Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 19:15 

Titel heb ik maar iets ingekort omdat het anders niet pastte. xD

Ik denk dat velen van ons de kleine boekjes die door Rowling destijds voor het goede doel zijn geschreven, wel in de kast hebben staan. Wat vinden jullie ervan?


Ik heb beide boekjes (helaas alleen in het Nederlands) ooit van een vriendin gekregen. Ik ben vooral groot fan van Fabeldieren en waar ze te vinden, voornamelijk door die grappige aantekeningen die erin staan. Ook gebruik ik het nog wel eens om snel iets op te zoeken, dus het fungeert ook als een soort naslagwerk. xD Zwerkbal door de eeuwen heen vond ik iets moeilijker om doorheen te komen. Dus Fabeldieren is zeker mijn favoriet.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 0:03 

Toen ik jaren geleden in Ierland op vakantie was, kwam ik de boekjes heel toevallig in een boekwinkel tegen. Ik was best wel blij, omdat ze op dat moment al niet meer in Nederland verkrijgbaar waren en ik er dus ook niet meer naar op zoek was. Min of meer de hoop al opgegeven.

Maar goed, ik moet eerlijk bekennen dat ik de boekjes nooit in z'n geheel heb gelezen. Ik vond het daarentegen wel heel leuk om er steeds een stukje uit te lezen. Als ik bijvoorbeeld op zoek was naar een bepaald Fabeldier of iets over een Zwerkbalteam.
Ik denk dat ik ze wat dat betreft ook meer als een soort leerboek heb gebruikt dan als een leesboek. Alles kriskras en niets op volgorde.
Hoewel ik de boekjes zo weinig uit de kast heb gehaald, waardeer ik ze toch wel enorm. Ik moest altijd erg lachen om de zogenaamde commentaar die erbij was geschreven.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 18:50 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt gisteren pas heb gekocht xD. Ik kwam ze toevallig tegen, de Engelse versies, in de Fnac in Brussel en ik had ze nog niet, dus ik kon het niet laten om ze te laten liggen. Ik heb ze dus nog niet gelezen en ik betwijfel of ik het eigenlijk ooit ga lezen, ik blader er misschien gewoon alleen maar door. Ik vond het gewoon leuk om te hebben, soortevan collector's item.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 21:59 

Ik heb ook de Engelse versies, maar heb ze alleen nog maar random doorgebladerd en zo doorgelezen. Ik vind het niet echt boekjes die je van A tot Z door gaat lezen. Maar misschien moet ik het toch een keer doen, want nu weet ik niet wat ik niet heb gelezen. xD Dus ik heb precies hetzelfde wat Aisling zegt, dat ik het meer als leerboek/informatieboek gebruik. Het is heel leuk om als achtergrondinformatie te gebruiken maar niet meer dan dat.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 14:31 

Ik heb ze in het Nederlands en Engels.
Ik heb wel fabeldieren helemaal uitgelezen omdat dat nog vrij vlot ging en het grappig was wat voor namen er waren verzonnen , en tekeningetjes en aantekeningen vond ik ook super tof.
Zwerbal heb ik al 2 keer geprobeerd helemaal door te lezen, maar ergens halverwege stop ik altijd omdat het niet zo interessant is, het is inderdaad veel interessanter om het als "naslag"werk te gebruiken.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 16:13 

Ik heb de boekjes allebei in het Engels gekocht een paar jaar geleden. Ik heb ze volgens mij maar een keer gelezen. Later heb ik ze wel eens doorgebladerd, maar nooit echt weer opnieuw gelezen. Ik vind zulke boekjes dus echt heel erg leuk. Ik hou sowieso van achtergrond informatie. Ik heb echt niks met Quidditch, maar toch vind ik het wel interessant om te lezen hoe de geschiedenis is en welke teams er allemaal zijn. Sowieso is het helemaal leuk omdat deze boekjes ook echt in de boeken voorkomen. Harry heeft deze boekjes zelf ook. Dat geeft ook een leuk gevoel. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 19:17 

Ik vond vooral Zwerkbal leuk om te lezen. Het was leuk om achter het ontstaan en de ontwikkeling ervan te komen en ook leuk om alle teams te leren kennen. Maar de aantekeningen in Fabeldieren zijn inderdaad ook geniaal.
Zelf heb ik helaas alleen maar het Zwerkbalboekje. Ik kan nergens meer Fabeldieren vinden in winkels, iemand tips? :D

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Cupboard under the stairs
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 20:06 

Bol? Daar heb ik hem toen besteld. Het waren twee hardcover boekjes, in het Engels. Wel grappig om te hebben. Vooral die fabeldieren was leuk om te lezen. Hoe kun je het allemaal bedenken. Ik ben blij dat het niet echt is want sommige zijn eigenlijk best eng. Bijvoorbeeld die ene die je 's nachts als een soort deken besluipt. :D

_________________
Ron: 'Follow the spiders... If Hagrid ever comes out of Azkaban I'll kill him!'

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 15:07 

Beide boekjes zijn in 2009 opnieuw uitgebracht. Ik heb net even op Bol.com gekeken en hier worden ze inderdaad nog gewoon verkocht.
De originele kleuren van de Engelse kaften waren groen voor Quidditch en rood voor Fantastic Beasts. De nieuwe versies zijn respectievelijk blauw en perkament/zalm.
Overigens zijn de originele versies alleen nog maar tweedehands verkrijgbaar. In ieder geval is het dus nog vrij gemakkelijk om aan een exemplaar te komen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme