Eva schreef:
Ik hou sowieso niet van sport, dus ik vind Quidditch ook niet interessant. Het is wel leuk dat JKR er nog een leuke draai aan heeft gegeven in boek 6 met Luna erbij. Toen vond ik het wel leuk om te lezen, maar voor de rest heb ik er weinig mee. Meestal sla ik deze stukken ook over als ik het boek lees. Ook al ben ik ook niet iemand die snel de neiging heeft om stukken over te slaan in een boek. Ik heb alleen de HP boeken zovaak gelezen dat ik het hierbij dus wel doe. xD
DIT! Ik hou ook niet zo erg van Zwerkbal. Nou, nee, dat klinkt verkeerd. Want ik vind het wel fantastisch hoe Rowling het bedacht heeft en hoeveel er uiteindelijk nog mee gevarieerd wordt, dat vind ik echt leuk. Maar ik vind het niet de leukste delen van het boek om te lezen. Dus ik sla ze ook vaak over.
Heeft er eigenlijk niet echt mee te maken dat ik sport in het algemeen ook al niet zo super fantastisch vind ofzo, maar de Zwerkbalwedstrijden zijn een bepaalde structuur in het boek die eigenlijk vooral een vertelling is van heel veel actie. En ik vind dat niet altijd even heerlijk lezen in een boek. Zoiets werkt dan weer beter in een film, vind ik.