Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Welke versies heb jij?
Paperback 48%  48%  [ 13 ]
Hardcover 52%  52%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 23:53 

De vraag is simpel: hebben jullie (liever) de paperback of de hardcover en waarom?

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 1:37 

De hardcover, want die blijven langer mooi, het probleem is dat de meeste boeken die nu worden gemaakt paperbacks zijn, al mijn HP boeken zijn ook paperbacks op deel 7 na en ik wil ze eigenlijk al heel lang allemaal in hardcover hebben maar het lijkt zo'n geld verspilling omdat ik ze wel gewoon heb dus blijf ik het maar voor me uitschuiven.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 15:20 

Ik heb (buiten de laatste twee delen) alle boeken in Paperback. Mijn eerste boek dat ik van HP kocht was ook paperback en ik ben ze blijven kopen in die versie. Ik vond het ook niet echt netjes staan als er zowel hardcovers als paperbacks tussen mijn collectie zouden staan. Om te lezen prefereer ik sowieso paperback: het ligt makkelijker in de hand. Zo makkelijk dat vrijwel al mijn boekenkaften vanachter een typische plooi hebben.
Maar het valt niet te ontkennen dat hardcover veel mooier staat. Het bewaart (nu klinkt het alsof ik het over een blik soep heb) zich beter en het staat chiquer. Misschien ga ik mijn Engelse boeken verder aanvullen met hardcovers. Maar ik blijf er wel bij dat paperback fijner in de hand ligt.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 15:25 

Ik heb 1, 3 en 4 in paperback. De laatste twee heb ik alleen in het engels en die zijn beide in hardcover. Deel 2 hebben we hier in de kast ook als hardcover en deel 5 hebben we in paperback en in hardcover xD

Zelf vind ik hardcover eigenlijk fijner, hoewel ik de paperbacks zo vaak hebben gelezen dat ze alsnog makkelijk open blijven liggen. xD Mijn paperbacks zijn alleen best wel lelijk, omdat niet iedereen in het gezin even zuinig was op mijn boeken als ikzelf. :') Dat vind ik wel zonde, maar ja, ik wil ze toch nog eens allemaal in het engels hebben.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 16:11 

Thuis hebben we alleen de NL 5, 6 en 7 in hardcover. De rest hebben we in paperback. Dat is er ook wel aan te zien. Ze vallen nogal uit elkaar. Vooral de vierde is aan vervanging toe. Maar dat kan me niet zoveel schelen, omdat het algemeen eigendom is, of zo. Mijn jongere gezinsgenootjes zijn in het verleden nu niet bepaald voorzichtig geweest met andermans/gemeenschappelijke spullen. Daarom dat ik persoonlijk ook hardcover prefereer. Maar die vind ik nogal vrij moeilijk in de winkels, en nu spreek ik even over boeken in het algemeen.

Lacrimosa schreef:
Om te lezen prefereer ik sowieso paperback: het ligt makkelijker in de hand. Zo makkelijk dat vrijwel al mijn boekenkaften vanachter een typische plooi hebben.

Daarom dat ik de hardcover stiekem prefereer. Ik ben vrij panisch over het uitzicht van mijn boeken, ik wil dat die zo nieuw mogelijk eruit blijven zien. Ik wil geen verticale plooien in de ruggen van mijn boeken, het ziet er meteen zo versleten uit.

Ik heb de Britse boeken voor mezelf in een box gekocht, en die zijn allemaal paperback. En als ik ze lees, plooi ik ze echt zo weinig mogelijk open omdat ik ze in ere wil houden. Mijn broer wilde ze eens lezen, maar ik heb dat geweigerd en gezegd dat hij dan maar naar de bieb moet, juist omdat ik weet hoe onzorgvuldig hij met spullen is. Zowat iedereen uit mijn gezin plooit boeken (quasi) helemaal dubbel tijdens het lezen, waardoor je kreuken in de kaft en lossende pagina's krijgt. En dat wil ik echt niet met mijn boeken. Grote ruzie geweest, haha :') "Aan boeken moet je kunnen zien dat ze gelezen zijn!" Naah, ik vind van niet. Ik vind dat ze uitnodigend en netjes moeten ogen in mijn kast, na het lezen :')

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 21:09 

Aangezien ik absoluut niet tegen vouwen en vlekken kan, heb ik toch liever de hardcover versies. Die blijven over het algemeen mooier. De eerste delen heb ik namelijk nog wel in paperback versie, maar elk deel bevat zowel een rugvouw als vouwen in de voor- of achterkaft.
Ik weet niet of ik ooit nog eens alles laat vervangen door hardcover. Vind het ook weer zo zonde om daar geld aan uit te moeten geven. Tenzij ik ze ooit nog eens voor een paar euro vind, misschien.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 12:48 

Lana schreef:
"Aan boeken moet je kunnen zien dat ze gelezen zijn!" Naah, ik vind van niet. Ik vind dat ze uitnodigend en netjes moeten ogen in mijn kast, na het lezen :')

Helemaal mee eens, ik vind dat echt de grootste onzin dat je eraan moet zien dat ze gelezen zijn. xD
Ik heb om zĂłveel redenen liever hardcover. Bij veel boeken zijn de covers in hardcover mooier (ander artwork) dan bij paperbacks. Ze zien er luxer en duurder uit. Blijven langer netjes. En in tegenstelling tot wat iemand hier zei vind ik juist hardcovers lekkerder lezen, omdat ze open blijven liggen. Ik lees meestal in bed op m'n buik en word echt knettergek van paperbacks waar ik dan echt moeite voor moet doen om ze open te houden. Daar wordt mijn hand moe en stijf van. xD


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:13 

Paperback leest prettiger, maar hard cover blijft mooier. :S

Ik heb uiteindelijk al mijn boeken in hardcover/met harde kaft. Of dit nu een schijn-veiligheidsgevoel geeft opdat ze langer zullen meegaan dan paperbacks. Maar in elk geval loop ik minder snel de kans dat er vouwen in de kaften terecht komen. En daar is het mij meer om te doen. Ik ben ook iemand die juist wil dat je niet aan de boeken kunt zien dat ze gelezen zijn. Uiteraard heeft dat ook een keerzijde, dat mijn boekenplank eruit ziet alsof ze er slechts staan ter demonstratie/uitstalling. Maar dat is niet zo. Daarnaast vind ik hard covers/met harde kaft de boeken ook sjieker ogen. :') Dus al met al zijn dat zoal de redenen voor mij geweest te kiezen voor de harde kaft, voor hard cover.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: ergens op aarde
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 11:48 

ik heb liever hardcover boeken. ik heb ook alle boeken in hardcover. daar ben ik mee begonnen en dus ook mee doorgegaan.
eigenlijk niet om het feit dat die mooier blijven (aangezien bijna alle ruggen van mij hp boeken zijn) maar om dat het fijner leest omdat ze
dus openblijven liggen.
ik zou de Engelse versie ook het liefste met hardcover hebben.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 17:42 

Ik heb op paperback gestemd, want de meerderheid van mijn HP-boeken zijn paperback. Ik vind ze ook prettiger lezen, ook al zijn hardcovers over het algemeen wat duurzamer. Vaak zijn paperbacks wat lichter, en ik stop liever een paperback in mijn rugzak dan een hardcover. Boeken zijn er om gelezen te worden en met hardcovers heb ik altijd het idee dat ik heel voorzichtig moet zijn :')

Op een gegeven moment wil ik nog wel eens alle delen in hardcover kopen, gewoon voor de mooi.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 18:02 

Ik heb alle Harry Potter boeken (en sowieso al mijn boeken) in paperback. Vind ik veel fijner lezen en zo. Ze zijn ook goedkoper, wat bij mij ook wel belangrijk is.
Natuurlijk bewaart hard-cover veel beter, maar boeken zijn al duur en helemaal als ze hard-cover zijn. Zolang je gewoon zuinig bent met je boeken, volstaat paperback.

_________________


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 12:35 

Ik geef de voorkeur aan hardcover


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Fairy Tale Land
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 13:19 

Eigenlijk is hardcover natuurlijk mooier. Het blijft ook veel langer mooi. Maar ik heb alles in de paperback versie. Die zijn wat kleiner en passen makkelijker in mijn kast. Ik kan ze ook makkelijker meenemen. Helaas is mijn kopie van the Deathly Hallows een hardcover, omdat ik die destijds nog niet in paperback kon kopen. Misschien dat ik dat nog wel eens doe, zodat alles mooi matcht, maar voor nu vind ik het wel prima (:

_________________
Tv taught me how to feel, now real life has no appeal.


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: zonko's fopmagazijn
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 8:18 

Zowiezo hardcover.

Dit leest imo veel gemakkelijker en is ook gewoon veel steviger. Ik weet niet of dit toeval is maar al mijn HP boeken in paperback hebben het na al die jaren het hardtst te verduren gehad. De pagina's zitten niet zo stevig vast heb ik de indruk en het geheel ziet er gewoon niet meer uit.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 18:08 

Hardcover vind ik veel handiger dan paperback, gewoon omdat het zo gemakkelijk in m'n hand ligt en beter aanvoelt dan paperback. Ook staat het inderdaad mooi en gaat het niet zo snel kapot.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme