Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 23:52 

Welke uitgaves van de Potterboeken heb je en welke zou je je in de toekomst willen aanschaffen? Dit gaat dus niet over de kaften, maar over de boeken zelf.

Zelf heb ik alle Nederlandse versies in paperback, de Engelse volwassenenversies in paperback en de Engelse kinderversie van DH in hardcover. Ik zou ook graag nog de Nederlandse hardcovers, de Engelse volwassenenversies in hardcover en de Engelse kinderversies in zowel hardcover als paperback willen. Maar dan echt wel over mijn leven verspreid, zeg maar. Het is niet dringend en ik wacht wel tot het financieel eens meezit.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 18:39 

Wat heb je eraan om dezelfde boeken te hebben maar in verschillende uitgaves? Dat je de Engelse en de Nederlandse hebt oke, maar waarom dan ook alle versies in het Engels + alle versies in het Nederlands? Niet als kritiek bedoelt, maar ik vroeg het me gewoon af.. in ieder geval, ik heb de Nederlandse paperbacks, maar die gaan de deur uit want als het goed is koop ik dadelijk deel 4/5/6 in hardcover via marktplaats, ik zit nu op antwoord te wachten, en deel 1/2/3 heb ik gisteren gekocht via marktplaats en deel 7 heb ik met een harde kaft gekocht toen hij uitkwam.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 11:39 

Ik heb alle Britse kinderuitgaves. De eerste vier boeken heb ik in paperback, en de laatste drie in hardcover. Het is dus echt een beetje een bij elkaar geraapt zootje, maar dat kan me vrij weinig schelen :') Zolang ik ze maar kan lezen vind ik het allemaal prima.

Een tijdje geleden heb ik van een klasgenoot gratis de eerste twee boeken in het Nederlands gekregen (hij was aan het opruimen), beide in paperback. Dus nu wil ik eigenlijk de rest van de Nederlandse boeken ook wel hebben om mijn collectie compleet te maken.

Verder zou ik graag de hele serie in de Amerikaanse uitgave willen hebben, omdat daar mooie illustraties bij zitten (: Ik zie deze illustraties vaak terugkomen in Harry Potter-gerelateerde tatoeages en ze zien er altijd heel mooi uit.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 11:23 

Ik heb alle zeven Harry Potter boeken in Brits (kinder), Amerikaans, Nederlands en Frans. Daarbij heb ik deel een t/m vier in Duits. Ik heb deel een in het Spaans en Italiaans en deel zeven in Afrikaans.

Ik wil opzich wel meer uitgaves hebben. Ik vind die signature versie bijvoorbeeld wel mooi. Daarbij lijk het mij ook leuk om de boeken in verschillende talen te hebben. Zelfs ook al spreek ik de taal niet. Ik kan bijvoorbeeld ook helemaal geen Italiaans of Spaans. Ik heb wel geprobeerd om deel 1 en 7 in het Frans te lezen en dat gaat wel makkelijk aangezien je het verhaal al kent, dus je weet ongeveer wel wat er staat.

Ik heb deel 1-4 in het Brits in paperback en deel 5-7 in hardcover. Opzich zou ik alles wel of in paperback of in hardcover willen hebben, maar dat is voor mij nu nog geen prioriteit.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 18:45 

^ Oh, lijkt me tof om ze in verschillende talen (naast Engels dan) te hebben. Ik probeer Frans te leren en heb me al een tijd voorgenomen om iig een HP film in het Frans te kijken, maar ik zou ook graag gewoon een boek proberen. Het lijkt me sowieso ook een beetje een stimulans om die taal dan nog beter te leren, zodat je het ook in die taal kunt begrijpen en dan de verschillen onderling kunt vergelijken.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:07 

Ik heb alle Nederlandse versie in paperback en DH heb ik in de Britse kinderversie. Ik hoef niet per se alle versies ofzo, maar ik wil wel graag alle Engelse boeken ook hebben :)

Ik heb sinds kort het eerste deel in het Spaans. Supertof. Ik ben Spaans aan het leren, dus hopelijk kan ik hem snel lezen :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:16 

Ik heb alle Nederlandse boeken in hard cover en enkel boek vijf, zes en zeven in het Engels in hard cover. Waarbij boek vijf in het Engels de child-edition is en boeken zes en zeven de adult-edition zijn. Waarom heb ik daar zo voor gekozen? Welnu, zeker de laatste twee vond ik echt van de gehele reeks het meest volwassen overkomen qua plot. Boek vijf is in die zin een overgang, daarnaast is die kaft ook erg mooi.

Verder heb ik nog boek 1 in het Zweeds, om de taal beter te leren te begrijpen. De tekst ken ik toch al in het NL, dus dan is het eenvoudig instappen :P Maar ik ben niet van plan alle delen in het Zweeds erbij te kopen. Dat vind ik onnodig.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:22 

Van de Nederlandse versies heb ik alleen de eerste drie in paperback, heb daarna toch wel de keuze voor hardback gemaakt. Blijft toch een heel stuk mooier. Ja, de versie is wel duidelijk, lijkt mij, er is er immers maar eentje.
Daarnaast heb ik de veelgebruikte Engelse versie, behalve deel twee, want die heeft mijn vader uit Amerika meegenomen. Ik vind het persoonlijk geen mooie versie. Te fancy, net zoals zoveel eigenlijk in Amerika.
Daarnaast heb ik ook het eerste deel in het Latijn. Net als mijn bovenposter om de taal beter te begrijpen. Stiekem wil ik ook nog altijd de Ierse versie. Gewoon omdat ik dat wel een passend idee vind. Ik hou immers van alles wat met Ierland te maken heeft.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

1e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 17:04 

Ik heb op dit moment alleen nog de Nederlandse paperback's. Ik wil het nog gaan uitbreiden. Ik wil sowieso nog eens de boeken in het Engels lezen omdat het 'originele' verhaal me ook zeer boeiend lijkt met alle namen die JK Rowling aan dingen en personages gegeven heeft.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme