Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 18:18 

Denken jullie dat het mogelijk is dat er vervolg boeken komen, en niet om het feit of JK ze wil schrijven maar meer om, is het verhaal niet al helemaal verteld? We weten dat na deel 7 alles rustig werd in de tovenaars wereld, dus zou JK nog boeken kunnen schrijven die alleen over bijv. de kinderen gaat die naar school gaan, zou het dan nog leuk zijn? Hetzelfde over de geschiedenis voor Harry, we zouden het einde van zo'n reeks al weten, want Lily en James zouden dood gaan, Sirius zou de gevangenis ingaan etc. - ik weet wel dat ik een verhaal over de mauraders&co zou lezen en over de kinderen trouwens ook, maar wat ik zou willen weten, zou het leuk zijn om te lezen? Wat denken jullie?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 18:32 

Leuke vraag!

Ik denk dat het zeker een leuk boek zou kunnen worden als het zou gaan over de eerste Strijders van Perkamentus. Bijvoorbeeld het hele verhaal van Harry's ouders. Hoe die zijn opgegroeid en natuurlijk hoe ze tegen Voldemort wilden vechten en moesten onderduiken. We hebben nu een heel duidelijk beeld, maar dan zouden we "weten" hoe het echt zat met alle gevoelens en als 1 verhaal. Lijkt me erg leuk!

Ook het verhaal van Perkamentus! Zijn leven was best spannend en hij hield veel geheim. Ik zou wel willen weten hoe zijn hele leven eruit zag. Nu zullen we waarschijnlijk veel leren daarover in Pottermore!

De laatste regel in HP7 is "Alles Was Goed!". Daar heb ik me zelf altijd wel aan gestoord. Alles kan niet goed zijn in het leven van Harry Potter. Hij maakt altijd wat mee en hij wil graag alles onderzoeken. Hierdoor kan ik dat niet geloven. Ik denk daarom dat er nog wel een vervolg zou kunnen komen. Dan moet er vind ik wel een goed verhaal zijn met een nieuwe vijand of iets waar Harry (of zijn kinderen, dat maakt dan niet zo veel uit) tegen moet vechten. Ik denk dat Rowling daar nog het meest mee zit. Ze kan nooit meer iets verzinnen dat zo spannend was als de strijd van Harry tegen Voldemort en waarbij het verhaal ook nog eens zo goed in elkaar zat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2012 21:50 

Tja..J.K.R heeft het al is gezegt.als er een nieuwe potterboek komt dan over 10 jaar dus dan zou dat in 2017 zijn. want ze zei dit in 2007. Ik heb hier zelf gemengde gevoelens bij. Natuurlijk ik verlang en hoop ontzettend veel op een achtste boek! een prequel of een sequel zou niet verkeerd zijn! Dus ik hoop er echt ontzettend veel op! maar dan ligt er een ander gevoel, een droevig gevoel. ik verwerk het verdriet dat het nu voorbij is nog steeds, ik heb nog steeds dagend at ik me emotioneel voel dat het voorbij is. dus 2017 word een beslissend jaar , gebeurt het dan niet dan nooit niet en dat is een triest gevoel.

Mijn vraag dus; hoe staan jullien tegenover een achtste deel in 2017?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2012 23:46 

Als het er komt ben ik super blij, echt als dat boek ooit uit komt dan sta ik als eerste in de rij om hem te kopen :P

Ik heb dit al vaker gezegd maar ik heb er een schijt hekel aan dat Rowling daar geen duidelijkheid overgeeft, begrijp me niet verkeerd ik zou het haar absoluut niet kwalijk nemen als er geen HP boeken meer zouden komen maar ik kan er niet tegen dat ze daar nooit straight to the point over is, is het werkelijk zo moeilijk om ja of nee te zeggen? Ze heeft miljoenen fans die wachten op dat antwoord en het enige wat ze zegt is, misschien ooit..

En ik ben er nooit verdrietig/emotioneel etc. ofzo over geweest dat het over was, tuurlijk ik vind het jammer en wat ik vooral jammer vind is dat ik de boeken van a tot z ken en het eigenlijk niet meer leuk is om te lezen maargoed, wat jij beschrijft is op mij dus niet van toepassing.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2012 8:53 

Lily_flower schreef:
Als het er komt ben ik super blij, echt als dat boek ooit uit komt dan sta ik als eerste in de rij om hem te kopen :P

Ik heb dit al vaker gezegd maar ik heb er een schijt hekel aan dat Rowling daar geen duidelijkheid overgeeft, begrijp me niet verkeerd ik zou het haar absoluut niet kwalijk nemen als er geen HP boeken meer zouden komen maar ik kan er niet tegen dat ze daar nooit straight to the point over is, is het werkelijk zo moeilijk om ja of nee te zeggen? Ze heeft miljoenen fans die wachten op dat antwoord en het enige wat ze zegt is, misschien ooit..

En ik ben er nooit verdrietig/emotioneel etc. ofzo over geweest dat het over was, tuurlijk ik vind het jammer en wat ik vooral jammer vind is dat ik de boeken van a tot z ken en het eigenlijk niet meer leuk is om te lezen maargoed, wat jij beschrijft is op mij dus niet van toepassing.


Ik denk echt niet dat ze vaag is om haar fans te pesten. Volgens mij weet ze het gewoon zelf niet. Ik zou die 'binnen tien jaar' overigens niet letterlijk nemen - ik denk dat ze daarmee eerder bedoelt dat als het er komt, het wel nog een tijdje zal duren. Ze wilt vast eerst andere dingen doen, zoals nu 'The Casual Vacancy'. Als ze nu 'ja' zegt, maar het komt er niet van, dan krijgt ze bakken kritiek. En zeg nooit 'nee', want dat wilt je uitgeverij vast niet :')

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2012 9:43 

Ik heb even twee topics samengevoegd!

On-topic: Ik zou er vanuit gaan dat er nooit meer een echt Harry Potterboek komt. niet een boek met een vol verhaal. Misschien dat Rowling ooit nog eens wat van die kleine boekjes schrijft voor het goede doel, en misschien dat de encyclopedie er ooit nog komt. Maar geen echt verhaal. Rowling heeft altijd de deur op een kier gehouden voor een 8e boek, maar ze was er vrij duidelijk over dat dit was omdat ze nooit "nooit" wil zeggen, niet omdat ze het echt overweegt. Volgens mij heeft Rowling sinds 2007 nog geen seconde overwogen om serieus een 8e boek te gaan schrijven. Ik denk ook dat dat verstandig is: het zou een slecht idee zijn om toch nog terug te keren naar het HP-universum. Het is namelijk de weg van de minste weerstand, en ik zou het zwak vinden om terug te keren omdat je het mist, of omdat het blijkt dat je andere boeken niet gelezen worden. ik vind het belangrijk met zoiets dat je op het hoogtepunt stopt. Bij een vervolg zou de kans groot zijn dat het niet zo goed wordt als de eerste 7 delen.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2012 11:36 

Over het algemeen ben ik het met @denniskrauwel eens dit is ook precies het punt waarom ik aan de ene kant geen nieuw boek meer wil eigenlijk. Het was goed zo...Het feit dat het afgelopen is , heb ik nu net een beetje verwerkt. natuurlijk er zijn altijd dagen bij dat ik het ontzettend veel mis. especially, 7 juli zal altijd rare dag zijn..

Maar aan de andere kant lijkt me het geweldig om weer terug te keren naar our home :-) al is het zo dat je in het echte leven ook niet een antwoord krijgt op alles en is het juist goed dat je dat in HP denk ik ook niet hebt dat maakt een boek of verhaal wel realistischer. Ik zou heel graag een prequel zien. maar goed. we zien het wel. Ik zal in ieder geval, als er wel een 8ste boek komt het lezen, maar dat gaat elke Die-heart Potterfan wel doen denk ik.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2012 19:03 

Oh, dit zou ik fantastisch vinden! Ahoewel, aan de andere kant hebben jullie wel gelijk dat de kans bestaat dat het boek dan niet zo goed meer gaat zijn als de vorige 7.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme