Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 14:07 

Harry Potter en de Relieken van de Dood

Afbeelding Afbeelding

Het zevende en laatste boek in de Harry Potter-reeks. Dit boek is in 2007 voor het eerst uitgekomen in Groot-Brittannií« als Harry Potter and the Deathly Hallows en een paar maanden later in datzelfde jaar in Nederland uitgekomen.

Hier kan je alles over dit boek bespreken. Wanneer heb je dit voor het eerst gelezen? Vond je het gelijk geweldig of juist niet? Wat vind je er nu van? Wat zijn je favoriete hoofdstukken/gebeurtenissen/personages? Hoe lang is het geleden dat je dit boek gelezen hebt? Alles wat je over dit boek kwijt wil kan je hier vertellen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:35 

Aan de ene kant vond ik het een geweldig boek, maar aan de andere kant vond ik het enorm tegenvallen. Maar ik blijf er bij dat het sinds het vierde boek bergafwaarts ging. Of ik werd er op een bepaalde manier gewoon te oud voor.
Persoonlijk vond ik het teveel trio, en nu weet ik dat het daar om draait, maar voor mij was het toch af en toe net iets té.
Maar aan de andere kant was toch wel de ontknoping van een langdurig verhaal.
Het was een absoluut spannend verhaal en bovenal zielig. Al die doden die plaats moeten vinden... en dat alleen maar om de hele wereld af te helpen van een idioot die de macht over iedereen wil hebben en het liefst aan rassenzuivering doet. Waar doet mij dit plotseling aan denken...
Verder zijn gewoon al mijn favoriete personages om zeep geholpen. Dat had toch voor mijn gemoedsrust ook wel anders gemogen. XD

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 9:34 

Aisling schreef:
Aan de ene kant vond ik het een geweldig boek, maar aan de andere kant vond ik het enorm tegenvallen. Maar ik blijf er bij dat het sinds het vierde boek bergafwaarts ging. Of ik werd er op een bepaalde manier gewoon te oud voor.


Bergafwaarts? Wow. Dan heb ik wel een totaal tegenovergestelde mening vrees ik. Ik vind juist dat de laatste delen de leukere zijn. Een stuk volwassener dan de eerste drie boeken. Dus ik vind het vreemd dat je vind dat je er te oud voor werd? Volgens mij moest je gewoon een beetje opgroeien met de boeken. Je kan die laatste vier boeken niet lezen als twaalfjarig kind denk ik.

That being said. Dit is zonder twijfel mijn favoriete boek. Het was de langverwachte finale en hij heeft me geen moment teleurgesteld. Het enige wat ik kan opmerking aan dit boek is het wat trage middengedeelte (dat kamperen had ik na een tijd ook wel gehad) en de ietwat vreemde Epiloog. De rest vond ik echt FANTASTISCH. Ik vond het vooral ook heel erg sterk dat héél wat vragen die in de loop van de eerste zes boeken werden gesteld, allemaal werden beantwoord in het laatste boek. En niet eens zomaar beantwoord. Je voelde hoe alles een goed uitgedacht verhaal vormde en dat Rowling wist waar ze naar toe wou en dat vond ik heel mooi.

Sowieso was het het meest dramatische boek, met al die doden, maar dat was te verwachten ook. Ik vond het echt gek hoe snel de doden elkaar opvolgden. Maar ik vond het ook fantastisch hoeveel tijd er nog was voor backstory, zoals Snape's verhaal en dat hele gedoe rondom Dumbledore (ook al kon dat me niet zó veel schelen uiteindelijk). Wat The Deathly Hallows bleken te zijn en hoe dat allemaal in elkaar zat met de Elder Wand en stuff was gewoon echt heel spannend geschreven en werkte erg goed als spanningsboog over het gehele boek.

En ik was ook gewoon helemaal blij met de afloop. Dat het trio bleef leven, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Ik had eigenlijk echt wel verwacht dat één ervan ging sneuvelen. Glad that didn't happen. Ja, zonder twijfel mijn favoriete boek uit de reeks.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 13:37 

Ik ben nu in zo'n spannend stuk.
Harry weet nu dat Tops en Lupos dood zijn.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme