Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 16:00 

Wat is je favoriete ironische gebeurtenis in de boeken?

Spoiler:
Dat in de Final Battle Buckbeak (NL?) Mcnair (Vleeschouwer) tegen de muur aan gooit, terwijl het eigenlijk de bedoeling was in PoA dat hij Buckbeak zou onthoofden @@


Spoiler:
Dat Neville (Marcel) onbedoelt wraak neemt voor Snape door Nagini te doden, terwijl Snape vroeger zijn grootste angst was


Spoiler:
Dat Bellatrix net zo lachte als Sirius voordat ze ten onder ging @@


Spoiler:
Dat door de uit de hand gelopen grap van Sirius en James, Snape bijna gebeten werd in het Krijsende Krot. Later sterft hij toch aan een beet op dezelfde locatie :cry:

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 0:26 

Dumbledore:
Spoiler:
Dat hij eerst het argument van het doel heiligt de middelen gebruikt om te heersen over dreuzels en dat hij daarna ditzelfde argument gebruikt om Snape voor zijn karretje te spannen en Harry er op te offeren. Dat wil dus zeggen dat Dumbledore eerst op Snape zijn gevoelens voor Lily (en indirect haar zoon Harry) inspeelt, maar dat hij achteraf Harry altijd als een pion heeft gezien die geofferd moet worden.

Overigens was het Hagrid en niet Scheurbek die MacNair / Vleeschouwer doodde.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 15:54 

Om heel eerlijk te zijn heb ik er nooit zo over nagedacht. Ik vind trouwens niet dat dit echt onder spoilertags hoeft hoor. De boeken zijn inmiddels al een paar jaar uit en het hele forum staat onder de weetjes uit het laatste boek enzo.

Maar uit jouw rijtje vind ik
Citaat:
Dat Neville (Marcel) onbedoeld wraak neemt voor Snape door Nagini te doden, terwijl Snape vroeger zijn grootste angst was

deze heel mooi. Dit doet me eigenlijk wel wat xD Klinkt misschien een beetje dom xD Maar goed. Natuurlijk was het onbewust van Neville, maar toch. Ik vond het trouwens echt super dapper van hem!

Citaat:
Dat door de uit de hand gelopen grap van Sirius en James, Snape bijna gebeten werd in het Krijsende Krot. Later sterft hij toch aan een beet op dezelfde locatie :cry:

Deze vind ik echt vet zielig :cry: En ook helemaal niet leuk :O Heb me kapot gejankt.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 22:09 

Ook ironisch. Eigenlijk heel de geschiedenis van de Maurauders in boek 3. Eerst komen we te weten dat het groepje altijd naar het krijsende krot ging om lol te trappen. 13 jaar later is er weer een reí¼nie, een treurige reí¼nie tussen de overgebleven drie vrienden om de dood van de vierde te wreken.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 20:00 

De enige 2 keren dat we Fred en George apart zien, raakt een van de twee gewond. Bij de slag met de 7 Potters zijn ze gescheiden en verliest George zijn oor, en als we Fred in Hogwarts zien vechten zonder George in de buurt gaat hij dood.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 10:09 

Dat is idd Ironie, die 2 broers staan samen het sterkst en kunnen veel bereiken. Maar als je zulke personen scheidt ook al zijn het geen broers, dan ben je maar een helft beter.

Jessica schreef:
Maar uit jouw rijtje vind ik
Citaat:
Dat Neville (Marcel) onbedoeld wraak neemt voor Snape door Nagini te doden, terwijl Snape vroeger zijn grootste angst was

deze heel mooi. Dit doet me eigenlijk wel wat xD Klinkt misschien een beetje dom xD Maar goed. Natuurlijk was het onbewust van Neville, maar toch. Ik vond het trouwens echt super dapper van hem!

Ja dat is zeker mooi, en op een of andere manier waar ik nu niet op kom. Heeft het iets op een bijzondere manier.

Wat Bellatrix haar lach betreft weet ik niet of dat bijzonder is, ze is gek en een maniak die wel vaker lacht op zo'n manier. Heb t niet gemerkt misschien is het zo.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme