Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 15:13 

Hallo,
Ik heb alle boeken van Harry Potter gelezen en alle films gekeken.. maar toch blijft er iets hangen bij me en zat ik me wat dingen te bedenken..
1: De zegevlier.. van wie is hij nou echt? het zit als het goed is zo: Perkamentus werd gedood door Sneep, niet ontwapend, dat was door Draco gebeurd.. maar later ontwapend Harry Draco's toverstok, en Draco was ook in het bezit van de zegevlier zonder dat hij het wist. En dus is de stok van Harry geweest die in het laatste gevecht zijn eigenaar niet doodde hoe groot de kracht van Voldemort ook was.
Dus wat ik mij zat te bedenken:
Stel Voldemort wist hiervan, en deed alsof hij het niet wist.. en wanneer Harry Potter kwam opdagen om zichzelf te laten doden bedacht ik me wat Voldemort kon doen: Binnen dat uur zijn eigen toverstok pakken als hij die nog ergens had, wachten op Harry, hem vast zetten met behulp van zijn dooddoeners en geforceerd de zegevlier in z'n handen stoppen en met zijn eigen stok hem ontwapenen met behulp van Expelliarmus zodat de stok écht van hem is. En hem daarna vermoorden zoals het traditioneel gegaan is.. Hoe zou het boek en de film dan afgelopen zijn?
:O


Laatst bijgewerkt door lRedPosion op wo jul 17, 2013 19:41, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 17:34 

Ik zou dit topic een andere naam geven... Als "Wat als Voldemort de ware eigenaar van de Zegevlier wist?" :D

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 19:41 

Goed idee Sarah, zal ik nu even doen.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 22:09 

@Sarah en @IRedPoison: dit hierboven is spam, je kan dit soort dingen beter via PB regelen.

Voor zover ik het begrijp, klopt je theorie in principe. Je maakt het echter nog ingewikkelder dan nodig. Als Voldemort wist dat Harry de echte eigenaar van de Zegevlier was, had hij hem naar het bos moeten lokken en meteen moeten ontwapenen. Harry hoeft de Zegevlier niet in handen te hebben om de macht erover te kunnen verliezen; dat hebben we bij Draco gezien.

Echter, het is compleet onmogelijk dat Voldemort dit zou hebben geweten EN dat hij zoiets zou doen. Ten eerste is het namelijk niet zo dat Voldemort dit niet wist omdat hij dom is; het is omdat hij arrogant en hooghartig is. In Voldemorts ogen versla je iemand als je hem doodt. Zo werkt zijn karakter, maar zo werkt de Zegevlier dus niet. Ten tweede: hij zou Harry nooit ontwapenen. Hij wist namelijk niet dat dat de manier was om de Zegevlier te krijgen, en ook daar is hij te arrogant voor: hij ontwapent niet, hij doodt.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 18, 2013 20:55 

Je hebt gelijk Dennis. Maar als de stok op een of andere manier werkelijk van Voldemort zou zijn.. zou hij dan Harry voor eeuwig gedood hebben in het laatste gevecht, sinds Harry op dat moment een doodnormaal persoon was zoals iedere tovenaar en alleen nog het litteken had en Voldemort ook dood kon i.v.m de slang maar van zichzelf véél krachtiger is als Harry.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme