Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 21:11 

Ik zag laatst op de fiets een poster waar reclame wordt gemaakt voor alle 7 HP-boeken in pocketformaat, die dus blijkbaar nu zijn uitgebracht. Onderstaande afbeelding stond erbij.

Afbeelding

Ik heb deze kaften nog nooit gezien, dus ik denk dat ze nieuw zijn. Wat vinden jullie hiervan? Beter dan alle andere kaften die we inmiddels hebben?

Volgens mij hebben ze op elke kaft voor een simpel patroontje gekozen, en niets anders. Wolkjes, Slangenhuid, Stenen muur, Doolhof, Vuur, Water, Bos. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf een beetje saai vind. Als ik het zo zie, gebeurt er helemaal niks op de kaft. Maar dat is misschien maar goed ook, dan verraadt het ook niks.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:07 

Ja, ik was maandag in de Selexyz Donner en toen zag ik ze ook liggen. Ik vind ze persoonlijk niet zo mooi. Sowieso hou ik eigenlijk niet zo van pockets, want ze gaan snel kapot en het leest onhandig. (Al zijn ze wel makkelijk mee te nemen en ja kan ze dan lekker in de trein lezen). Ik heb ze dus in mijn handen gehad en ik werd er niet warm of koud van.
Ik vind de kaften zelf namelijk ook saai en dat vind ik jammer. Ik vind de oude kaften dus mooier.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:09 

Ik vind ze heel gaaf. De stijl is mooi en het is simpel, maar toch herkenbaar. De typografie vind ik dan weer minder, maarja, ik zou ze sowieso niet kopen omdat ze Nederlands zijn.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:15 

Bij deze alle covers:

Steen der Wijzen
Lees verder...
Afbeelding


Geheime kamer
Lees verder...
Afbeelding


Gevangene van Azkaban
Lees verder...
Afbeelding


Vuurbeker
Lees verder...
Afbeelding


Orde van de Feniks
Lees verder...
Afbeelding


Halfbloed Prins
Lees verder...
Afbeelding


Relieken van de Dood
Lees verder...
Afbeelding


Ik vind de kaften wel mooi, maar de originele kaften zijn wat mij betreft beter. Ik hou van het mysterieuze van de originele Nederlandse kaften, en hoewel dit ook niet te veel weggeeft van de inhoudt, heb ik liever de eerste kaften.
Echter, deze kaften zijn veel beter dan sommige buitenlandse kaften, aka de Duitse en de Franse xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:50 

Patricia schreef:
Echter, deze kaften zijn veel beter dan sommige buitenlandse kaften, aka de Duitse en de Franse xD

Whaha :') So true. Soms kijk ik wel een gewoon naar de HP kaften van andere landen en dan ben ik weer zo blij met de onze. Die vind ik namelijk echt mooi (en ook deze nieuwe pocket-kaften vind ik mooi vergeleken met die van andere landen).
Afbeelding
x'D Harry's hoofd is hier zo irritant en ik vind het ook best wel wat verklappen van het boek.

Maar die van Frankrijk zijn echt heel erg.
Afbeelding

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:53 

Ik zag ze bij de V&D en begon helemaal te hyperen haha :') Ik vind ze heel sjiek, ze zijn classy en verklappen inderdaad eigenlijk vrijwel niks over de plot, wat ik echt belangrijk vind bij de kaft van een boek. En het pocketformaat vind ik ook supermooi. Dus, enige nadeel: ze zijn Nederlands :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:58 

Ik zag ze vandaag in de winkel liggen en ik vind ze echt heel gaaf. Heel simpel, mooie tekeningen, een vaste stijl en een volwassenere uitstraling dan de eerdere Nederlandse kaften. Ze doen me een beetje aan Graphic Novels denken, alsof je eigenlijk een stripversie van de boeken aan het lezen bent. Wat ik ook fijn vindt is dat je pas doorhebt wat de tekeningen betekenen als je het boek uit hebt.

Ik zijn naar mijn mening één van de betere kaften. Beter dan de eerste iig.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 7:35 

Pottergirl schreef:
Ik zag ze bij de V&D en begon helemaal te hyperen haha :') Ik vind ze heel sjiek, ze zijn classy en verklappen inderdaad eigenlijk vrijwel niks over de plot, wat ik echt belangrijk vind bij de kaft van een boek. En het pocketformaat vind ik ook supermooi. Dus, enige nadeel: ze zijn Nederlands :')


Helemaal mee eens. Ik zag ze eergisteren ofzo ook plots in de Fnac en ik heb ze toch wel eens allemaal dichterbij bekeken. Ik vind ze eigenlijk echt heel leuk :'). Natuurlijk overtoppen ze niet de oorspronkelijke Nederlandse kaften - die zijn volgens mij echt gewoon de mooiste van alle kaften. Vind ik persoonlijk dan toch. Maar ik vind deze nieuwe dus ook echt wel cool. Heel stijlvol. Maar zijn ze ook in de 'grote' versie verkrijgbaar of zijn deze er alleen als pocketformaat?

Overigens zag ik al een stukje eerder dan de Engelse versies nu ook nieuwe hebben. Nuja, dat is al een tijdje. Zo van die hele witte met dan centraal één plaatje zegmaar. Die vind ik eigenlijk spuuglelijk. :') Maargoed. Niet dat ik één van beide versies ga kopen, maar de Nederlandse versie wint deze keer toch nog maar een keer.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 8:35 

Nou aangezien ik heel veel verschillende HP versies heb (Franse, Spaanse, Amerikaanse, Afrikaanse etc.) wil ik deze ook wel hebben al is het alleen voor de verzameling. Aangezien ik de kaften zelf niet echt mooi vind. Ik wil het woord lelijk niet gebruiken omdat ze wel iets speciaals hebben, maar ik vind ze niet echt heel bijzonder ofzo. Al vind ik dit wel een volwassener uitstraling hebben. Ik vind de Nederlandse boeken wel mooi, maar ook wel kinderachtig ergens. Al kom ik waarschijnlijk bij die associatie omdat ik de vertaling ook kinderachtig vind. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 19:18 

Ik vind de nl versie best mooi mag wel wat meer erop te zien zijn, is ook wel leuk om naar te kijken.
Die engelse lijken niet echt mooi, en meer voor jongere kinderen gericht lijkt het.
De pocket kaften zijn wel mooi, herkenbaar en simpel, en laten ook wel het thema weten waar het over gaat. Maar het heeft niet echt meer iets van harry potter.

Ik denk dat voor HP boeken de kaften veel beter konden, de nl versie begint erop te lijken maar is het niet helemaal. Iets van personen of thema's maar dan wel heel goed (getekend/geschilderd) en duidelijkheid van iets laten zien.
Maar t heeft misschien te maken met de geheimzinnigheid, van toen ze uitkwamen en dergelijke.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 20:39 

Ik vind het zéér goedkoop lijken die nieuwe kaften.
Als ik zo'n boek/kaft zou zien zou ik het niet kopen.
Ik vind ze erg lelijk.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 10:12 

Pocketboeken moeten naar de consument ook wel een beetje goedkoop ogen he ;)
Ik heb nog nooit een chique pocketformaat gezien.

Zelf vind ik ze heel mooi. Ik mag de stijl op een of andere manier wel. Alleen de kaft van de half-bloed prins snap ik niet zo. En daarnaast ben ik het met iedereen eens dat de originele Nederlandse kaften niet te overtreffen zijn. Rowling zelf vond de Nederlandse kaften ook het mooist als ik me niet vergis.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 15:25 

Roonil Wazlib schreef:
Zelf vind ik ze heel mooi. Ik mag de stijl op een of andere manier wel. Alleen de kaft van de half-bloed prins snap ik niet zo.

Ik neem aan dat de kaft slaat op de grot/cave in boek 6. Je ziet namelijk een donkere gedaante erop staan en ik neem aan dat dat een inferius/necroot is.

Ik heb ze laatst in real life gezien en ik vind ze toch wel heel erg hip. Ik vond ze in het begin niet zo mooi, maar ik vind ze nu wel wat hebben. En aangezien ze maar 10/12,50 euro zijn, is de kans groter dat ik ze waarschijnlijk wel ga kopen. Al is het maar voor de heb. Al wil ik die signature versie ook hebben in het Engels. Die vind ik ook mooi.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 16:59 

Eva schreef:
Roonil Wazlib schreef:
Zelf vind ik ze heel mooi. Ik mag de stijl op een of andere manier wel. Alleen de kaft van de half-bloed prins snap ik niet zo.

Ik neem aan dat de kaft slaat op de grot/cave in boek 6. Je ziet namelijk een donkere gedaante erop staan en ik neem aan dat dat een inferius/necroot is.

Die donkere vlek zou inderdaad wel eens een necroot kunnen zijn. Maar waarom hebben ze een onderwatereffect toegevoegd? Ik vind die blauwe bolletjes op zuurstof lijken en het troebele zicht wijst er ook op dat dit onderwatergebied is.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 21:12 

Roonil Wazlib schreef:
Pocketboeken moeten naar de consument ook wel een beetje goedkoop ogen he ;)
Ik heb nog nooit een chique pocketformaat gezien.

Zelf vind ik ze heel mooi. Ik mag de stijl op een of andere manier wel. Alleen de kaft van de half-bloed prins snap ik niet zo. En daarnaast ben ik het met iedereen eens dat de originele Nederlandse kaften niet te overtreffen zijn. Rowling zelf vond de Nederlandse kaften ook het mooist als ik me niet vergis.

Een beetje goedkoop is ook niet erg, maar dit slaat gewoon alles.
Ik zou er gewoon echt niet naar omkijken als ik eerlijk ben.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme