Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:55 

Emma Watson
Afbeelding
IMDb profiel


Emma Watson is natuurlijk vooral bekend voor haar rol als Hermelien Griffel/Hermione Granger.

In 1999 begon de casting voor Harry Potter en de Steen der Wijzen, de verfilming van het gelijknamige boek door J. K. Rowling. De belangrijkste rollen waren die van Harry Potter en zijn twee beste vrienden Hermelien Griffel en Ron Wemel.
De castingafdeling vond haar met de hulp van haar leraar op het Stagecoach Theatre. De producers waren onder de indruk van het zelfvertrouwen van Watson. Na acht audities maakte de producer David Heyman bekend aan de acteurs dat Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson de rollen van van Harry Potter, Ron Wemel en Hermelien Griffel hadden gekregen. Rowling heeft gezegd dat ze Emma al sinds haar eerste screening steunde.

Harry Potter en de Steen der Wijzen 2001 was Watsons debuut in een film. De film brak records voor het hoogste bezoekersaantal op een openingsdag en in het openingsweekend. Het werd uiteindelijk de film met de hoogste opbrengst van 2001. Recensenten loofden de prestaties van de drie hoofdrolspelers, vaak met Emma Watson als uitblinker. The Daily Telegraph noemde haar optreden "bewonderenswaardig", en IGN zei dat Watson "de show stal". Watson werd voor zes awards genomineerd voor haar rol in de Steen der Wijzen, waar ze er uiteindelijk een van won namelijk de Young Artist Award voor "jonge actrice in een hoofdrol".

Klik hier voor de rest van het stuk op Wikipedia.

Vinden jullie Emma net zo goed als die recensenten? Of zijn jullie kritischer? Is Emma de juiste Hermelien? Laat het hier weten.

[Bron tekst: Wikipedia]
[Bron foto: Google]

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 21:12 

Jeetje....Ooh , net de juiste persoon/personage, waar ik eigenlijk een bloedhekel aan heb. Vind haar in de films vaak zo te overdreven spelen. In de eerste en tweede film vind ik haar wel oké als Hermelien, maar vanaf de 3de film, begint ze te overdreven.
Meer zal ik maar niet gaan zeggen, denk wel dat het duidelijk is.

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:06 

Tja.. Emma.

Het is niet de meest getalenteerde actrice. Of tenminste, haar werk in Harry Potter is niet om van de daken te schreeuwen. In de eerste twee films is ze gewoon nog heel jong en dan is het nog schattig, maar vanaf PoA valt het pas echt op. Ik vind haar helemaal niet Hermione uit de boeken ze acteert ook niet helemala geweldig in het algemeen.

Al moet ik wel zeggen dat ze me in Deathly Hallows part 1 erg heeft verrast. Sterker nog, ik vond haar het beste van het trio in DH. Ik vond haar al verbeterd in HBP, maar in DH heeft ze me erg verrast. Dus bovenstaande alinea kan je het beste lezen met een kleine nuance. Ik ben nog steeds geen fan van haar, niet dat ik haar haat ofzo, maar toch heb ik sinds DH net iets meer respect voor haar. :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:43 

I agree, Charlie, ze was in DH1 echt de beste van het trio. Daniel had in de vorige film een beetje een dipje, en hoewel hij nu beter is dan eerder, springt Emma er nu echt bovenuit. Het was alsof haar acteerstijl niet met haar personage mee groeide. Nu is haar acteren zo volwassen als je zou verwachten.

Ze had in de vorige films wel goede momenten (in HBP bijvoorbeeld de interactie met Daniel), maar in DH1 was ze de hele tijd goed.

Wat vinden jullie eigenlijk van haar "nieuwe" haar?

Afbeelding

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 23:47 

Ik heb eigenlijk dezelfde mening als Charlie. Ik vond haar vroeger echt heel hard proberen en de enige reden dat ik haar "aanvaardde" als Hermione was eigenlijk omdat ze het altijd al geweest was. Ik vond haar niet bijster goed acteren, maar had het ook maar stom gevonden als ze haar vervangen hadden. In Deathly Hallows Pt 1 was ze dan weer geweldig en verreweg de beste van het trio. Hierdoor heb ik zowel haar als Hermione meer leren apprecií«ren.

Haar nieuwe kapsel... tjah, ik vind het persoonlijk niet mooi, maar ze doet waar ze zin in heeft. Ik ken nu twee meisjes die ook zo'n kapsel hebben en bij hen vind ik het ook niet mooi, dus ik denk dat het algemeen is. Maar als zij zich daar beter bij voelt, leuk voor haar ^^ Ik kan me wel voorstellen dat ze voor iets radicaal anders gaat als ze al die jaren verplicht dat Hermione-kapsel moest houden.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:03 

Genner schreef:
Ik heb eigenlijk dezelfde mening als Charlie. Ik vond haar vroeger echt heel hard proberen en de enige reden dat ik haar "aanvaardde" als Hermione was eigenlijk omdat ze het altijd al geweest was. Ik vond haar niet bijster goed acteren, maar had het ook maar stom gevonden als ze haar vervangen hadden. In Deathly Hallows Pt 1 was ze dan weer geweldig en verreweg de beste van het trio. Hierdoor heb ik zowel haar als Hermione meer leren apprecií«ren.


Same here!

Het haar is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind wel dat haar gezicht nu meer opvalt.

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 17:37 

Ik vind Emma wel goed, hoor. Met name in de eerste film is ze in mijn ogen perfect als Hermione. Ze ziet er uit zoals Hermione er in mijn hoofd uitzag en dat bazige deed ze zo leuk.

Naarmate ze ouder werd, zijn haar acteerprestaties niet echt meegegroeid. Maarja.. Wij hadden nu heel hard geklaagd als ze haar vervangen hadden :P Ik heb sowieso het idee dat Emma te 'mooi' is geworden voor Hermione. In PoA en GoF is ze al best knap. Het was leuker geweest als ze nog steeds zulk extreem haar had gehad en er met het bal pas zo mooi uit had gezien. Maar dit zijn allemaal dingen, die kun je niet weten als je een meisje van 10/11 jaar cast xD

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:16 


Ik vind Emma in de eerste twee films goed maar haar acteerprestaties in de derde en vierde film vond ik eerlijk gezegd ondermaats (mijn grootste irritatie? haar wenkbrauwen!). In de vijfde film werd haar acteren ietsje beter, in de zesde heel wat beter en in de laatste vond ik haar heel goed. Al ben ik wel niet van mening dat ze het meeste uitblonk van het trio, daarvoor liet Rupert een te grote indruk op me na. Desondanks heeft Emma het zeer goed gedaan!

Ik vind het nergens op Google terug maar ik dacht ook dat ze acteerlessen had genomen na OotP, of zoiets? Geen idee waarvan ik het heb, though.

O, en ik vind Emma stralen met haar nieuwe kapsel, ze is werkelijk prachtig! Het staat fris en ze staat er goed mee. Plus, ik kan me inbeelden dat het een opluchting is om, na al die jaren verplicht lange haren te hebben, eens een korte coupé te hebben.

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:52 

Luna schreef:

Ze had in de vorige films wel goede momenten (in HBP bijvoorbeeld de interactie met Daniel), maar in DH1 was ze de hele tijd goed.

Wat vinden jullie eigenlijk van haar "nieuwe" haar?

Afbeelding


OOhh, dat moet men me toch eens ooit uitleggen, hoe kan iemand zijn haar zo kort laten knippen, als het mooi haar heeft?
Vind het dood zonde,
Maar ik kan niet zeggen, dat het haar super slecht staat, maar ook niet super prachtig. Ik zelf zal gewoon nooit in me hoofd halen, om het kort te laten knippen.

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 21:03 

Ik kan me voorstellen dat het een fysieke afsluiting was van een lange periode waarin ze veel haar had.

Ik heb zelf ook erg lang haar gehad tot een paar maanden terug, en hoewel het niet zo kort is als als dat van haar, merk je gigantisch veel verschil. Zie je, lang haar is zwaar, en zeker als je zoveel haar hebt, kan het leiden tot hoofd- en nekpijn.

Bovendien is het erg gezond voor je haar om het om de zoveel tijd eens een heel stuk eraf te laten halen.

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 2:17 

Ik vind dat korte haar wel erg gaaf. Ik vind het ook wel logisch dat ze dat gedaan heeft. Iedere keer als er iets ''groots'' voor mij was afgelopen/ging beginnen, ging ik ook naar de kapper. En dat was dan misschien niet zo drastisch als dit, maar ik snap dat ze af wil van dat Hermione-image.
En ik vind dat ze het heel goed kan hebben. Maar ja, volgens mij kan Emma kaal zijn en in een vuilniszak rondlopen en dan is ze nog steeds mooi.[/jaloezie]. x'D

In de laatste film vond ik haar trouwens ook een stuk beter dan in de voorgaande films. In deel 1 vind ik haar trouwens fantastisch. Echt Hermione xD Met dat ontplofte haar en dan betweterige. Dat ze nog niet zo'n super actrice is daar, maakt me ook niet zo heel veel uit. Misschien omdat ik zelf niet ouder was dan zij, toen die film uitkwam en vroeger lette ik niet zo op acteerprestaties :P

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 15:14 

Om te beginnen met de haarkwestie: héérlijk van d'r dat ze dat gedaan heeft. Het staat haar prachtig en ik vind het leuk dat ze het lef heeft om afscheid te nemen van haar lange haren. Het zal inderdaad wel iets te maken hebben gehad met het feit dat ze al die jaren haar haren niet af kon knippen ivm de rol van Hermione (: Maar ik vind het haar echt heel mooi staan, ik vind haar sowieso heel mooi. Met lang haar vond ik haar ook erg knap.

En dat is meteen ook een beetje mijn probleem met Emma als Hermione: ze is eigenlijk te mooi. Ook qua acteerprestaties kan er een hoop verbeteren, zeker als Hermione - ik had me Hermione heel anders voorgesteld. Maar dat heb je altijd (: Ik vind het ook niet om te huilen ofzo, dus tsja. Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt, ik ben gewoon heel blij dat ze haar (net als Rupert en Daniel) hebben gehouden voor de hele serie.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 19:41 

IK deel de mening van de meeste hier op acteervlak. De 1ste film was ze echt dé hermelien , en speelde ze goed (tot hoever je dat acteren kunt noemen op zo'n leeftijd). Later werd ze erg irritant, en was ze echt niet goed. Maar dat heeft ze voor mij dan in de laatste twee films zeker goed gemaakt. HBP was een heel stuk beter dan daarvoor en nu DH1 was gewoon zeer goed, ik vonde ze ook de beste van de drie!

Het kapsel gedoe:
Ik moet zeggen dat ik Emma altijd enorm knap heb gevonden. Ik was echt geshocked dat ze haar haar had geknipt. Maar hoe meer je haar zo ziet op duiken, hoe maar je haar zo op foto ziet, hoe minder erg ik het begin te vinden. Het staat haar veel fris , ze lijkt ook wat volwassener. Dus al bij al ben ik nu van mening dat het toch nog redelijk mooi is :mrgreen:

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 16:19 

Ik ben echt een gigantische Emma Watson fan!
Ik vind haar acteerwerk meesterlijk, ze is super getalenteerd en weet hoe ze het moet gebruiken!
Ik vind haar in alle films goed en ze is de perfecte Hermelien.

Haar nieuwe kapsel is gewaagd maar het staat d'r heel goed..
Alle ben ik een groot voorstander van haar lange haar :D
<3

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 17:40 

Vandaag kwam ik dit artikel tegen.

Ik ben wel blij dat ze toch nog een slip aanhad, anders zou het wel helemaal afgang geweest zijn voor haar.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme