Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 13:22 

Ik heb eigenlijk toch heel veel gehuild. Toen, Sirius stierf, (wat zo onterecht was) heb ik heel veel gehuild en ook bij Dumbledore.
Toen Dobby stierf, heb ik echt watervallen gehuild, dat was zo hard erover van JK. ;)

En natuurlijk bij Fred, Lupos en Tops, vooral omdat zij eigenlijk zeer goede personages waren, die Harry hielpen en dat was zo onterecht.

En op het einde, gewoon omdat het gedaan was, nu wist ik dat er niets meer ging komen. Dus ben ik maar opnieuw begonnen en nu lees ik 1x per jaar alle Hpboeken eens opnieuw.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 14:47 

Lady Voldemort schreef:
Snape :(

Dobby :(

_________________
''I have to go to Hogwarts, Hogwarts is my home!''


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 18:37 

vincentk128 schreef:
Lady Voldemort schreef:
Snape :(

Dobby :(


Spam. :(


Zelf ben ik niet iemand die snel gaat huilen bij een boek. xD Bij geen enkel boek trouwens hoor, dus het ligt zeker niet aan de HP boeken. Uiteraard vond ik bijna alle doden ontzettend triest, maar huilen zal ik zomaar niet doen.
Ik kan ook moeilijk zeggen welke dood ik het meest triest vond in het boek, ze waren bijna allemaal erg goed/mooi/treurig omschreven. Wel was ik erg pissig dat we helemaal geen details kregen over de dood van Lupin en Tonks, hun dood vond ik daardoor juist helemaal niet aangrijpend, omdat het echt alleen maar even tussen neus en lippen verteld werd. =\

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 18:50 

Shirley schreef:
vincentk128 schreef:
Lady Voldemort schreef:
Snape :(

Dobby :(


Spam. :(

Haha! x'D

Ik huil niet snel bij een boek. Bij Perkamentus had ik vrijwel ... weinig gevoel. Alleen bij de begrafenis vond ik het wel erg zielig, maar huilen; nee. Pas in boek zeven. Bij de dood van Hedwig kreeg ik een brok in mijn keel. Op dat moment kreeg ik echt het gevoel; als JK Hedwig dood maakt, gaan er nog veel doden volgen. Het was een aangrijpende dood voor mij.
Maar pas bij de dood van Sneep moest ik een traantje wegpinken. Meerdere traantjes. Dat was zo mooi geschreven; zowel zijn dood, als zijn herinneringen. Daarnaast vond ik de dood van Fred ook erg aangrijpend. Ik heb tranen in mijn ogen gehad bij het lezen van dat stuk.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 19:04 

Om de dood van fictieve personages kan ik niet wenen.
Ze zijn fictief.
Wat niet wil zeggen dat ik sommigen hun dood niet jammer vond.
Toen Harry Dobby aan het begraven was, dat was een heel mooi stuk. Maar voor de rest. Nee.
Bij Hedwig schrok ik wel, dat was zo plots. Het was een voorbode op meer doden.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 20:32 

Ik ben zo'n emotionele muts die echt bij alles wat een beetje zielig is huilt, dus de doden waren één tearfest voor mij. Bij Cedric vond ik het wel zielig, maar pas bij de film greep het me pas echt aan. Sirius was toendertijd mijn favoriete character dus ik zat toen echt met tranen in mijn ogen. Dumbledore deed me niet zo veel, maar toen ik de reacties van de andere characters las begonnen de tranen XD DH was voor mij heel erg moeilijk om te lezen, bij Dobby heb ik zo zitten huilen, want dat vond ik zo zielig. Maar bij de dood van Fred, Remus en Tonks, kon ik gewoon echt niet meer stoppen. Zo zielig :(

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 20:56 

Oh, ik huil echt bij elk boek, of het nou HP is of niet xD
Dus tja, ik heb ook bij bijna alle doden gehuild. Ik kan denk ik beter vertellen bij welke doden ik níet gehuild heb.
Ten eerste is dat dus Hedwig. Ik had in het begin helemaal niet door dat ze dood was, want ik was alles zo snel aan het lezen! Ook vind ik Hedwig een beetje 'meh'. Het was wel zielig voor Harry, maar ik heb niet (iig niet hard) gehuild om haar dood.
Verder bij de dood van DE. Het klink misschien logisch, maar ik moet toch een paar personages uitkiezen waarbij ik niet gehuild heb. Bij Bellatrix heb ik zelfs gejuichd, ook al vind ik haar helemaal awesome. Het moment was gewoon geweldig, met Molly die kick-ass is.

De doden die me het meest geraakt hebben is Fred (hij was m'n fave character), Sirius, Remus & Tonks (come on, dat is echt een tragisch verhaal!) en Collin Creevey, omdat hij, hoe jong hij ook mag zijn (ok, hij is een jaar (?) jonger dan Harry, maar toch hoorde hij er niet te zijn), toch dapper en loyaal is.

Naja, ik was dus best emotioneel, tijdens het lezen van elk boek! Ik krijg nogsteeds tranen in m'n ogen als ik de Final Battle lees.

Hebben jullie dat ook? Dat je moet huilen bij het herlezen van de boeken?

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 21:14 

Patricia schreef:
Hebben jullie dat ook? Dat je moet huilen bij het herlezen van de boeken?

Ik heb dat ook. Ik ga niet zeggen dat als ik een boek echt super veel gelezen heb dat ik dan nog zou wenen. Maar toch wel een paar keer. Ik vind dat het ook van de schrijver afhangt, als die het verhaal met veel emotie en detail schrijft is de kans groter dat ik begin te wenen.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 21:17 

Patricia schreef:
Hebben jullie dat ook? Dat je moet huilen bij het herlezen van de boeken?


Ja, de dood van Remus, Tonks en Fred kan ik nog steeds niet lezen zonder tranen in m'n ogen te krijgen. Ik vind dat stukje gewoon zo zielig D:

Ik word ook vooral getriggert door de reacties van de mensen die achterblijven. Dat vind ik meestal het zieligst.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 22:42 

Jalf schreef:
Ik word ook vooral getriggert door de reacties van de mensen die achterblijven. Dat vind ik meestal het zieligst.


Dat heb ik ook heel erg ja! Vooral bij de dood van Fred vond ik het veel erger dat George alleen achterbleef dan dat Fred er niet meer was, eigenlijk.

Verder heb ik gehuild bij de dood van Dumbledore, bij die van Dobby en bij die van Tops & Lupos.

In het boek moest ik eigenlijk niet huilen om de dood van Snape, daar vond ik het veel minder emotioneel, maar dat was vooral omdat ik toen natuurlijk nog niet The Prince's Tale gelezen had. Als ik het nú teruglees vind ik het veel triester.

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:48 

Ik ben een mega huiler! Toch heb ik niet zoveel gehuild bij de boeken... Enkel de begrafenis van Dumbledore maakte wel één en andere los, toen had ik het lastig! (niet dat de andere doden mij niet raakten é, Dobby en Fred staan op 1 als meest zielige overlijdens!)
Bij de films zijn er wel wat emmers gevuld :p Dumbledore, Dobby, The Resurrection Stone, Lily, Fred... De tranen bleven maar komen...

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 17:08 

Cliche: Ik kreeg tranen in mijn ogen bij de dood van Dumbledore en Snape, maar ik heb niet echt gehuild. Het enige moment in de boeken waarbij ik echt gehuild heb is toen ik de laatste bladzijde aan het lezen was, toen werd ik echt heel verdrietig!

En qua films was ik bij DH constant emotioneel eigenlijk, vooral natuurlijk bij de dood van Dobby, de scène met Snape/Lily, Fred, en Lupin/Tonks.

Als ik er nu aan terugdenk .. :cry:

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 17:40 

Tijdens het lezen van de boeken kan ik niet herinneren dat ik echt gehuild heb. Wel had ik op den duur in boek 7 moeite om verder te lezen. Omdat al die doden mij wel opbrak en met een brok in mijn keel verder las. En dan met name de dood van Remus, Tonks en Snape. En pas nadat ik het hoofdstuk The Prince's Tale las kreeg ik geen tranen maar juist een enorme boosheid richting Voldemort.

Toen ik de film (lees: DH part 2) echter ging zien in de bios. Door de muziek, de manier waarop het allemaal verfilmd is. Ja, toen naast een brok in mijn keel ging ik wel huilen. Maar dan weer voornamelijk bij The Prince's Tale. Dus tja, half half. Lang niet bij elk boek. En ook niet echt huilen, maar wel met een brok in mijn keel. En dat was niet alleen aan bod bij het zevende boek. Maar ook het moment waarop Sirius vermoord werd door Bellatrix. Huilen doe ik dus niet snel, enkel wanneer het mede door andere factoren gewoon sterker over komt.. En dat was voor mij toch echt alleen bij de films.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 19:21 

Cedric en Sirius vond ik wel zielig, maar niet om in tranen uit te barsten. Bij Dumbledore kreeg ik wel een gigantisch brok in mijn keel maar moest ik ook niet huilen. Maar toen kwam Deathly Hallows.

Hedwig. Dobby. Remus. Tonks. En voor mij de twee grootste Fred en Snape. Bij Fred heb ik lopen gillen, krijsen, schreeuwen, schelden en nog meer. Ik wou het gewoon niet weten, ik kon het niet geloven. Tuurlijk zou het niet logisch geweest zijn als alle Weasley overleefd hadden, dat snapte ik ook wel. Maar waarom niet Charlie, die maar heel sporadisch voorkwam, of Percy die ik nooit helemaal maar fantastisch vond maar Fred, fred hoefde niet.

Snape, toen ik dat stuk las heb ik eerst tien minuten wezenloos naar het boek zitten staren, toen op de andere bladzijde gekeken of het geen grapje was en toen heb ik tot het einde van the Prince Tale zitten janken..

Bij de film ws dat ongeveer ik zo, maar bij de dood van Snape werd het zegmaar nog erger. Ik kreeg ook een soort van paniekhuilbui, ik zat keihard te shaken, mijn knokkels waren wit van het vasthouden van de leuningen en ik zat zo erg te snikken en te snotteren. En bij dat stukje dat hij Lily vasthield brak ik helemaal los. En je had ook een stuk vlak voor de battle, dat je Fred en George samen zag praten, en toen besefte ik ineens dat dit de laatste keer was dat ik ze samen zou zien in die film. Ik was echt helemaal kapot van die film.

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

1e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 14:08 

Nou huilen niet maar ik kreeg wel kippenvel tijdens de film Deathly Hallows Part 1 op het moment dat Dobby ze weg bonjourt en Bellatrix die dolk erheen gooit en uiteindelijk bleek dat Dobby dood ging. Ja dan ben je wel even stil. Ik huil niet zo snel...


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme