

Wat ik het leukste vind aan dit boek is toch wel het horcruxes-verhaal. Ik was eigenlijk meer geí¯nteresseerd in het verleden van Voldemort, dan in wie nou die Half Blood Prince zou zijn. Al was dat natuurlijk ook heel leuk om te lezen. Ik had ook echt niet verwacht dat het Snape zou zijn, maar ik vond het wel heel hip.
In het boek heb ik niks met het puber-gedoe van iedereen. Al die stelletjes en die verliefdheid en jaloezie. Vond ik niet erg boeiend. (In de film vind ik dat trouwens hilarisch xD). Dus dat is wel een klein minpunt.

En Draco <3 Ik blijf een Draco-fangirl xD En dus vond ik al zijn stukjes leuk. Ik kan me nog herinneren dat mijn vriendin voor het eerst het boek aan het lezen was en toen kreeg ik een heel verontwaardigd sms'je met het hoofdstuk, de pagina en 'de zoveelste zin van boven' waar dat stuk staat dat Draco met zijn hoofd op Pansy's schoot ligt en dat zijn hem in zijn haar aait. xD

Nja, kort gezegd: I love this book. <3 :D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 11:11 

Jessica schreef:
Jaaa omg dat tweede hoofdstuk. Spinner's End. Dat was echt een '' :O :O :O '' hoofdstuk xD Snape my god xD Wel een fantástisch hoofdstuk trouwens. Eén van mijn favorieten.


DAT HAD IK OOK. Ik vond dat echt 1 van de leukste hoofdstukken OOIT.

HBP is voor mij het meest duistere boek van de serie - ja, zelfs met deel 7 meegerekent. Rowling heeft de grenzen opgezocht: verwaarlozing, mishandeling, martelingen... Ik ben regelmatig geschrokken toen ik het voor de eerste keer las. Ik vond de herrinderingen van Voldemort super interessant en de grot blijft voor mij ontzettend heftig om te lezen. Ook Sneep en Slughorn vind ik hier heel goed in. Slughorn is af en toe flink irritant, though, en dat clubje was voor mij ook niet nodig. Het past echter wel heel goed in het verhaal - er is niet alleen goed en slecht. En dat Ron werd buitengesloten vond ik wel weer heel lullig (want Rowling maakt Ron altijd minder getalenteerd dan Harry en Hermione, behalve dan bij toverschaak), maar het past wel goed als je nagaat wat hij zag in de Spiegel van Neregeb.
Door de teenage drama heb ik het boek halverwege moeten wegleggen toen ik het voor de eerste keer las. Ik had daar echt geen zin in.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 10:54 

Sweet Hermione schreef:
Jessica schreef:
Jaaa omg dat tweede hoofdstuk. Spinner's End. Dat was echt een '' :O :O :O '' hoofdstuk xD Snape my god xD Wel een fantástisch hoofdstuk trouwens. Eén van mijn favorieten.


[color=seagreen]DAT HAD IK OOK. Ik vond dat echt 1 van de leukste hoofdstukken OOIT.


DIT!


Verder is dit absoluut één van mijn favoriete boeken, volgens mij zelf mijn tweede favoriet. Hoewel als ik er terug naar kijk, er best wel wat elementen waren die ik minder leuk vond. Slughorn is absoluut niet mijn favoriete personage en de hele Slug Club had van mij ook niet gehoeven. Maar dat wordt allemaal heel hard gecompenseerd door de schitterende hoofdstukken van het verleden van Voldemort. Ik vond die onwijs interessant om te lezen. Ik was ook helemaal excited om te lezen over de Horcruxes, het voelde echt alsof we heel veel antwoorden kregen ineens en dat het echt het begin van het einde was.

De laatste hoofdstukken en het hele "Snape kills Dumbledore" plot vind ik nog altijd geweldig. De Grot-scene blijft ook epic vind ik en de hele climax van dit boek vind ik geweldig, het pastte perfect na al die informatie rondom Voldemort. Ik vond ook het eerste hoofdstuk erg cool voor de verandering, met de nieuwe Minister. Net zoals het begin van Deathly Hallows part 1 (film) voelde het meteen al heel duister aan, vond ik.

En ik was ergens wel blij met de teenage drama dan, denk ik. In die zin dat het anders wel een heel duister boek was geworden en het was in mijn ogen soms al zwaar genoeg, ik vond die ruimte voor de teenage drama (om die term maar even verder te gebruiken) net goed om het was af te wisselen en wat ademruimte te laten.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 22:41 

Ik denk dat HBP toch mijn favoriete boek van de HP reeks. Ik vind het gewoon altijd leuk als we terug gaan naar het verleden en kijken hoe de bad guy een bad guy is geworden X'D. Dat vind ik altijd leuk, bij elk verhaal wel, dus dat het zo uitgebreid gebeurde in HP is gewoon geweldig @@

En het feit dat het ongemerkt (de eerste keer natuurlijk) over Snape gaat is natuurlijk altijd een plus :cool: Snape is nou eenmaal een pluspunt, al was ik wel een beetje boos op hem op het eind. Maarja, Snape kan ik alles vergeven (a)

En natuurlijk zoals eerder gezegt, Hoofdstuk 2, ach ja (a) ik weet nog de eerste keer dat ik het leesde *achum, ja hoor, moeilijk hoor abn X'D... eh-.. las dus*, ik had de heletijd een glimlach op m'n bek *joker*

HPB vind ik het 2 na spannendste boek, ik weet nog dat ik er echt helemaal in zat (nu nog steeds, als ik het herleest). Maar DH wint toch betreft spanning, want daar kan gewoon geen één boek tegenop naar mijn mening. Maar HPB vond ik toch het beste verhaal hebben....

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme