Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 22:28 

"Tell me one last thing," said Harry. "Is this real? Or has this been happening inside my head?"
Dumbledore beamed at him, and his voice sounded loud and strong in Harry's ears even though the bright mist was descending again, obscuring his figure.
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"


In Harry Potter and the Deathly Hallows vindt er een ontmoeting plaats tussen Harry en Dumbledore. Dit was toch wel een redelijk vaag stukje in het boek. Wat denken jullie hierover, is dit echt gebeurd? Was dit een soort hiernamaals, of was het toch dat Harry enkel bewusteloos was en het in principe "droomde"?


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2011 16:20 

Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Volgens mij is het gewoon echt de bedoeling dat dit vaag en open blijft, zodat je als lezer er je eigen interpretatie aan kan geven. Hoewel er heel wat Christelijke elementen zijn in de Harry Potter boeken, denk ik dat je hier je eigen interpretatie aan kan geven - naar je gelang je geloof of je eigen fantasie. Dénk ik. En hoop ik vooral.

Als ik het lees, dan gebeurt het voor mij allemaal in Harry's hoofd. Een soort van purgatory kan ook nog, maar dat vind ik niet helemaal passen bij Harry Potter om de één of andere reden, dus ik houd het maar op het hoofd/zijn gedachtes. Dat vind ik mooier en passender. Dus hoewel ik denk dat het vrij-interpreteerbaar is, speelt het voor mij persoonlijk af in zijn hoofd. En ní­et in een soort van vagevuur of een variant daarop.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 19:09 

Dit vind ik wel een interessant onderwerp. Volgens mij wordt het in de boeken duidelijk gemaakt dat Tovenaars niet geloven. Zoiets als een hiernamaals past niet echt in die trend. Toch wordt de scene op King's Cross geschetst alsof het in een soort hiernamaals plaatsvindt. Ik denk dus dat het allemaal een hallucinatie is van Harry.

Echter, Dumbledore vertelt Harry wel allerlei dingen in die "droom". Als dit een droom is, moet deze informatie dus in Harry's onderbewustzijn aanwezig zijn. Of hij moet het natuurlijk allemaal verzinnen, maar dat zou flauw zijn. Dus hoe komt Harry dan aan deze info? Wat is dat voor een rare truc?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 18:15 

Ja dit is zeker heel intressant en een goeie discussie waard!
Zoals hierboven al genoemd wordt, ben ik het ook wel mee eens.

Er is een link tussen Harry en Voldemort en die horacrux, zo was het ook het geval met de toverstokken die zich verbonden en later vernietigde.
Aangezien ze beide getroffen werden door die krachtige vloek, lijkt me dat bewusteloos niet het geval is. Perkamentus komt erin voor dus het lijkt een beetje zoals die bewegende schilderijen. Het is een soort hiernamaals verbonden met een gedachten link, en het onderbewustzijn kan hier ook iets mee te maken hebben.

Nou geloven die tovernaars niet daar zet ik ook me ? teken bij, er komen genoeg dingen naar voren die het anders laten zien.
En geld dit wel voor Harry hij is hier nieuw in? En hij wist niks van ‘tovernaars wereld’ tot z’n 11de.

Hoe t beschreven wordt lijkt het ieder geval dat het vaag en open blijft.
Maar zou het echt niet weten.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 17:57 

ik ben zelf op king's cross station geweest! :wizard: :wizard: :wizard:

_________________
''I have to go to Hogwarts, Hogwarts is my home!''


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 10:31 

^Oké, dan :P


Nu zelf denk ik dat het in Harry's hoofd is gebeurd, maar dat het wel degelijk echt was, als jullie me kunnen volgen.
Dat het echt wel Dumbledores bedoeling was dat Harry hem nog een laatste keer kon zien.
Maar als ik denk aan die hafdoode bebloede Voldemort, vind ik dat toch maar vies hoor.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 0:52 

Ik heb ergens op het Internet gelezen dat Rowling dit, net als bij de Veil, open voor intepretatie wilde houden. Ze dacht dat iedereen zijn of haar verwachtingen van het hiernamaals en de dood kon gebruiken bij het intepreteren van de scènes.
Ik heb natuurlijk heel Leaky Cauldron doorzocht voor de link, maar ik kan het helaas niet vinden. :/


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 17:42 

Het is inderdaad een hoofdstuk dat heel wat vragen oproept. Ik geloof zelf niet in het hiernamaals dus dat voelt voor mij dan ook niet juist aan in het boek. We kennen natuurlijk de grenzen van de magie niet dus wie weet wat het is? Misschien dat Dumbledore dit op één of andere manier voorzien had? Ik heb er geen flauw idee van... Ik denk wel dat het in Harry zijn hoofd gebeurt maar dat het toch meer is... Als jullie mijn vage uitleg begrijpen :p

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme