Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Amsterdam
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 20:37 

Ik heb een vraag hierover. In deel 7 vertelt Harry aan Voldy dat het plan niet helemaal is gegaan zoals Perkamentus gehoopt had. Hij hoopte dat Sneep de eigenaar zou worden van de Zegevlier, maar dat werd Draco dus. Dat pakte goed uit, maar als Sneep nu wél de eigenaar was geworden, dan zou Voldy toch veel sterker zijn geweest tegenover Harry omdat de toverstok wel echt van hem zou zijn?

_________________
Albus Dumbledore: "It's not our abilities who show who we are, it's our choices."


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 22:24 

Ik weet eigenlijk niet hoe dit precies zit, daarvoor zou ik het boek moeten herlezen. Maar ik denk dat het inderdaad Dumbledores plan was dat Snape hem zou ontwapenen. En dat is best een slim plan. Harry had namelijk een bloedhekel aan Snape, en hij zag ook nog eens dat Snape degene was die Dumbledore vermoordde. De kans was dus best groot dat Harry een confrontatie met Snape zou zoeken. Dumbledore kent Harry's karakter als geen ander.

Dat plan bleek echter niet zo goed uit te pakken, omdat Voldemort de kans kreeg om Snape te vermoorden. Gelukkig ging het originele plan dus de mist in. xD


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Amsterdam
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 23:13 

Als je het van die kant bekijkt klinkt het weer logisch, maar had Harry het wel gekund? Zou echt heel risicovol zijn, maarja, dat is Harry wel gewend ;)

_________________
Albus Dumbledore: "It's not our abilities who show who we are, it's our choices."


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2011 12:54 

The flaw in the plan duidt op het feit dat Dumbledore wou dat de staf zijn macht verloor.
Dumbledore wou onverslagen dood gaan. Maar Draco was Snape voor.
Snape en Dumbledore hadden een afspraak.
Snape zou dus nooit de toverstaf rechtmatig winnen. Snape zou nooit de echte eigenaar van de staf worden.

Nu is Harry de echte eigenaar en hij is van zin het plan van Dumbledore uit te voeren en onverslagen te sterven zodat de staf zijn kracht verliest.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Amsterdam
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2011 15:14 

Maar waarom niet dan? Want het was de bedoeling dat Snape Dumbledore zou vermoorden, wat dus inhoudt dat Snape de eigenaar zou zijn toch?

_________________
Albus Dumbledore: "It's not our abilities who show who we are, it's our choices."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2011 17:08 

De loyaliteit (en daarmee dus de onoverwinnelijke macht) van de zegevlier verwisselt van winnaar als de eigenaar overwonnen wordt in een duel. Lees de uitleg van Olivander in het boek nauwkeurig, daarin staat het heel duidelijk uitgelegd. Dumbledore heeft met Snape afgesproken dat Snape hem zou doden. Dat betekent dus niet dat Snape Dumbledore heeft overwonnen. Immers het was opzet aan beide kanten. Voldemort snapt dit niet. Hij denkt dat iemand doden gelijk staat aan iemand overwinnen.

Enfin, dit betekent dus dat de macht van de staf verloren is gegaan omdat Dumbledore zijn eigen dood als het ware heeft geregisseerd. Dumbledore wou sterven als een onoverwonnen tovenaar. Echter, dat was het oorspronkelijke plan. Maar door de tussenkomst van Draco Malfidus die Dumbledore ontwapende vlak voor zijn dood, bleef de macht van de stok voortleven. Malfidus was toen de eigenaar van de zegevlier zonder dat hij het wist. Harry heeft later in Malfoy's Manor Draco overwonnen en is momenteel de eigenaar van de zegevlier. Voldemort, begreep dit niet en dacht dat hij door Sneep te doden de eigenaar van de zegevlier werd.

Snap je het nog? ;)

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 22:58 

Nee, het was volgens mij de bedoeling van Dumbledore dat Draco the Elder Wand zou bemachtigen. Daarom zei Dumbledore ook iets van; ''goed zo'' toen Draco hem ontwapende.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Amsterdam
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 20:00 

@Wazlib

Dat stuk begreep ik wel indd. Het punt is dus dat ik net zo slecht dacht als Voldemort: Ik dacht dat het doden van iemand meteen betekende dat de stok overwonnen werd van degene die vermoordt werd.

_________________
Albus Dumbledore: "It's not our abilities who show who we are, it's our choices."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme