Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 20:33 

Ik kwam het volgende bericht op Tumblr tegen, die me naar deze link bracht.

Het stuk waar ik op doel is: "Bloomsbury, the publisher of the "Harry Potter" series by author JK Rowling, also said it was counting on a new Rowling three-book box set tied into the Potter series-"

Het bericht is vandaag geplaatst en ik heb geen idee wat ik ervan moet denken. Gaat ze echt drie nieuwe Harry Potter boeken schrijven? Hebben jullie hier meer over gehoord/gelezen? En wat denken jullie hiervan?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 20:39 

Bernou schreef:
Ik kwam het volgende bericht op Tumblr tegen, die me naar deze link bracht.

Het stuk waar ik op doel is: "Bloomsbury, the publisher of the "Harry Potter" series by author JK Rowling, also said it was counting on a new Rowling three-book box set tied into the Potter series-"

Het bericht is vandaag geplaatst en ik heb geen idee wat ik ervan moet denken. Gaat ze echt drie nieuwe Harry Potter boeken schrijven? Hebben jullie hier meer over gehoord/gelezen? En wat denken jullie hiervan?


Ik hoop het! Dan word ik heel blij :P

maarja, counting betekend toch dat ze erop hopen? Dus dat wil niet zeggen dat Rowling het ook daadwerkelijk doet.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 23:17 

...Zou het niet gewoon een boxset van Quidditch Throughout the Ages, Fantastic Beasts and Where to Find Them en The Tales of Beedle the Bard zijn? Want voor zover ik weet zijn die 3 boeken nooit 'in 1' uitgebracht, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Rowling plots 3 nieuwe HP-gerelateerde boeken geschreven heeft/gaat schrijven, omdat a) ze waarschijnlijk druk bezig is geweest met The Casual Vacancy en b) omdat Bloomsbury 3 nieuwe boeken in het HP universe ongetwijfeld met wat meer fanfare zou mededelen.

Overigens denk ik dat als ze wel plotseling 3 nieuwe boeken geschreven heeft/gaat schrijven, dat die waarschijnlijk qua omvang en type 'verhaal' van hetzelfde soort zullen zijn als Tales of Beedle the Bard etc.

Dus erg opgewonden hiervan word ik nog niet. :')

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 23:27 

Yuuki schreef:
...Zou het niet gewoon een boxset van Quidditch Throughout the Ages, Fantastic Beasts and Where to Find Them en The Tales of Beedle the Bard zijn? Want voor zover ik weet zijn die 3 boeken nooit 'in 1' uitgebracht, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Rowling plots 3 nieuwe HP-gerelateerde boeken geschreven heeft/gaat schrijven, omdat a) ze waarschijnlijk druk bezig is geweest met The Casual Vacancy en b) omdat Bloomsbury 3 nieuwe boeken in het HP universe ongetwijfeld met wat meer fanfare zou mededelen.

Overigens denk ik dat als ze wel plotseling 3 nieuwe boeken geschreven heeft/gaat schrijven, dat die waarschijnlijk qua omvang en type 'verhaal' van hetzelfde soort zullen zijn als Tales of Beedle the Bard etc.

Dus erg opgewonden hiervan word ik nog niet. :')



Yep. Het is ZEER onwaarschijnlijk dat er ineens magisch (hah, see what I did there?) drie nieuwe *hele* boeken verschijnen.


Yuuki schreef:
Dus erg opgewonden hiervan word ik nog niet. :')


Waarvan dan wel?

Afbeelding

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 23:52 

Skywalker schreef:
Yuuki schreef:
Dus erg opgewonden hiervan word ik nog niet. :')


Waarvan dan wel?


Afbeelding

-

Anyway, ignoring Skywalker and her immature ways @@, om terug te komen op het onderwerp: bij herlezing van het artikel viel het me op dat het specifiek in de context van Bloomsbury's e-book sales geplaatst wordt, dus misschien wordt het niet eens een fysieke boxset? Al maakt dat het IMO wel iets (niet heel erg, maar iets) waarschijnlijker dat het eventueel toch 3 nieuwe 'boeken' zijn - maar dan waarschijnlijk heel korte, misschien iets in de trant van de prequel die Rowling geschreven heeft. Dit omdat het tegenwoordig wel vaker gebeurt dat short stories etc. elektronisch uitgegeven worden i.p.v. daadwerkelijk gedrukt.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 23:58 

Yuuki schreef:
Skywalker schreef:
Yuuki schreef:
Dus erg opgewonden hiervan word ik nog niet. :')


Waarvan dan wel?


Afbeelding



Afbeelding

-

Aha! Nou, daar word ik WEL opgewonden van. Van dat short-story nieuws, I mean. Dat is duidelijk. Niet van 1/2 van dit hierboven.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 8:20 

Het is wel een bericht van Reuters, en dat is normaal gesproken een hele betrouwbare bron. Dus ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het bericht klopt. De vraag inderdaad alleen, hoe moet je het interpreteren? Het lijkt me vrij onmogelijk dat Jo ineens 3 nieuwe boeken gaat schrijven. Volgens mij heeft ze dat afgezworen. Ik denk ook dat het het meest logisch is als het heruitgaven zijn van Quidditch through the ages, etc. Of inderdaad nieuwe korte verhalen, maar ook dat lijkt me niet echt logisch.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 18:05 

Rowling heeft gezegd dat ze zich er niet over uitlaat. Min of meer dat het komt zoals het komt. Alleen lijkt het me praktisch onmogelijk dat ze in een keer met 3 nieuwe Potter-boeken zou komen. Zeker omdat in het najaar haar boek The Casual Vacancy wordt verwacht.
Het zou me dus niets verwonderen wanneer het nieuwe uitgaven van reeds gepubliceerd werk is. Of dat we in het gunstigste geval mogen hopen op een encyclopedie of een nieuw Potterboek in de stijl van Quidditch of die andere twee.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 19:46 

Hoop iniedergeval op iets nieuws.

Het kan trouwens ook zo zijn dat Rowling van plan is een verhaal te schrijven en weet ze ongeveer al in hoeveel delen dit zal worden uitgegeven, ze wist dit namelijk ook al over de andere Harry Potter boeken. :)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 21:26 

Bloomsbury heeft antwoord gegeven. Het is alleen wel heel twijfelachtig te noemen volgens Reuters. Ik weet niet, het gaat om een box en het heeft drie boeken. Het lijkt mij wel redelijk plausibel.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 23:09 

@Skywalker: guuurl, you got no taste.

@Jebo: Ja, auteurs plannen dat vaak/meestal al op voorhand, maar Bloomsbury zou dat niet in zo'n vroeg stadium naar buiten brengen. Het zou eventueel wel intern circuleren, maar ik betwijfel heel erg of ze het officieel zouden maken als het nog niet zeker is, niet met zoiets als Harry Potter, dat met ieder brokje nieuws al enorm veel reacties veroorzaakt. ;) Anyway, the point's moot, want het gaat blijkbaar dus om de schoolboeken.

@Aisling: Reuters heeft het helemaal niet twijfelachtig genoemd? Er is in dat artikel alleen genoemd dat het om een boxset gaat. Nu heeft Bloomsbury verduidelijkt dat dat dus een boxset van die schoolboeken zal zijn. That's it. Want again, het lijkt me sterk dat Rowling plots met 3 nieuwe boeken gaat komen. xD
(Re: de mogelijkheid van een encyclopedie waar je het in je artikel ook over hebt, ook al is ze er niet 'officieel' mee bezig, ik denk dat dat vanzelf wel zal komen. Die lawsuit tegen Steve Vander Ark was niet voor de lol. :') Ik denk echter wel dat het op het moment op een laag pitje staat wegens Pottermore en The Casual Vacancy.)

En overigens vind ik het een beetje vreemd dat je naar je eigen blog gelinkt hebt i.p.v. een legitieme bron, maar okay~

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 23:19 

Ik had ook vijf andere bronnen kunnen gebruiken, maar die waren allemaal niet volledig en gaven niet het volledige plaatje weer. Aangezien het al een paar dagen speculeren is. Zelfs nu bekend is dat het om schoolboekenset gaat.

Overigens heeft Reuters wel degelijk aangegeven twijfels te hebben over de woorden van Bloomsbury. Met name het feit dat Bloomsbury ervan uit gaat dat het een kassucces zal gaan worden, een enorme boost voor de verkoop.

Bij mijn weten is Rowling inmiddels al klaar met The Casual Vacancy en werkt ze inderdaad niet officieel aan de encyclopedie. Ik geloof zelfs dat ze met name informatie van Pottermore zou willen gebruiken. Maar, komt tijd komt raad, lijkt me zo.

Het zou wel een enorme shock zijn voor iedereen wanneer Rowling daadwerkelijk in het geniep 3 boeken zou hebben geschreven. Lijkt me dan het best bewaarde geheim ooit. :mrgreen:

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 23:59 

Hm, maar het is me een tijdje terug al opgevallen dat je dat ook wel eens in andere topics doet, en dat staat me een beetje tegen, tbh. Maar ok, kwestie van verschil in judgement, I suppose.

Naar aanleiding van jouw formulering ('het gaat om een box en het heeft drie boeken' - je hebt het in je vorige post helemaal niet over het mogelijke succes van de boxset) was ik ervan uitgegaan dat die 'twijfels' gingen over de boxset zelf. Maar mag ik dan vragen waar Reuters die twijfel uitspreekt? Ik zie niks in het artikel staan. Wel opmerkingen dat de e-book markt in de UK relatief klein is, maar verder geen projecties over Bloomsbury's toekomstige succes. En voor de rest heeft Reuters geen nieuwe artikelen erover geplaatst (iig niet hier). Het komt een beetje over alsof je het uit een hoed tovert?

Wat The Casual Vacancy betreft, ook al is ze klaar met het daadwerkelijke schrijven ervan (wat we niet weten, geloof ik? We hebben een release date, dat betekent niet dat het boek ook echt al af is ;)), dan nog zijn er rewrites, edits, copy edits etc., en waarschijnlijk voorbereiding op appearances en press, dus ik denk dat Rowling voorlopig nog wel even druk is. (Al hoop ik wel dat ze tijd vrijmaakt voor Pottermore en evt. de encyclopedie) Maar idd, we zullen het vanzelf wel zien.

Zijn er hier mensen van plan om de boxset te gaan kopen? Ik waarschijnlijk niet, maar dat hangt ook af van de prijs. Ik heb Tales of Beedle the Bard al en hoewel ik van plan ben om de andere 2 boeken ook nog aan te schaffen, ga ik dat niet via de boxset doen als dat duurder is dan de losse edities van Fantastic Beasts & Quidditch. En ik hoef ook niet zo nodig Tales of Beedle the Bard dubbel te hebben. (Vooral omdat ik de schoolboeken wel leuk, maar niet geweldig vind, tbh.) Als de boxset goedkoper is dan de losse edities van Fantastic Beasts & Quidditch though, zou ik 'm wss wel kopen. [/schaamteloze vrek xD]

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2012 21:37 

Tja..zoals al gezegd is zou het inderdaad wel die drie boeken kunnen zijn..QTTA, BAWTFT, en TOBTB.

Alhoewel houdt ik één ding altijd in mijn achterhoofd. In onze Potteruniverse kan alles. Ik ben zeld iedere keer weer verrasd in de boeken, iedere keer opnieuw. En bovendien heeft our queen gezegd tegen Opra Winfrey gezegd dat ze een achtste boek nooit uitsluit, en toen zei ze ook " ik kan makkelijk een 8ste 9e en tiende potter boek schrijven. Maar dat zou dan over ongeveer 10 jaar zijn" Dus het kan maar tot nu toe lijkt het mij , helaas, zeer onwaarschijnlijk.

Zelf hoop ik aan de ene kant op een vervolg van de serie. Maar dan iets met en prequel!! een boek over Lupin, james sirius, Pettigrew, Lily , Snape Etc. die jaren zouden fantastisch zijn. Going back home!!! :-) Maar aan de andere kant ben ik het nu net een beetje aan het verwerken dat het voorbij is en als alles dan weer opnieuw begint zal dat hele roces later weer opnieuw moeten beginnen ben ik bang, en ik vond Deathly Hallows part 2 een mooi afscheid. Maar we zullen zien. kijk uit naar 2017 dan zullen we zowieso maar weten.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme