Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 23:04 

In deel 5 zegt Sirius tegen harry iets over een wapen dat Voldemort vorige keer niet had en dat nu graag wil hebben. Mijn vraag is nu wat was dat wapen nou? waren dat de Relieken des Doods?

Gr. Ruben


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 8:12 

Het wapen bestaat niet. Wat d'r achter de mysterieuze deur in The Ministry of Magic zat was de prophecy en die wilde Voldemort hebben. Niemand wist echt duidelijk wat d'r nou achter die deur zat, dus ze gingen d'r van uit dat er misschien wel een wapen zou kunnen liggen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 9:04 

Maar wqt wou hij dan met met die Profetie


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 10:18 

Hij wilde hem horen, zodat hij wist waar het de vorige keer mis ging en omdat hij hoopte dat deze hem zou vertellen hoe hij Harry moest vermoorden. De eerste keer had Snape de Prophecy niet volledig gehoord en kon hij hem dus niet helemaal na vertellen aan Voldemort.

Nog even een quote van Dumbledore uit OotP waarin het min of meer wordt uitgelegd.

Citaat:
"Voldemort tried to kill you when you were a child because of a prophecy made shortly before your birth. He knew the prophecy had been made, though he did not know its full contents. He set out to kill you when you were still a baby, believing he was fulfilling the terms of the prophecy. He discovered, to his cost, that he was mistaken, when the curse intended to kill you backfired. And so, since his return to his body, and particulalrly since your extraordinary escape from him last year, he has been determined to hear that prophecy in its entirety. This is the weapon he has been seeking so assiduously since his return: the knowledge of how to destroy you"

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 14:58 

Dank!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 12:53 

Jalf schreef:
Het wapen bestaat niet. Wat d'r achter de mysterieuze deur in The Ministry of Magic zat was de prophecy en die wilde Voldemort hebben. Niemand wist echt duidelijk wat d'r nou achter die deur zat, dus ze gingen d'r van uit dat er misschien wel een wapen zou kunnen liggen.

De orde wist toch wel wat er achter de deur zat?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 14:36 

Het wapen van Voldemort was Harry. Ze wisten dat Voldemort in Harry's hoofd kon komen en Harry zo dingen kon laten doen/aanpraten; zoals dat hele gebeuren in de Department of Mysteries.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 14:39 

Malou schreef:
Het wapen van Voldemort was Harry. Ze wisten dat Voldemort in Harry's hoofd kon komen en Harry zo dingen kon laten doen/aanpraten; zoals dat hele gebeuren in de Department of Mysteries.

Wat!
Harry was toch niet het wapen van voldemort. Voldemort wist pas op het laatste dat harry zijn gedachten ook zag. En de orde wist dat pas wanneer Arthur werd aangevallen.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 14:47 

Leintje schreef:
Malou schreef:
Het wapen van Voldemort was Harry. Ze wisten dat Voldemort in Harry's hoofd kon komen en Harry zo dingen kon laten doen/aanpraten; zoals dat hele gebeuren in de Department of Mysteries.

Wat!
Harry was toch niet het wapen van voldemort. Voldemort wist pas op het laatste dat harry zijn gedachten ook zag. En de orde wist dat pas wanneer Arthur werd aangevallen.


Het is lang geleden dat ik het boek heb gelezen, maar ik dacht ook dat Voldemort er pas later er achter kwam dat hij in Harry's hoofd kon komen. Harry was ergens bij Sirius thuis wel aan het flippen en dacht dat hij Voldemort's wapen was. Maar het was toch de profetie wat het echte ''wapen'' was. Als Voldemort die gekregen had, dan had hij precies kunnen weten hoe hij Harry moest vermoorden.
En de Orde wist niet wat er achter die deur zat. Alles wat in het Ministerie van Mystificatie gebeurd is toch heel geheimzinnig enzo?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 13:16 

Jessica schreef:
Leintje schreef:
Malou schreef:
Het wapen van Voldemort was Harry. Ze wisten dat Voldemort in Harry's hoofd kon komen en Harry zo dingen kon laten doen/aanpraten; zoals dat hele gebeuren in de Department of Mysteries.

Wat!
Harry was toch niet het wapen van voldemort. Voldemort wist pas op het laatste dat harry zijn gedachten ook zag. En de orde wist dat pas wanneer Arthur werd aangevallen.


Het is lang geleden dat ik het boek heb gelezen, maar ik dacht ook dat Voldemort er pas later er achter kwam dat hij in Harry's hoofd kon komen. Harry was ergens bij Sirius thuis wel aan het flippen en dacht dat hij Voldemort's wapen was. Maar het was toch de profetie wat het echte ''wapen'' was. Als Voldemort die gekregen had, dan had hij precies kunnen weten hoe hij Harry moest vermoorden.
En de Orde wist niet wat er achter die deur zat. Alles wat in het Ministerie van Mystificatie gebeurd is toch heel geheimzinnig enzo?

Volgens mij wisten ze het wel. Het is van mij ook al een tijdje geleden.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 17:54 

Volgens mij is het nogal onduidelijk wat ze bedoelen, maar ik denk dat het wapen de profetie is.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 0:03 

Even los van de discussie over het wapen: Voldemort ontdekte dat Harry in zijn hoofd kon komen doordat de Orde Arthur zo snel kon redden nadat Nagini hem had aangevallen. De enige reden waardoor Harry dit kon weten was als hij in Voldemorts hoofd kon kijken. Hoe dit precies werkte wist Voldemort niet, maar toen hij dit had ontdekt gebruikte hij die connectie om Harry te misleiden en hem naar het Ministerie te lokken. Toen gebruikte hij wederom die connectie en probeerde Harrys lichaam over te nemen, maar dit mislukte doordat Harry te veel liefde had ofzoiets. Anyways, daarna durfde Voldemort die connectie te blokkeren en gebruikte hij hem niet meer.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme