Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 15:57 

Er gaan behoorlijk wat personages dood in de boekenserie. Zelf ben ik heel emotioneel en ik huil behoorlijk snel. Maar toen Sirius dood ging, had ik het gewoon niet meer. Toen heb ik echt héél erg veel gehuild :') Ik was op vakantie in Oostenrijk en zo nu en dan liep ik serieus echt weg van mijn gezin, omdat ik moest huilen om Sier xD
En ook bij de dood van Severus Snape heb ik wat af gehuild. Bij andere personages heb ik ook wel een traantje gelaten, maar bij deze twee (aartsvijanden) dus het meeste.

Hebben jullie gehuild tijdens de dood van bepaalde personages?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 17:08 

Ik heb bij eigenlijk geeneene gehuild, behalve bij de dood van Dobby... Hij had hun zo goed geholpen, en alsnog moest hij dood. Dat kon ik even niet hebben. Bij Sirius vond ik het ook echt niet leuk, maar voor de rest... Nope.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 17:34 

Ik weet niet of ik echt gehuild heb, maar in ieder geval heb ik wel een traantje weggepinkt bij de dood van Dobby, Hedwig en Sirius. Die waren allemaal echt onterecht dood, te zielig gewoon. Verder was ik ook erg geschokt door de dood van Lupin en Tonks, oneerlijk. Zulke harde vechters en lieve mensen! Zij hadden voor het verhaal echt niet dood gehoeven! :(

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 19:21 

owja, echt wel. Bij de dood van Fred. Zo zielig.
Ik weet niet meer wat er door mij heen ging maar leuk vond ik het niet.
Het is misschien niet eens omdat Fred dood is gegaan (ja ook wel) maar meer om de emotie van alle anderen om hem heen.

Bij Hedwig had ik ook wel even een brok in mijn keel hoor. Misschien omdat het de 1e dode was in dat boek.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: somewhere looking for my brains
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 19:29 

Eigenlijk vond ik alle personages die dood gingen erg. Maar bij Dobby was ik op een of andere manier echt ontroostbaar. Vooral de manier hoe het was geschreven was goed. Ook Hedwig vond ik moeilijk. Was toch een beetje symbool voor Harry's jeugd.

_________________
    Said Gryffindor, "We'll teach all those
    With
    brave deeds to their name."


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 22:36 

Ik vond het van alle/de meeste personages wel erg, maar ik huil gewoon niet snel bij boeken of films. Vreemd genoeg huilde ik wel toen ik de dood van Dobby las. Ik weet niet waarom - in het tweede boek kon ik hem niet uitstaan, daarna vond ik hem wel oké maar hij was zeker niet bij m'n favoriete personages. Ik vond hem ook nooit een onmisbaar personage, meer een leuk extraatje. Dus ik weet niet hoe het komt dat ik bij hem wel moest huilen en de anderen niet.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 22:52 

Oh, ik heb echt wat af gehuild hoor bij de boeken. Sirius, Dumbledore, Snape en ook bij Fred heb ik hard gehuild. Maar vooral ook bij Hedwig en Dobby, dat vond ik ook hele emotionele stukjes. Dobby dat vond ik echt heel erg, dat vond ik altijd een leuk personage in de boeken. Dat hij dood ging vond ik erg zielig, maar het was ook vooral de manier waarop. Sterke Dobby, voor de strijd, voor Harry.
Lupin en Tonks heb ik niet om gehuild. Want seriously, daar werd zo weinig aandacht aan besteed. Daar las ik zowat over heen of zo.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 17:17 

Reflex schreef:
Lupin en Tonks heb ik niet om gehuild. Want seriously, daar werd zo weinig aandacht aan besteed. Daar las ik zowat over heen of zo.


Dat had ik dus ook. Ik las in het latere stukje, als Harry in het bos loopt en hij denkt aan alle doden, ineens hun namen en ik dacht echt "WAT?! Wat heb ik gemist?!"
Ik heb moeten huilen bij de dood van Dobby en Hedwig, en eigenlijk meer bij de momenten na de dood van verschillende mensen, nl. bij Carlo (maar vooral in de film) en Dumbledore (de begrafenis en het afscheid van Zweinstein en Felix), en eigenlijk huilde ik pas om Sirius en Lupos toen ze weer verschenen door de Steen van Wederkeer (of hoe heet dat ding in het Nederlands...). Dat vond ik echt een waanzinnig mooi stuk!

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 22:03 

Ik vond de dood van Fred Wemel het ergst, zo zielig voor George :(. Daarna komt Hedwig en dan Dobby. De dood van Sirius was natuurlijk heel erg, maar ergens begrijp ik het wel en zag het achteraf wel aankomen. Verhaaltechnisch is een personage als Sirius en ook Perkamentus gewoon niet te houden en voor mij scheelt dat heel erg.

De dood van Perkamentus vond ik juist heel mooi. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niet staan juichen toen hij door Avada Kedavra werd getroffen, maar hij kreeg een hele eervolle dood. Eerst een gruzielement vinden, daarna Draco en Harry redden, toen deed hij een poging om de kracht van de zegevlier op te heffen (alhoewel Sneep daar de meeste complimenten voor hoort te krijgen) en als laatste krijgt hij een prachtige begrafenis op Zweinstein.

Ik ben nog altijd blij dat Arthur niet is gestorven. Oorspronkelijk scheen Jo het plan te hebben hem te laten sterven maar gelukkig kon ze dat niet over haar hart verkrijgen. Dat zou ik haar ook kwalijk hebben genomen :evil. Nooit aan Arthur zitten :twisted:

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 16:59 

Fred. Ik kan er nog steeds niet over uit dat hij doodging in DH. Ik vond het gewoon zó gemeen, om een tweeling uit elkaar te trekken. Ik weet nu al dat ik bij de film echt helemaal kapot ga :')

Verder heb ik tijdens het lezen van Deathly Hallows praktisch constant tissues bij de hand gehad, gewoon omdat ik het bijna niet droog gehouden heb. Zoveel karakters die doodgingen, en zoveel

Maar bij de andere boeken heb ik eigenlijk niet gehuild. Ik vond het wel heel erg toen Sirius dood ging, en van Dumbledore vond ik het ook vreselijk, maar daar heb ik niet om gehuild. Misschien was ik tijdens het lezen van Deathly Hallows sowieso wat emotioneler (ik weet het wel zeker), dus dat ik daarom toch moest huilen, maar ik huil niet zo heel snel bij boeken. De films, daarentegen... Misschien moet ik alvast beginnen met het inslaan van zakdoekjes :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 18:23 

Bij niemand echt gehuild (zover ik me kan herinneren?).
Maar Fred vond ik -stipt op nummer #1- het zieligste. Ik was namelijk helemaal fan van de tweeling en opeens, was de helft er gewoon niet meer? Ik had echt zwaar te doen met George.
Ik weet eigenlijk niet of ik het erger had gevonden als ze beide dood gingen... Wat jullie?

Oh, en Severus Snape. Ik maak van Nagini een handtas.

_________________
Our dreams will break the boundaries of our fears.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 12:44 

Ik heb in boek 7 alleen gehuild bij de dood van Hedwig. xD Ik vond het namelijk zo zielig. Hedwig was zo'n mooie uil. <3 Daarbij vond ik Harry's dood natuurlijk ook zielig. Voor de rest vond ik geen een dood in HP7 erg. Ik heb dus helemaal niks met de Weasleys dus ik vond Fred dus helemaal niet erg. Dan vond ik Remus nog zieliger. Maar dat kwam omdat dat hele hoofdstuk dat de Marauders+Lily terugkomen zo zielig is.

Ik vond de dood van Dumbledore in boek 6 ook erg. Niet omdat ik het zo'n leuk personage vind, maar omdat die ook gewoon zielig gebracht werd. Voornamelijk omdat het einde van het hoofdstuk daarvoor zo mooi was. Zoiets van "I'm not worried. I'm with you". #WeetDeLetterlijkeTekstNietUitMijnHoofd Door die zin vond ik opeens de dood van Dumbledore heel erg.

Sirius vond ik te vaag om er verdrietig over te zijn. Ik had niet eens door dat hij dood ging. Ik realiseerde dat niet eens. En toen ik het doorhad vond ik het niet erg meer. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The dark side of SPSS
BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 22:08 

Ik heb gehuild om Dumbledore en Snape. o.a. Daarom haatte ik de film van HP6 ook zo erg. Nu ben ik nooit zo'n fan geweest van de films (muv HP3), maar ze hebben alles rond de dood van Dumbledore wat mij betreft echt verpest! Als ze dat maar niet gaan doen met Snape :shock:

_________________
EFFYEAHPATRICIAWINT


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 11:57 

Je kan beter vragen bij wiens dood ik niet heb gehuild...
Haha, nee grapje. Het klinkt misschien heel gemeen, maar ik heb niet gehuild toen Sirius doodging (in de film trouwens wel), maar ik had in de boeken vrij weinig met Sirius...

En daarna... Bij Dumbledore wel, want dat zag ik echt niet aankomen.
Bij Hedwig een beetje, bij Dobby wel (en in de film heel erg XD) en daarna bij Snape en Fred en wanneer Harry op King's Cross komt. Dat van Remus en Tonks vond ik ook heel erg, alleen leek het net of het niet goed tot me doordrong of ben ik er de eerste keer zo'n beetje overheen gelezen.

En ja, I'm a crybaby xD

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 15:23 

Snape :(

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme