Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 9:17 

Hufflepuff
Huffelpuf





Hier kunnen we al praten over sorteren in het algemeen. Daar kan je je op HPF dan weer laten sorteren als je dat wil. Hier hebben we het over onze favoriete Afdelingen. En in het Huffelpufboard kan je als Huff over alle mogelijke aspecten van Hufflepuff je ding kwijt. Hoe vond jij Hufflepuff in de boeken? Vond je ze interessant? Zie jij Hufflepuff ook als ‘de restgroep’? Waren er Hogwarts-studenten die je stiekem wel bij Huff had ingedeeld, maar die in een andere afdeling zaten?

Kortom: hier kan je alles kwijt over hoe Hufflepuff. Laat u gaan!

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 12:32 

Al ben ik hier op het forum Slytherin, toch is Hufflepuff het House waar ik het beste pas. Ik ben loyaal als een hondje en stiekem veel te soft voor Slytherin. XD

Ik vind Hufflepuff dan ook best wel een leuk House. Tonks en Cedric zijn mijn favoriete Hufflepuffs. Ik was ook best wel blij dat Tonks een Hufflepuff bleek te zijn, want dat gaat in tegen het "ZOMGALLGOODGUYZRGRYFFINDOR!"

Ik zie Hufflepuff niet als een rest-House, meer als een "We hebben verschillende eigenschappen en daar boven op mag de rest ook meedoen." Loyaal zijn en hard werken lijken mij 2 hele duidelijk eigenschappen. Bovendien, als Hufflepuff echt een rest-House zou zijn, zou die afdeling echt bomvol zitten.

Edit; Het valt met trouwens ook op dat Huffle het enige House is dat niet op één of andere manier Suprieur wilt zijn aan de rest. Gryffindors zijn suprieur door hun moed, Slytherins door hun Bloodpride en Ravenclaw door hun intelligentie. Hufflepuff heeft niet echt zo'n soort eigenschap lijkt het.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 19:28 

Bij Hufflepuff is iedereen welkom, dat spreekt me wel aan :). In de boeken wordt het neergezet als een soort rest-afdeling, daar erger ik me aan. Ik weet dat het een boek is en dat ik het me niet zo moet aantrekken, maar als iemand Hufflepuffs de leftovers noemt, kan ik daar echt kwaad over worden :').


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 15:29 

Ja iedereen is hier welkom maar naast Tonks & Cedric en enkele andere, hoor en lees je er niet veel over dat is toch jammer.
Nu zit ik hier op t forum wel wel de griffoendors, maar het kan goed mogelijk zijn dat ik hier ingedeeld zou worden. Maar dat zou ik ook niet erg vinden.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 15:57 

Het punt waarom je verder weinig hoort over Hufflepuf is zoals Jalf in het Slytherin topic al zei: de gehele reeks is vanuit Harry zijn perspectief geschreven. Dus is automatisch Slytherin slecht, verder komt Harry nauwelijks in contact met Hufflepuf dus lees je er niks over. Behalve dan dat Tonks/Cedric dus tot Hufflepuf behoren. Gryffindor, Ravenclaw en Slytherin zijn zoals Jalf ook zei meer uitgesproken. Ze steken boven Huffelpuf uit vanwege onderscheidende kenmerken als: dapper/moedig, leergierig/intellectueel en ambitieus en vindingrijkheid.

Daardoor blijft Huffelpuf onderbelicht en kan je het snel gaan opvatten als restcategorie. Te meer omdat Helga Hufflepuf iedereen welkom heet zonder daarbij echt nadruk te leggen op bepaalde kenmerken. Al met al kun je het mooi vergelijken met een doorsnee klas. Daar heb je altijd een populair groepje, een aantal buitenbeentjes, een aantal intellectuelen, een aantal pestkoppen. En wat resteert? Een groot aantal doorsnee leerlingen. Zeg maar de overgrote meerderheid. Dus is het niet meer dan logisch dat zij ook hun plek moeten hebben binnen Hogwarts. Zie daar de bestaansreden voor Hufflepuf als afdeling.

Ik zie Hufflepuf ook meer als "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg". Dus down to earth. Gewoon je werk doen, aanpoten als het moet. Vriendelijk ingesteld. Ik zie mij zelf wel in Hufflepuf belanden als ik eerlijk ben. Ja, ik ben leergierig en verstandig ingesteld. Maar eveneens ambitieus, vindingrijk en af en toe hooghartig. Kenmerken voor Ravenclaw en Slytherin. Dus kan ik net zo goed in een van die twee afdelingen terecht komen. Tegelijkertijd doe ik liever normaal en dan doe je al gek genoeg. Wil best mij ergens voor inzetten, maar als ik ergens aan begonnen ben maak ik het ook af. Ik heb dus meerdere dingen van meerdere afdelingen die mij karaktiseren waardoor niet echt een afdeling er boven uit steekt. Reden te meer waarom Hufflepuf voor mij nog niet eens zo'n gek idee is.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 14:57 

Misschien zou ik stiekem veel beter in Hufflepuff passen als ik er goed over nadenk. Maar ik ben niet hardwerkend genoeg :')

Slytherins laten het meer aanwaaien, en dat doe ik nog wel eens :'D

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 22:43 

Ik vond laatst deze gifjes en dat wilde ik toch nog wel even met jullie delen. Huffles zijn namelijk stiekem eigenlijk best wel bad ass @@

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Honey Bagder don't care @@

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 1:42 

Jalf schreef:
Honey Bagder don't care @@


Honey badger is awesome. @@ Honey badger heeft bijgedragen aan de emancipatie van Hufflepuff. Ik zie het echt zo.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme