Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 17:12 

Weten jullie nog dat er in het boek (deel 4) werd geschreven dat Perkamentus een bepaalde blik in zijn ogen kreeg toen hij hoorde dat Voldemort was herrezen maar dat die binnen een paar seconde weer verdween, heeft JK Rowling ooit verteld waarom hij die blik in zijn ogen kreeg? Ik zat het me net te bedenken en vroeg het me af.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 23:04 

Ik had exact dezelfde vraag een paar dagen geleden neergezet in het Dumbledore topic, maar dat topic is nu verdwenen.
Hier dus dezelfde vraag! De blik met ''triomf'', aan het einde van boek 4.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 9:52 

Waarschijnlijk gaat dat over het feit dat Voldemort Harry's bloed heeft gebruikt voor zn nieuwe lichaam en zichzelf daardoor zonder het te weten heeft verzwakt.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 18:21 

Malou schreef:
Waarschijnlijk gaat dat over het feit dat Voldemort Harry's bloed heeft gebruikt voor zn nieuwe lichaam en zichzelf daardoor zonder het te weten heeft verzwakt.


En waarom verzwakte hij zichzelf daarmee dan? Hij werd er toch eerder sterker door omdat hij daardoor zijn vijand kon aanraken en als het hem lukte had hij Harry kunnen doden.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 0:18 

Het zou ook kunnen dat hij zo keek omdat het volgens Dumbledore's berekeningen/plan was gegaan. Als Voldemort geen lijf had, had Harry hem ook heel lastig kunnen vermoorden, denk ik?
Ook heeft het er misschien mee te maken dat Dumbledore stiekem altijd zo'n honger naar macht en controle had en dat het er misschien op zo'n manier uit kwam? Dat hij het zo gaaf vond dat zijn voorspellingen juist waren geweest?
En wat Malou zei - misschien voelde hij ook gewoon een persoonlijke strijd met Voldemort en zag hij het als een overwinning dat hij wist dat Harry hem nu echt zal kunnen uitschakelen, in de toekomst...
Of was het een blik van kwaadaardigheid? Ik kom er niet uit.

Iemand nog meer gedachten hierover?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 11:32 

Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat Voldemort Harry's bloed had gebruikt.
Citaat uit hoofdstuk 33, Het Station (Relieken van de dood):
Citaat:
"Maar als Voldemort de Vloek des Doods gebruikt heeft en er deze keer niemand voor mij gestorven is - hoe kan ik dan nog leven?" vroeg Harry.
"Ik denk dat je dat wel weet," zei Perkamentus. "Denk eens terug. Denk eens aan wat hij gedaan heeft in zijn onwetendheid, zijn hebzucht en wreedheid."
[...]
"Hij heeft mijn bloed gestolen," zei Harry.
"Precies!" zei Perkamentus. "Hij heeft je bloed gestolen en daar zijn levende lichaam mee gereconstrueerd! Jouw bloed stroomt door zijn aderen, Harry. Het offer van Lily beschermt jullie allebei! Zolang hij leeft, ben jij ook aan het leven gebonden!"


Ik denk dat het er dus op neer kwam dat Perkamentus nu wist dat Voldemort, als hij Harry zou proberen te doden, alleen zijn eigen stukje ziel dat in Harry huisde zou vermoorden. Zoals hij al zei, zolang Voldemort zelf nog leefde, zou Harry ook overleven. Op die manier was Perkamentus er zekerder van dat alle Gruzielementen vernietigd zouden worden, en dat er geen stukje Voldemort zou blijven bestaan in Harry.

Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast xD

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 16:30 

Maar in boek vier wist Dumbledore toch nog niet dat Voldie Horcruxes had? Okay, hij vermoedde het waarschijnlijk wel en zijn vermoedens zijn meestal waar. Maar zeker wist hij het pas in boek 6. Dus hij wist waarschijnlijk ook nog niet zeker dat Harry een stukje ziel van Voldemort droeg. Maarja, ik weet het ook allemaal niet zeker.

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2011 12:38 

Hmm daar heb je een punt. Maar hij had al wel sterke vermoedens na boek 2 (na het dagboek) toch? Ach ja, ik weet het ook niet zeker xD

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 1:21 

Citaat:
''And he was right - he could touch me without hurting himself, he touched my face.'' For a fleeting instant, Harry thought he saw a gleam of something like triumph in Dumbledore's eyes. But next second, Harry was sure he had imagined it, for when Dumbledore had returned to his seat behind the desk, he looked as old and weary as Harry had ever seen him.
p.604, Golbet of Fire


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 17:50 

Dine schreef:
Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat Voldemort Harry's bloed had gebruikt.
Citaat uit hoofdstuk 33, Het Station (Relieken van de dood):
Citaat:
"Maar als Voldemort de Vloek des Doods gebruikt heeft en er deze keer niemand voor mij gestorven is - hoe kan ik dan nog leven?" vroeg Harry.
"Ik denk dat je dat wel weet," zei Perkamentus. "Denk eens terug. Denk eens aan wat hij gedaan heeft in zijn onwetendheid, zijn hebzucht en wreedheid."
[...]
"Hij heeft mijn bloed gestolen," zei Harry.
"Precies!" zei Perkamentus. "Hij heeft je bloed gestolen en daar zijn levende lichaam mee gereconstrueerd! Jouw bloed stroomt door zijn aderen, Harry. Het offer van Lily beschermt jullie allebei! Zolang hij leeft, ben jij ook aan het leven gebonden!"


Ik denk dat het er dus op neer kwam dat Perkamentus nu wist dat Voldemort, als hij Harry zou proberen te doden, alleen zijn eigen stukje ziel dat in Harry huisde zou vermoorden. Zoals hij al zei, zolang Voldemort zelf nog leefde, zou Harry ook overleven. Op die manier was Perkamentus er zekerder van dat alle Gruzielementen vernietigd zouden worden, en dat er geen stukje Voldemort zou blijven bestaan in Harry.

Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast xD


Dit klinkt voor mij het meest logisch, over dit stukje had ik helemaal niet meer nagedacht maar ik denk dat je gelijk hebt.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme