Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wat vind je van de epiloog?
Waardeloos 18%  18%  [ 4 ]
Niet echt goed, maar ook niet zo erg. 32%  32%  [ 7 ]
Goed 14%  14%  [ 3 ]
Heel erg leuk 9%  9%  [ 2 ]
Het hoort er nu eenmaal bij. Hij laat me warm noch koud. 14%  14%  [ 3 ]
Ik negeer de epiloog. Voor mij bestaat die niet. 14%  14%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 18:13 

Ik dacht er nog geen topic over gezien te hebben.
Maar het leek me fijn om er toch eentje te hebben.
Omdat dit wel een van de meest gehate stukken is in heel de reeks door velen.
Maar waarom precies?
Wat vind je er zo slecht aan?

Nadat ik het boek de eerste keer las was ik er ook geen fan van. Maar nu vind ik het stuk bijzonder grappig en best wel fijn om lezen.
Dat het overdreven zeemzoet is, weet ik wel, maar eigenlijk stoort het mij niet meer.
Het enige wat ik verschrikkelijk erin vind, zijn de namen van Harry's kinderen.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 19:20 

Ik hou niet van het epiloog. Bij mij komt het over alsof ze er niet snel genoeg vanaf kon komen. Misschien dat ik net als Pieper er meer voor zal voelen als ik het meer gelezen heb. Ik weet het niet.

De namen vind ik wel leuk. Misschien wat voorspelbaar, maar ik stoot me er niet aan.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 20:19 

Ik vind het ook niks. Ik geloof ook best dat Rowling dit al aan het begin heeft geschreven. Als je de eerste boeken weer leest merk je ook dat ze in de laatste boeken een betere schrijver is geworden. Dit was echt nog een beetje in de beginstijl. Pastte daardoor niet heel goed bij de rest van het boek...


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:03 

AlbertRADIO schreef:
Ik vind het ook niks. Ik geloof ook best dat Rowling dit al aan het begin heeft geschreven. Als je de eerste boeken weer leest merk je ook dat ze in de laatste boeken een betere schrijver is geworden. Dit was echt nog een beetje in de beginstijl. Pastte daardoor niet heel goed bij de rest van het boek...

Ja inderdaad dat kan je ook heel goed merken. Ook al heeft ze het hoofdstuk wel aangepast uiteindelijk. Dus het is niet helemaal de letterlijke versie zoals ze hem in het begin had.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 22:26 

Ik vind het ook niks, het is een te goed einde vind ik. Nu bedoel ik daarmee niet dat het niet realistisch is dat Harry na 19 jaar een gelukkig leven heeft opgebouwd samen met Ginny. Maar ik had liever gehad dat Rowling meer Harry liet terugkijken op de "Voldemort" periode in zijn jeugd. Wat voor een gevolgen het nog na 19 jaar nog voor Harry heeft e.d.

Het gaat mij te ver om te zeggen dat hij voor mij niet bestaat, want ik heb hem nog nooit overgeslagen tijdens het lezen, maar hij had voor mij een stuk beter gekund.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 22:31 

Wat ik eigenlijk nog het raarste vind van het epiloog is dat het in de toekomst afspeelt. Waarom heeft JKR "19 jaar later" gekozen? Dat zou namelijk inhouden dat het verhaal zich afspeelt in 2017. Dat is 10 jaar nadat boek 7 uit is gekomen en is zelfs voor ons nu nog de toekomst. Ik vind die keuze zelf heel erg raar. Ik vraag me daarom ook af of er nog een bepaalde reden achter zit waarom ze specifiek die tijd heeft gekozen.

Ik heb opzich weinig met het epiloog. Het is te zoetsappig en na het "donkere" boek 7 realiseer je opeens weer dat Harry Potter een "kinderboek" is. Daarom vind ik het hoofdstuk redelijk OOC. Al heb ik er ook geen hekel aan zoals veel mensen hier. Ik kan het ergens wel apprecieren omdat het epiloog het eerst geschreven deel van HP is. Dat zegt opzich wel wat.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 10:42 

Eva schreef:
Wat ik eigenlijk nog het raarste vind van het epiloog is dat het in de toekomst afspeelt. Waarom heeft JKR "19 jaar later" gekozen? Dat zou namelijk inhouden dat het verhaal zich afspeelt in 2017. Dat is 10 jaar nadat boek 7 uit is gekomen en is zelfs voor ons nu nog de toekomst. Ik vind die keuze zelf heel erg raar. Ik vraag me daarom ook af of er nog een bepaalde reden achter zit waarom ze specifiek die tijd heeft gekozen.


Ze zat waarschijnlijk erg gebrand op het idee dat Harry zijn kinderen moest wegbrengen naar Hogwarts.
En aangezien je 11 moet zijn voor je erheen kan, moest het wel echt in de toekomst gebeuren.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 16:15 

Ik was wel heel benieuwd naar de epiloog, maar toen ik hem las was het toch zo'n beetje teluerstellend. Vooral de namen van de kinderen, die waren zo dik erop gelegd als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik die dan voor de eerste keer uit had, viel ik wel in een zwart gat. Nu wist ik dat het echt gedaan was.
Ik vond wel dat hij voorspelbaar was, maar ik had graag nog meer geweten over hun.
Over andere personages, wat was er gebeurd met Loena, en met de ouders van Ron, en Hermelien, had ze haar ouders ooit nog terug gezien.
En de oom en tante van Harry?

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 14:30 

Ik vond de epiloog redelijk. Toen ik uiteindelijk erbij aankwam was ik wel stomverbaasd. 19 jaar later? Huh? Ik vond de namen voor Harry en Ginny kinderen ronduit lame. Alsof Ginny er geen enkele invloed heeft gehad, want het zijn allemaal mensen die voor hem belangerijk waren.

Ik vond het dan wel weer leuk om over Ron en Hermione's kids en zelfs Draco's kids te lezen. Het ligt een beetje in het midden voor mij dus. Maarja, zeker niet het hoogtepunt van het boek, en een beetje een einde aan een geweldige serie die mij een beetje kriebelig maakt.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 9:16 

Ik vond de epiloog vreselijk... Heel erg voorspelbaar ook. Het 7e boek is zoooo goed en spannend en dan was die epiloog voor mij echt wel een anticlimax. Ik ergerde me vooral aan de namen van de kinderen. Ik vond het aan de ene kant wel mooi dat Harry aan zijn ouders en aan de anderen gedacht had maar het was toch niet dat naar mijn gevoel...

Ik had ook graag meer geweten over hoe het met iedereen ging, hoe ze meteen na de oorlog hun leven verder hadden opgebouwd, niet 19 jaar later... Het is fijn om te weten dat alles goed gaat met iedereen maar dat moet toch tijd en moeite enzo gekost hebben. Daar had ik toch graag wat meer over geweten ipv al de namen van de kinderen...

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:40 

In een zin: De namen van Harry's kinderen. Zegt al genoeg, hopelijk? Echt LAME! Beetje jammer dat Rowling daarvoor heeft gekozen.
Dat was echt het meest teleurstellende hoofdstuk van de hele reeks. :/ Vind het ook jammer dat er maar zeer weinig informatie is weggegeven over hoe het met de rest is vergaan in die 19 jaar.

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Cupboard under the stairs
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 20:06 

Vond het epiloog niet eens zo heel verschrikkelijk. Alleen de namen waren wel een beetje eh *insert kotssmilie*. Maar goed. Vond Ron grappig in dit stuk. En hoe Harry met de zorgen van zijn zoon omging eigenlijk heel lief. Wat wel jammer was dat er bijna niets bekend werd over de rest. De halve school heeft meegevochten. Het had leuk geweest wat meer over hen te weten te komen. Leerlingen, vrienden Ă©n docenten. Maar ja.

_________________
Ron: 'Follow the spiders... If Hagrid ever comes out of Azkaban I'll kill him!'

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: Maassluis
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 21:18 

ja, het is wel leuk om te weten dat iedereen gelukkig is... maar toch had ik meer willen weten over hoe het met zweinstein was, en de leraren enzo. maarja misschien verlang ik nu te veel naar een vervolg??


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 17:06 

Ik kan me er werkelijk niet aan storen, ik had zeker verwacht dat ze de kinderen naar naar zijn ouders zouden vernoemen, alleen Albus Severus vind ik niks, gewoon voor het simpele feit dat je het je kind niet aan kan doen om hem die twee namen te geven :P dat is gewoon zielig!

Natuurlijk had ik graag meer geweten over de andere personages maar voor mijn is het heel logisch dat alleen over hun iets in de proloog is gekomen, hij zou wel heel lang zijn geweest als ze iedereen had moeten benoemen.. (het is een proloog en die zijn over het algemeen kort)

Iemand zei ook dat ze heel erg is gegroeid met schrijven door de boeken heen, daar ben ik het mee eens, ik heb pas geleden weer stukjes van deel 1 zitten lezen en je kon het zo goed merken dan ze daar pas net begon

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Weegbree 11 te Zweinsveld
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:23 

Ik vond het extreem kort.., ik verlang ook naar een vervolg en eigenlijks nog een serie van zeven boeken over albus severus en dergelijke:)


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme