Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 1:44 

Zwerkbal
Afbeelding


Ik weet dat heel veel mensen de Zwerkbal-stukjes leuk vinden om te lezen. Nou ben ik dus niet Ă©Ă©n van die mensen. Ik vind er namelijk niet zo veel aan. Net als voetbal ofzo. Ik heb er niet veel mee en lees er dan ook vaak overheen. Op het begin vind ik dan het commentaar van Leo Jordaan wel leuk, maar uiteindelijk wordt dat ook een beetje standaard.
Ik vond het dan ook niet erg dat in deel 4 geen Zwerkbal werd gespeeld en ik vond het ook wel grappig dat Omber Harry verbiedt te zwerkballen in deel 5.

Wat vinden jullie van zwerkbal? Vind je het leuk of lees je er net zoals ik vaak overheen?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 12:48 

Ik behoor ook tot die minderheid die niet van Quidditch houdt. Ik heb niet zoveel met sport en ik vind die stukjes dan ook vaak nogal saai. Net als Jessica vond ik het dus ook helemaal niet erg dat het niet gespeeld werd in het vierde boek/de vierde deel. Ik vind het gewoon niet zo bijzonder en snap dan ook niet goed wat mensen er zo geweldig aan vinden dat ze teleurgesteld zijn als het minder aan bod komt.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 13:28 

Is het wel een minderheid van mensen die het niet bijzonder vinden? :p Want eigenlijk ben ik het eens met Jess en Genner. xD

Ik vind de Zwerkbal stukken ook niet heel bijzonder. Sommige stukjes vind ik wel grappig om te lezen, maar er hoeven echt niet tig wedstrijden in ieder boek te zitten van mij. Waarschijnlijk komt het ook doordat ik in het dagelijks leven totaal geen sport-fanaat ben, maar ik heb het Zwerkbal echt totaal niet gemist in boek 4 en 5.

Zwerkbal op het forum is natuurlijk wel gewoon kickass. :cool:

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 18:03 

Eeeh .. de enige keren dat ik zwerkbal heb gelezen is de 1e keer dat ik het boek las en daarna niet weer.
naja, dat stukje waar Luna haar commentaar gaf was wel leuk om te lezen dus die neem ik wel mee, maar alle gewone wedstrijden lees ik niet meer echt.

Ik hoor dus ook bij de minderheid.
De minderheid wordt nu wel een grote meerderheid geloof ik :p

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 18:23 

Ik hou zelf niet echt van sport, maar ik vind Zwerkbal toch goed bedacht. Ik lees in de boeken er snel doorheen, maar in de films vind ik het wel heel leuk om naar te kijken. Ik zou het leuk gevonden hebben als het Zwerkbal stukje iets langer was in de zesde film.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 18:26 

Helen schreef:
Ik hoor dus ook bij de minderheid.
De minderheid wordt nu wel een grote meerderheid geloof ik :p


Whaha ja inderdaad. Ik zag dat topic op HPF1 en daar waren de meningen verdeeld, maar toch wel een lichte draai naar ''leuk''.
Het is ook leuk hoe meningen kunnen veranderen, want op HPF1 heb ik dus gezegd dat ik zwerkbal wel leuk vind om te lezen. Zelf spelen zou ik niet leuk vinden, maar lezen wel. Dat zei ik. Nou, dat lezen vind ik ook niet meer erg interessant.

Ik heb trouwens verder niks tegen het spel zwerkbal zelf, ik vind het alleen wat overrated op Zweinstein zelf en ik vind het niet geweldig om te lezen. Ik vind wel dat Rowling het leuk bedacht heeft en het maakt het schoolleven toch wel af. Want op iedere school wordt toch wel gesport.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 20:27 

Ik behoor tot de fans van zwerkbal. Ik vind zwerkbal juist leuk om te lezen. :) En in de films is het nog leuker om naar te kijken (vooral in film 2 & 3). Ik zou het zelf willen spelen. Ik zou gaan voor te post van drijver. Ik vind het een super spel. Je moet er maar opkomen. Rowling heeft het gewilldig bedacht. In het dagelijkse leven volg ik ook de sport (voetbal en wielrennen). Zoals Jessica al zei: zwerkbal maakt het schoolleven op Zweinstein kompleet.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beiijing

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 21:08 

In mijn dagelijks leven ben ik niet echt een sportfanatiekeling, maar ik moet wel bekennen dat ik de Quidditch stukjes in de boeken wel boeiend vind om te lezen. De sfeer en de competitie geest van de spelers en de toeschouwers komt naar boven, dit geeft vaak grappige scene's. Zeker als Gryffindor tegen Slytherin moet Quidditchen.

Verder vind ik 't leuk dat men hier op 't forum aan Quidditch doet. Dat geeft nog meer 't House gevoel. Het is ook altijd leuk om samen met een team voor de overwinning te gaan.

_________________
'Sabertooth Tiger'

Hufflepuff: "You might belong in Hufflepuff,
Where they are just and loyal,
Those patient Hufflepuffs are true,
And unafraid of toil"


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:47 

Oeh, ik hou van Quidditch, en alles wat erbij zit. Vandaar dat ik het boekje Quidditch through the ages ook echt hip vind. Ik vind het leuk om de stukjes te lezen, maar ik vind de sport zelf ook erg interessant en leuk.

Opzich zou ik wel meer willen weten over de sport zelf, met meer teams en zo. Ik vond het daarom ook erg leuk dat in GoF er een World Cup in zat.. *happy* xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 22:28 

Tot nu toe lijkt het dat de meerderheid Quidditch niet leuk vind. :P

Ik vind Quidditch helemaal geweldig. In de boeken is het leuk om te lezen en naar mijn mening draagt het veel bij tot de magie van de boeken. Op Hogwarts is elke wedstrijd een evenement dat de hele school bij elkaar brengt in een stadium en dat de band in ieders afdeling helemaal versterkt. Studenten zetten even hun verschillen met medestudenten opzij om samen sterk te staan tegen 'de vijand'. Ik ben zelf redelijk competitief ingesteld en ik weet uit ervaring dat het leuk kan zijn om eens helemaal middenin die teamspirit te zitten en daarna gewoon verder om te gaan met 'de vijand' alsof het allemaal niet gebeurd is. Daarom kan ik me echt wel vinden in de Quidditch hoofdstukken en vind ik ze leuk om te lezen. De World Cup in boek vier vond ik ook helemaal geweldig. : ) Ja, ik vind toch dat het heel wat toevoegd.

En ik vind het nergens terug op Google maar ik meen me te herrineren dat Rowling ooit eens heeft gezegd dat de Quidditch hoofdstukken diegene waren waarvan ze het minst genoten had om die te schrijven? Hm.

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 21:38 

Het is dat ik niet de neiging heb om stukken over te slaan in een boek, maar ik ben ook niet echt iemand die graag de stukken van Zwerkbal leest. Het gaat mij te langzaam en er gebeurt te weinig.
Daarentegen vond ik het wel weer interessant om Zwerkbal door de eeuwen heen te lezen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat er meer over achtergrondinformatie gesproken wordt en niet zo zeer de wedstrijden zelf.

Ik denk dat ik daarentegen de sport zelf wel super zou vinden, want ik vind het bijvoorbeeld ook heerlijk om naar voetbalwedstrijden te gaan. Hoewel ik wel van mening ben dat het best lastig is om een stuk of 3/4 ballen in de gaten moet houden.
Waar ga je dan op letten? Hoe er gescoord wordt met de Slurk? Hoe de Beuker de spelers van hun bezem slaan of hoe er gejaagd wordt op de Snaai?

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 16:22 

Ik hou sowieso niet van sport, dus ik vind Quidditch ook niet interessant. Het is wel leuk dat JKR er nog een leuke draai aan heeft gegeven in boek 6 met Luna erbij. Toen vond ik het wel leuk om te lezen, maar voor de rest heb ik er weinig mee. Meestal sla ik deze stukken ook over als ik het boek lees. Ook al ben ik ook niet iemand die snel de neiging heeft om stukken over te slaan in een boek. Ik heb alleen de HP boeken zovaak gelezen dat ik het hierbij dus wel doe. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 17:00 

Eva schreef:
Ik hou sowieso niet van sport, dus ik vind Quidditch ook niet interessant. Het is wel leuk dat JKR er nog een leuke draai aan heeft gegeven in boek 6 met Luna erbij. Toen vond ik het wel leuk om te lezen, maar voor de rest heb ik er weinig mee. Meestal sla ik deze stukken ook over als ik het boek lees. Ook al ben ik ook niet iemand die snel de neiging heeft om stukken over te slaan in een boek. Ik heb alleen de HP boeken zovaak gelezen dat ik het hierbij dus wel doe. xD


DIT! Ik hou ook niet zo erg van Zwerkbal. Nou, nee, dat klinkt verkeerd. Want ik vind het wel fantastisch hoe Rowling het bedacht heeft en hoeveel er uiteindelijk nog mee gevarieerd wordt, dat vind ik echt leuk. Maar ik vind het niet de leukste delen van het boek om te lezen. Dus ik sla ze ook vaak over.

Heeft er eigenlijk niet echt mee te maken dat ik sport in het algemeen ook al niet zo super fantastisch vind ofzo, maar de Zwerkbalwedstrijden zijn een bepaalde structuur in het boek die eigenlijk vooral een vertelling is van heel veel actie. En ik vind dat niet altijd even heerlijk lezen in een boek. Zoiets werkt dan weer beter in een film, vind ik.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 0:12 

Ik weet eigelijk niet echt of ik Zwerkbal nou wel of niet leuk vind. Soms wel, soms niet, misschien?
Maar ik moet zeggen - toen Ginny en Ron gingen meedoen, vond ik het opeens een stuk minder worden.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 17:59 

Ik ben het eens met Sweet Hermione hierboven, weet ook niet of ik het echt leuk vind of niet. Als er in de boeken een zwerkbalstukje word gespeeld dan is het niet dat ik helemaal 'OMGFYEAHQUIDDITCH' word maar ik heb ook niet iets van: 'Ohnee laat ik maar snel een paar pagina's overslaan tot de match gedaan is' ofzo. XD Sommige zwerkbalmomenten waren wel leuk, zoals Luna die commentaar gaf etc. Ik vind het helemaal niet erg om te lezen maar het zijn niet mijn favoriete momenten uit de boeken.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme