Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 19:18 

Ik kan me herinneren dat J.K. Rowling destijds min of meer beloofde dat ze ooit nog eens een Harry Potter-Encyclopedie zou maken, omdat ze nog zo veel aantekeningen en achtergrondinformatie had liggen dat het zonde was om weg te gooien. Nu heeft ze destijds gezegd dat het wel even kon duren voordat zoiets zou verschijnen, maar ik ben toch wel benieuwd of ze het nog steeds van plan is. Denken jullie dat het er ooit nog van komt? Wat zou je graag in zo'n encyclopedie terugzien? Over welk personage zou je graag nog wat achtergrondinformatie hebben?


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 20:00 

Het zou wel erg leuk en handig zijn als ze dat nog zou doen, maar ik kan me voorstellen dat het een tijdrovend werkje is. Eigenlijk zou ze een assistent of twee moeten hebben, die taken overnemen als het ordenen van de lemma's, de cross-references naar de verschillende gerelateerde lemma's maken, etc.

Verder zou ik bij veel personages nog wel informatie willen hebben. Zo vertelde ze eens ergens dat ze van bijvoorbeeld Sirius heel zijn levensverhaal had uitgeschreven. Nou ja, korte biografieí«n van de wat belangrijkere personages waar we wat minder van weten (Hagrid, de Malfoys, McGonagall, Lupin, etc) met de hoogte en dieptepunten in de loop van hun levens -- zijn ze Muggleborn, halfblood of pureblood, als ze Muggleborn zijn, hoe reageerden ze op hun Hogwarts brief, wat waren hun favoriete vakken, welk Huis waren ze onderdeel van, waren ze onderdeel van het Quidditch team, wat hebben ze allemaal na school gedaan, etc etc.

Een opsomming van alle spreuken en potions uit de boeken en hun werking lijkt me ook handig, evenals magische plaatsen.

Er zijn eigenlijk best wel veel dingen die er in kunnen XD

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 0:07 

Bij mijn weten was Rowling nog steeds van plan om die encyclopedie te schrijven. Volgens mij is ze zelfs op dit moment al aan het schrijven, alleen heb ik geen idee waaraan...

Maar mocht er nog een encyclopedie uitkomen, dan zou ik denk ik toch wel meer informatie over de hoofdpersonen, de Orde-leden en de dooddoeners willen. Gewoon om een beter beeld over hen te krijgen.
Over fabeldieren enzo eigenlijk niet, omdat dit vooral al in die andere encyclopedie is beschreven.
Eigenlijk kan ik zo alleen maar dingen bedenken over gebouwen, personen en aanverwante dingen die een belangrijke rol hebben gespeeld in het verhaal.
En ik denk inderdaad, zoals Luna al beschreef, lijsten van van alles en nog wat.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 12:12 

Aisling schreef:
Bij mijn weten was Rowling nog steeds van plan om die encyclopedie te schrijven. Volgens mij is ze zelfs op dit moment al aan het schrijven, alleen heb ik geen idee waaraan...


Ja, dat geloof ik ook.

Was dit overigens ook niet de reden waarom er zo'n grote problemen waren toen die ene gast van HP-Lexicon ook een soort van Encyclopedie wou uitbrengen (een soort van boekenvorm van de site zegmaar). Sowieso waren er problemen met copyrights en auteursrechten en gedoe, I know, maar volgens mij had het er ook mee te maken dat Rowling zelf aan een soort van Encyclopedie aan het werken was?

Ik zie zo'n Encyclopedie zeker wel zitten. Ik vond het namelijk al heel leuk dat Rowling na het uitkomen van het zevende boek ook heel wat informatie vrijgaf over wat er nog zoal gebeurde "19 jaar later". Als er dan ook nog eens een boek zou komen die al dat soort informatie verzamelt en er nog wat meer informatie aan toevoegt, dan kan ik alleen maar juichen. Tuurlijk zou ik het kopen. En tuurlijk zou ik het helemaal doorlezen. Het lijkt me erg fijn als het een dikke kanjer wordt. En ik hoop echt dat het er komt eigenlijk, het is een mooie collerctor's item sowieso.

Maar weet iemand toevallig wat up-to-date nieuwsberichten in verband hiermee terug te vinden?

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 17:51 

Ik ben persoonlijk d'r van overtuigd dat JKR meer info over haar volgende boek zal geven vlak voor of na het uitkomen van de laatste film. Marketing Technisch is dat namelijk heel slim, HP staat op dat moment in the picture en dat zal dan nog wel even zo blijven als JKR een nieuw boek zou aankondigen.

Maar mijn theorieí«n daargelaten; Ik zou heel graag een encyclopedie willen. Ik zou bijvoorbeeld veel meer willen weten over The Marauders, The Blacks en de Death Eaters en eigenlijk nog wel heel veel meer andere personages, waar we eigenlijk te weinig van weten. Zo'n boek is dus meer dan welkom.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 12:00 

Jalf schreef:
Maar mijn theorieí«n daargelaten; Ik zou heel graag een encyclopedie willen. Ik zou bijvoorbeeld veel meer willen weten over The Marauders, The Blacks en de Death Eaters en eigenlijk nog wel heel veel meer andere personages, waar we eigenlijk te weinig van weten. Zo'n boek is dus meer dan welkom.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik hoop vooral op een hoop achtergrondinformatie die ze ons nog niet had gegeven.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: thuis

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 8:16 

Citaat:
Maar mijn theorieí«n daargelaten; Ik zou heel graag een encyclopedie willen. Ik zou bijvoorbeeld veel meer willen weten over The Marauders, The Blacks en de Death Eaters en eigenlijk nog wel heel veel meer andere personages, waar we eigenlijk te weinig van weten. Zo'n boek is dus meer dan welkom.


vindt ik(zoals iedereen denk ik)ook.

_________________
Gryffindor
Rocks!!!


and nobody else


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 23:36 

Nieuw op de vernieuwde website van Rowling:

Citaat:
"For a long time I have been promising an encyclopaedia of Harry's world, and I have started work on this now – some of it forms the new content in Pottermore. It is likely to be a time-consuming job, but when finished I shall donate all royalties to charity."

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 0:13 

Charlie schreef:
Nieuw op de vernieuwde website van Rowling:

Citaat:
"For a long time I have been promising an encyclopaedia of Harry's world, and I have started work on this now – some of it forms the new content in Pottermore. It is likely to be a time-consuming job, but when finished I shall donate all royalties to charity."


Geweldig! :D Hoelang denken jullie dat het gaat duren voordat het boek zal uitkomen?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme