Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 14:01 

Ik las op Tumblr net een interessante discussie, met als centrale vraag: "Vind/denk je dat de vriendschap tussen Harry en Hermione sterker is dan de vriendschap tussen Harry en Ron?" En ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik er niet meteen een antwoord op weet en het antwoord daarom ook nog even schuldig blijf.

Ik weet dat ze het in de films misschien een beetje meer focussen op Harry/Hermione, maar het gaat me dus eigenlijk helemaal niet om de films natuurlijk. De boeken. Ik weet eigenlijk echt niet wat ik op deze vraag moet antwoorden, dus ik wacht heel stiekem nog even en kijk eerst met welke argumenten jullie komen. Voorlopig blijf ik dus even hangen bij 'hun vriendschappen zijn even sterk, maar op een andere manier'.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 16:34 

Ik denk dat Harry en Hermelien eerder geneigd zijn om diepgaande gesprekken te voeren, bijvoorbeeld over waarom het gras groen is. Op die manier hebben zij een enorm sterke band met elkaar. Daarentegen zijn Harry en Ron degenen die samen een soort van zwerkbal spelen in de achtertuin en het over hun dingen zullen hebben.
In mijn ogen kun je het dan niet hebben over een vriendschapsband die sterker zou zijn dan de ander. Het is meer de manier waaruit de band bestaat en verschilt ten opzichte van de ander.
Naar mijn idee is het dus ook even sterk.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 19:33 

Ik ben het met Aisling eens. Zowel Ron als Hermione hebben op hun eigen manier een sterke band met Harry. Harry heeft Hermione misschien meer nodig in zijn huidige queeste, omdat ze slim en vindingrijk is. Ron is daarentegen ook heel belangrijk, maar dan op het gebied van afleiding en gewoon een tiener zijn.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 19:46 

Als Harry zou moeten kiezen, dan is het wel zo dat hij voor Ron zou kiezen. Dat maakt Rowling ook wel duidelijk in GoF, door Ron als 'slachtoffer' te kiezen in het meer, voor Harry.
Maar ik denk dat hij ze allebei belangrijk vindt. Hij heeft een ander soort vriendschap met Hermione, zij praten meer over van alles. Ron is niet echt een prater en Harry heeft daar soms behoefte aan en dat vind hij wel bij Hermione :) Maar Ron lijkt in veel dingen meer op hem en daarom kunnen ze het zo goed vinden. Daarom kunnen ze ook geregeld zulke gigantische ruzie krijgen, haha :P

Ik denk dat ze allebei belangrijk voor hem zijn, maar als ik MOET kiezen dan denk ik dat Harry/Ron sterker is :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 18:14 

Ik ben het wel met iedereen eens.. Ik denk dat de vriendschap heel anders is bij alle twee.. Ik bedoel jij praat zelf toch ook anders met een jongen dan met een meisje..
<3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 17:17 

Ik denk dat je die twee relaties niet met elkaar kan vergelijken. Harry en Hermelien hebben op een andere manier een vriendschappelijke band met elkaar, omdat hij bij haar vooral terecht kan met intelligente gesprekken, vragen over de leerstof etc. En bij Ron kan hij meer 'jongen' zijn door te praten over zwerkbal en door ongein uit te halen. Maar in mijn ogen maakt dat de ene relatie niet sterker dan de andere, maar gewoon anders.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 16:02 

Lady Voldemort schreef:
Ik denk dat je die twee relaties niet met elkaar kan vergelijken. Harry en Hermelien hebben op een andere manier een vriendschappelijke band met elkaar, omdat hij bij haar vooral terecht kan met intelligente gesprekken, vragen over de leerstof etc. En bij Ron kan hij meer 'jongen' zijn door te praten over zwerkbal en door ongein uit te halen. Maar in mijn ogen maakt dat de ene relatie niet sterker dan de andere, maar gewoon anders.


Ik ben het eens met Lady Voldemort, maar aan de andere kant denk ik dit:
Je mag de vriendschap niet appart zien. Ze hebben samen veel mee gemaakt waardoor de vriendschap versterkt is. Harry heeft beide nodig. Hermelien is niet alleen belangrijk omdat ze slim is en Ron niet alleen omdat hij een jongen is. Ze zijn beide belangrijk in het gevecht tegen Voldemort. Beiden hebben hun eigenschappen die Harry kunnen helpen.
Als je het dan toch appart wilt bekijken dan is de vriendschap even sterk. Het is een vraag waar je geen correct antwoord op kunt geven volgens mij.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 16:10 

Ik ben het met de meeste van jullie eens zeker de 2 hierboven me.

Dus kan nog maar een beetje toevoegen.
Je hebt eenmaal een ander band met jongen of meisje, maar Harry heeft wel beide nodig ze geven namelijk elk hetgeen wat de ander niet heeft.
En Harry maakt andere dingen mee met elk van hun, waardoor die band versterkt maar ook anders wordt.
Je ziet ook hoe ze met elkaar omgaan in die 7 jaar, waarbij Ron vooral jaloers of iets anders wordt. Maar als de band sterk genoeg is komt dat telkens goed, al is dat vaak ook door Hermelien. Zonder haar zou het trio er toch anders uitzien.
Dus ik denk dat het met Hermelien beter gaat, maar dan nog moeilijk te beslissen aangezien ze telkens alle 3 elkaar nodig hebben.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme