Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:08 

Afbeelding

Een andere benadering richting de vier afdelingen dan gebruikelijk :lol:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:24 

Voor mij was het sorteren gewoon 1 van die dingen die doodnormaal waren in de boeken. JK Rowling had het nu eenmaal zo bedacht, en het paste perfect in het verhaal.
Ik heb nooit stilgestaan bij het feit, dat Griffs helemaal niet overeenkomen met Slyths, het is gewoon zo.
Maar nu je het zo zegt, klopt het wel dat het eigenlijk gewoon allemaal ruzie uitlokt.
En idd het systeem van Voldemort, om gewoon GEEN afdelingen meer te hebben is een goed idee. Als natuurlijk kinderen van dreuzels ook nog op Zweinstein mogen.
Maar Harry Potter zou natuurlijk niet hetzelfde zijn, moesten de afdelingen er nooit geweest zijn.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 22:44 

Afbeelding

Dit vind ik ook wel een passend plaatje, zeker na HRH's post hierboven :')

Zoals Pottergirl al zegt, niemand weet precies hoe de Sorting Hat werkt, maar Neville is het perfecte voorbeeld. Op zijn elfde leek hij misschien meer een Huff dan een Gryff, maar uiteindelijk bleek hij toch een echte Gryff te zijn. Ik vind het wel heel mooi dat Rowling dit dus al allemaal had uitgedacht, maar daar gaat dit topic niet over :')

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 11:34 

Ik ben er altijd van uit gegaan dat de sorteerhoed meer ziet dan wij en dus ook altijd de juiste keuze maakte.
Ik heb niet meteen iets tegen het sorteersysteem, zoals ik hier al las heeft Rowling Hogwarts gebaseerd op het Britse schoolsysteem (houses zijn er ook bij de privéscholen, sportcompetitie, de newt's enzo zijn geïnspireerd door de GCSE's) dus ergens zal het wel werken.
Ik had het eigenlijk fijn gevonden om in een afdeling te zitten in het secundair, ik zat zelf op internaat en als je nergens bijhoort is dat wel erg. Terwijl je door het afdelingensysteem altijd wel ergens bijhoort.
En zoals ik hier ook al las, je kan de afdelingen heel negatief bekijken maar ook allemaal heel positief. En dat is eigenlijk de juiste manier en de manier zoals het het sorteersysteem bedoelt is.
Of ze te jong sorteren? Ik denk het niet, want wanneer ben je oud genoeg? Ik denk dat je de rest van je leven blijft veranderen dus is er geen juiste leeftijd.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme