Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wat vind jij de beste film?
Harry Potter and the Philosopher's Stone 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Chamber of Secrets 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8%  8%  [ 1 ]
Harry Potter and the Goblet of Fire 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Order of the Phoenix 8%  8%  [ 1 ]
Harry Potter and the Half-Blood Prince 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 42%  42%  [ 5 ]
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 42%  42%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:44 

Jessica schreef:
Heb je het boek nou wel gelezen? Vind je niet dat de ''harde kern'' van het boek helemaal niet overkomt? En dan de herinnering van Snape, die slaat toch nergens op in de film? Lily komt er niet eens in voor. Misschien dat mensen ''denken'' dat ze het allemaal wel snappen, maar er zit heel veel achter. Ik weet dit natuurlijk niet helemaal zeker, want ik het boek al minstens 20 keer gelezen voor ik de film zag XD


Natuurlijk heb ik het boek nu wel gelezen. Er zijn inderdaad veel belangrijke dingen weg gelaten. Maar ik denk dat dat meestal zo is bij een verfilming. En dat Lily niet voorkomt in de herinering is mij achteraf ook opgevallen. Misschien komt het ook dat ik de film goed vind omdat ik het boek ook leuk vind. Soms is het beter om eerst de film te zien en dan pas het boek te lezen. Bij mijn keuze van beste film ging et vooral bij mij om het verhaal en de scenes die ze wel hebben verfilmt. Niet om de gene die ze niet verfilmt hebben.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:50 

Leintje<3 schreef:
Jessica schreef:
Heb je het boek nou wel gelezen? Vind je niet dat de ''harde kern'' van het boek helemaal niet overkomt? En dan de herinnering van Snape, die slaat toch nergens op in de film? Lily komt er niet eens in voor. Misschien dat mensen ''denken'' dat ze het allemaal wel snappen, maar er zit heel veel achter. Ik weet dit natuurlijk niet helemaal zeker, want ik het boek al minstens 20 keer gelezen voor ik de film zag XD


Natuurlijk heb ik het boek nu wel gelezen. Er zijn inderdaad veel belangrijke dingen weg gelaten. Maar ik denk dat dat meestal zo is bij een verfilming. En dat Lily niet voorkomt in de herinering is mij achteraf ook opgevallen. Misschien komt het ook dat ik de film goed vind omdat ik het boek ook leuk vind. Soms is het beter om eerst de film te zien en dan pas het boek te lezen. Bij mijn keuze van beste film ging et vooral bij mij om het verhaal en de scenes die ze wel hebben verfilmt. Niet om de gene die ze niet verfilmt hebben.


Het is niet zo dat ik je keuze niet respecteer, maar ik was gewoon heel benieuwd waarom je OOTP dus als beste film had gekozen. Je laatste zinnetje maak dat wel duidelijker. Want jij kijkt dus echt naar de film op zich en niet als een verfilming van een boek. Dat vind ik best knap van je. Maar misschien heb je wel gelijk; dat je eerst de film moet zien en dan het boek moet lezen.
Ik heb dat namelijk ook bij sommige films en boeken en dan respecteer je de film gewoon meer en zie je het anders. Mag ik vragen wat je favoriete deel is uit OOTP? ^^

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 17:12 

Jessica schreef:
Het is niet zo dat ik je keuze niet respecteer, maar ik was gewoon heel benieuwd waarom je OOTP dus als beste film had gekozen. Je laatste zinnetje maak dat wel duidelijker. Want jij kijkt dus echt naar de film op zich en niet als een verfilming van een boek. Dat vind ik best knap van je. Maar misschien heb je wel gelijk; dat je eerst de film moet zien en dan het boek moet lezen.
Ik heb dat namelijk ook bij sommige films en boeken en dan respecteer je de film gewoon meer en zie je het anders. Mag ik vragen wat je favoriete deel is uit OOTP? ^^


Het gevecht op het einde vanaf dat Sirius enzo op het toneel verschijnen tot dat de minister van toverkunst Voldemort ziet. Wat is jou favoriete deel uit de relieken van de dood deel 1?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:31 

Citaat:
Het gevecht op het einde vanaf dat Sirius enzo op het toneel verschijnen tot dat de minister van toverkunst Voldemort ziet. Wat is jou favoriete deel uit de relieken van de dood deel 1?

Eigenlijk vond ik heel de film erg leuk. Er zaten zoveel mooie/zielige/grappige/spannende momenten in. Maar ik vind het hele begin van de film het mooist. Gaf me echt kippenvel. Eerst de toespraak van de nieuwe minister (gespeeld door Bill Nighy met z'n lovely voice <3) en dan Hermione die het geheugen van haar ouders wist en dat ze dan verdwijnt van alle foto's. Zo zielig. En dan het stuk in Malfoy Manor. Ik ben gek op Voldemort en zijn Death Eaters, dus al die stukken vind ik wel het hoogtepunt. Vooral als Voldemort Lucius' toverstok wil.
En dan vond ik het stuk in het ministerie echt super grappig en het stuk in Godric's Hollow echt heel mooi/zielig en spannend.
Oooow en hoe het verhaal van de Deathly Hallows wordt uitgelegd vond ik ook heel gaaf.

Nja, heel de film vind ik dus awesome :')

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:47 

Ik wil op Chambers of Secret stemmen maar ik kan op een of andere reden niet stemmen. Anyway, ik vind de film zo goed omdat deze naar mijn mening de beste sfeer heeft. De radeloosheid en angst die er heerst onder de leerlingen en leraren van Zweinstijn vind ik heel mooi uit de verf komen.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 19:59 

Jessica schreef:
Eigenlijk vond ik heel de film erg leuk. Er zaten zoveel mooie/zielige/grappige/spannende momenten in. Maar ik vind het hele begin van de film het mooist. Gaf me echt kippenvel. Eerst de toespraak van de nieuwe minister (gespeeld door Bill Nighy met z'n lovely voice <3) en dan Hermione die het geheugen van haar ouders wist en dat ze dan verdwijnt van alle foto's. Zo zielig. En dan het stuk in Malfoy Manor. Ik ben gek op Voldemort en zijn Death Eaters, dus al die stukken vind ik wel het hoogtepunt. Vooral als Voldemort Lucius' toverstok wil.
En dan vond ik het stuk in het ministerie echt super grappig en het stuk in Godric's Hollow echt heel mooi/zielig en spannend.
Oooow en hoe het verhaal van de Deathly Hallows wordt uitgelegd vond ik ook heel gaaf.

Nja, heel de film vind ik dus awesome :')


Op zich vindt ik het een mooie film enzo. Maar ik ben meer voor de films op zweinstein zelf. Ik vind het leuk om de lessen te zien en het kasteel is ook super om te zien. En dat mis ik een de Deathly Hallows. Het beste stuk uit de Deathly Hallows vind ik het vertrek uit Little Whinging. Het deel in Godric's Hollow vind ik erg spannend. Met Nagini enzo.
Maar ik blijf wel bij mijn keuze.

Roonil Wazlib schreef:
Ik wil op Chambers of Secret stemmen maar ik kan op een of andere reden niet stemmen. Anyway, ik vind de film zo goed omdat deze naar mijn mening de beste sfeer heeft. De radeloosheid en angst die er heerst onder de leerlingen en leraren van Zweinstijn vind ik heel mooi uit de verf komen.


Als ik voor de Chambers of Secret zou kiezen. Zou ik niet als argument de radeloosheid en angst geven. Ik zou eerder zeggen dat je een stuk geschiedenis te weten komt over Voldemort en Hagrid. En ook het feit dat Harry niet weet dat Marten Villijn Voldemort is.

Jessica: Niet dubbelposte svp, je kunt je bericht gewoon wijzigen.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 01, 2011 16:46 

Ik denk als eerste the Prisoner of Azkaban, want daar kom je toch wel meer te weten over Harry's ouders en Sirius en Remus enzo. Ook vind ik het wel een goede verfilming en vindt ik de muziek de beste van alle films. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat John Wiliams ook niet voor de rest van de films de muziek heeft gedaan.

Bij mij op de tweede plaats staan The Half-Blood Prince en Deathly Hallows part 1 gelijk. Ik weet niet waarom maar ik vind the Half-Blood Prince gewoon goed. Vooral het einde met Bellatrix. En the Deathly Hallows is gewoon heel goed, weinig uit weggelaten en ik vond het verhaal van de drie broeders zo leuk met die animaties .

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


Laatst bijgewerkt door Andreya op vr aug 12, 2011 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:04 

De beste films zijn ongeveer gelijk aan m'n beste boeken: deel 1,4,5,7.
En hoewel ik deel 6 als boek t minst vind, is de film daaren tegen stukken beter.
Omdat sommige dingen zo goed gedaan zijn, en de ene film beter overtreft dan de andere. De spanning, de emotie, het gevaar, en alle leuke dingen en special effects zijn super goed. Dat kiezen voor 1 film gewoon niet kan.
Hier zie je ook de groei en ontwikkeling van de acteurs, en zijn min of meer het meest magisch.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 20:32 

Andreya schreef:
Ik denk als eerste the Prisoner of Azkaban, want daar kom je toch wel meer te weten over Harry's ouders en Sirius en Remus enzo. Ook vind ik het wel een goede verfilming en vindt ik de muziek de beste van alle films. Persoon lijk vind ik het ook jammer dat John Wiliams ook niet voor de rest van de films de muziek heeft gedaan.


Dit vind ik zo gek :'). Niks persoonlijk, maar ik ken echt redelijk wat mensen (ook IRL dan) die zeggen dat PoA hun favoriete film is. En daar kan ik echt niet aan uit. Ik snap het niet, want ik vind de film echt verschrikkelijk eigenlijk. Ik kan ook niet goed zeggen wat het is eigenlijk, maar sowieso al het feit dat iedereen plots voor het grootste deel van de film 'normale' kledij droeg en geen kostuumpjes en cloaks meer. Vond ik al vreemd en dat trekt de hele HP-sfeer al gelijk naar beneden (bij de volgende films had ik er minder last van - maar dat terzijde).

Ik denk dat dat het grootste punt is bij moi. De sfeer. Het klopt niet helemaal, vind ik persoonlijk. En vooral: het tempo. Ik vind de film echt heeeeel traag. Dat merkte ik onlangs opnieuw op toen ik 'm weer keek tijdens een rewatch. Deze film gaat echt heel traag. Sowieso heeft het te maken dat er heel veel 'fade to blacks' inzitten. Dat werkt (bij mij) altijd wel vertragend. Dat in combinatie met het feit dat ik dus de sfeer niet ditdat vond (+ het feit dat ik dit ook de slechtste acteerprestaties van Daniel vind).

Enfin. Ik vind het dus echt vreemd als mensen dit hun favoriet noemen. En het is niet dat je alleen bent, want op IMDB heeft de film evenveel als DH (part 1) bijv. (of toch de laatste keer dat ik het checkte). Dusja. Misschien ligt het aan mij (en een beetje aan het feit dat ik het verhaal over de Marauders ook niet het meest hipste vind (doch heel cool gedaan, daar niet van)). Ahja. Dit dus. :)

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 12:32 

@Charlie: Ik denk dat veel mensen niet echt kijken naar de echte ''goedheid'' van een film. Ik probeer het uit te leggen: Je hebt de echte fanatieke filmkenners en HPkenners en die zullen snel dat soort dingen die jij zegt opmerken. Sfeer, de fades to black, tempo, schooluniformen etc. En dan heb je ''gewoon'' nog fans en mensen die het ''gewoon'' leuk vinden. Die zien eigenlijk alleen hun favoriete personages en leuke magische wezens, die zijn er denk ik minder op gefixeerd dat de film zo anders is dan de voorgaande, dat de CGI niet fantastisch is, dat sommige acteurs een soort dipje lijken te hebben.

Ik vind PoA namelijk vooral leuk omdat je Remus en Sirius hebt. En de Dementors en patronussen en Buckbeak. Dat vind ik allemaal hele leuke dingen in het boek. Lang is PoA mijn favoriete boek geweest en dus vond ik de film ook helemaal awesome, ondanks de minpuntjes. Een film hoeft niet perse goed te zijn, om de beste te kunnen zijn voor iemand persoonlijk, denk ik. Als hij maar vermakelijk is. En jij vind het tempo langzaam en een ander vind het precies goed.

Nja, zoiets :') Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Maar toch vind ik PoA super, want SIRIUS <3

Mijn favo film is deel 7.1. En 1 en 2 blijven gewoon prachtig en hebben gewoon sentimentele waarde voor me. Zo magisch zijn ze en zo onschuldig, dat ik me gewoon weer een klein meisje voel als ik ze kijk <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 11:19 

Charlie schreef:
Andreya schreef:
Ik denk als eerste the Prisoner of Azkaban, want daar kom je toch wel meer te weten over Harry's ouders en Sirius en Remus enzo. Ook vind ik het wel een goede verfilming en vindt ik de muziek de beste van alle films. Persoon lijk vind ik het ook jammer dat John Wiliams ook niet voor de rest van de films de muziek heeft gedaan.


Dit vind ik zo gek :'). Niks persoonlijk, maar ik ken echt redelijk wat mensen (ook IRL dan) die zeggen dat PoA hun favoriete film is. En daar kan ik echt niet aan uit. Ik snap het niet, want ik vind de film echt verschrikkelijk eigenlijk. Ik kan ook niet goed zeggen wat het is eigenlijk, maar sowieso al het feit dat iedereen plots voor het grootste deel van de film 'normale' kledij droeg en geen kostuumpjes en cloaks meer. Vond ik al vreemd en dat trekt de hele HP-sfeer al gelijk naar beneden (bij de volgende films had ik er minder last van - maar dat terzijde).

Ik denk dat dat het grootste punt is bij moi. De sfeer. Het klopt niet helemaal, vind ik persoonlijk. En vooral: het tempo. Ik vind de film echt heeeeel traag. Dat merkte ik onlangs opnieuw op toen ik 'm weer keek tijdens een rewatch. Deze film gaat echt heel traag. Sowieso heeft het te maken dat er heel veel 'fade to blacks' inzitten. Dat werkt (bij mij) altijd wel vertragend. Dat in combinatie met het feit dat ik dus de sfeer niet ditdat vond (+ het feit dat ik dit ook de slechtste acteerprestaties van Daniel vind).

Enfin. Ik vind het dus echt vreemd als mensen dit hun favoriet noemen. En het is niet dat je alleen bent, want op IMDB heeft de film evenveel als DH (part 1) bijv. (of toch de laatste keer dat ik het checkte). Dusja. Misschien ligt het aan mij (en een beetje aan het feit dat ik het verhaal over de Marauders ook niet het meest hipste vind (doch heel cool gedaan, daar niet van)). Ahja. Dit dus. :)


The Prisoner Of Azkaban is echt de beste film! Jij noemt het traag, ik vind die andere films veels en veels te snel gaan. Ik vind het wel fijn dat het niet zo razendsnel gaat als in film 5! Die was namelijk niet te volgen!

3 is zo mooi, sprookjesachtig en met een prachtig einde! De muziek blijft ook heel mooi... Zo hadden ze 4 & 5 ook moeten maken!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 17:37 

DH part 1! Waarom? Het ligt heerlijk dicht bij het boek, bijna alles is d'r in gelaten en een groot deel van de dingen die anders zijn, zijn een verbetering of pure noodzaak. Ook ben ik heel blij dat ze hebben besloten de volwassenheid van het boek te bewaren. <3333

Mijn nummer 2 is trouwens CoS, ik vind het het minste boek, maar zeker één van de beste films.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 10:51 

De eerste twee delen vind ik sowieso het minste. Die bevatten veel minder kwaliteit dan de andere, vind ik. Maar dat kan ook komen omdat ze daar nog heel jong in zijn en omdat ik die films al heel erg vaak heb gezien. Nee, mijn favoriet blijft ''Harry Potter and the Order of the Phoenix'' en die staat echt op nummer één bij mij dus. Vooral omdat daar heel veel andere leerlingen van Zweinstein bij betrokken raken. Daarna vind ik ''Harry Potter and the Goblet of Fire'' het leukst met die gevechten.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:11, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 16:38 

Ik heb even getwijfeld, de slechste fiilms vond ik 1 en 2, gewoon omdat ze nog zo jong zijn en het niet echt heel spannend is EN omdat er spinnen in komen. ;p
Gevangen van Azkaban heb ik gekozen als beste, gewoon omdat ik die ook zo goed verfilmd vind, er wordt bijna niets in weggelaten.
Vuurbeker vind ik ook heel goed, maar als je die 5 maal hebt gezien gaat die dan ook weer vervelen.
Van 5 ben ik niet zo blij, om die idd van de hak op tak sprong.
6 is eigenlijk mijn 2e keus. Ik vond het een heel goed verhaal, zeer mooi gefilmd maar niet goed verfimd. Wat deed in godsnaam die brand bij Weasly's daar???
En 7.1 en 7.2 zijn wel mijn favorieten gewoon omdat het het einde is.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 17:15 

badeendjex5 schreef:
Gevangen van Azkaban heb ik gekozen als beste, gewoon omdat ik die ook zo goed verfilmd vind, er wordt bijna niets in weggelaten.

Bijna niets weggelaten? Het is al een lange tijd geleden dat ik PoA gelezen heb, maar ik kan me herinneren dat de film heel het marauders en animagus deel wegliet. Dat vond ik persoonlijk heel belangrijke dingen. Belangrijker dan een quidditch match ofzo.

En die brand bij de Weasley's was hoogstwaarschijnlijk voor de spanning. En ook om te laten zien HOE serieus het eigenlijk is. Ik vond die scene eigenlijk wel gaaf xD

7.1 en 7.2 zijn inderdaad awesome. Ik denk dat 7.1 toch nog mijn favoriet is. Want die is echt heel trouw aan het boek en lekker spannend.

De eerste twee films vind ik trouwens juist iets speciaals hebben. Sentimentele waarde hebben die :P Heerlijk magisch en rustgevend en toch vet spannend. Vooral voor een 10 jaar oud kind.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme