Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:00 

Jason Isaacs

Afbeelding



Geen topic over deze fantastische acteur die Lucius Malfidus vertolkt, dat kan echt niet hoor! Bij deze is er een topic waar je naar hartelust over hem kan praten.

Korte biografie:

Jason Isaacs is geboren op 6 juni 1963 in het plaatsje Liverpool in Engeland. Hij is de derde van vier kinderen. Hij heeft als eerste een studie gedaan in rechten en daarvoor afgestudeerd in 1985 aan de universiteit van Bristol, maar besloot om toch daarna een studie te doen om acteur te worden. Op de school 'Central School of Speech and Drama' leerde hij zijn vrouw Emma kennen en studeerde af in 1989. Later trouwde hij met Emma en kreeg twee dochters Lily en Ruby.

Na zijn studie speelde hij in diverse films, waaronder Peter Pan (2003) waarin hij Mr. Darling en Captain Hook speelde of in Dragonheart (1996) waarin hij Lord Felton vertolkte. Nadat hij in Harry Potter-films begon te spelen, verwierf hij meer naamsbekendheid en speelde hij onder andere ook in Friends with Money (2006) waarin hij het personage David speelde.

Mijn eigen mening over deze acteur:

Hij speelt zo heerlijk de gladjanus als Lucius Malfidus, de eerste keer kreeg ik bijna de rillingen over mijn rug toen ik hem zag in 'Harry Potter en de Geheime Kamer'. Op de een of andere manier had hij op mij de uitwerking dat ik hem liever niet tegen zou willen komen.

Wat vinden jullie trouwens van deze acteur?

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 21:25 

Ik ken hem eigenlijk alleen van HP. Ik heb hem wel eens in een andere film gezien, maar dat was een heel klein stukje.
Toen ik CoS voor het eerst zag dacht ik: 'HIJ HEEFT LANG HAAR!' Maar nu kan ik me hem niet meer met kort haar voorstellen. Zijn stem geeft hem ook echt een Lucius imago, naar mijn mening dan. Ik vind het ook altijd leuk om naar hem te kijken, omdat hij gewoon evil is! Stiekem had ik gehoopt dat hij in OotP met Bellatrix was gaan discussií«ren, omdat ze elkaar niet bepaald mogen, geloof ik. Bella geeft hem de schuld dat het fout ging op het ministerie, zoals ze zelf zegt tegen Snape.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Slaapzaal van Griffoendor.
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 16:39 

Hij is echt een geweldige acteur!!
Ik heb hem ook wel eens in andere films gezien, maar hij heeft inderdaad een echte Lucius stem..
<3 He might be evil.. But he is Awesome!!

_________________
"Fear of a name increases fear of a thing itself."

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 17:59 

Ik denk dat het toch een veelal ondergewaard acteur is. Er zijn wel mensen die Jason goed vinden, maar er zijn altijd weer acteurs in Harry Potter die op de voorgrond springen. Meestal vaak een eigenschap omdat ze langer in beeld zijn en dus beter blijven hangen.
Best jammer eigenlijk, want in mijn ogen is Jason Isaacs een formidabele Lucius Malfidus. Vooral in de tweede film was ik helemaal weg van hem.
Ik durf niet helemaal te zeggen in welke films ik hem nog meer gezien heb. In ieder geval in The Patriot en daar was ik ook helemaal blij met hem.
Hij mag best eens een keer in het zonnetje gezet worden!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 19:02 

Jason is gewoon de meest IC acteur uit de films. Hij heeft de boeken gelezen, denkt mee met de regisseur en heeft zelfs een aantal van die typische Lucius-dingen aangedragen (Het lange blonde haar, Snakey, z'n fancy robes). Daarbovenop heeft hij zoveel plezier in zijn rol, dat het ontzettend leuk is omdat naar hem te kijken. Het is niet dat hij gewoon een acteur is die zijn werk doet. Hij heeft zelfs Rowling gesmeekt om Lucius alsjeblieft vrij te laten in DH. XD Dan ben je echt devoted aan je rol.

Naast HP heb ik trouwens nog The Patriot, Dragonheart, Peter Pan, The Tuxedo en Armageddon gezien. Jason is zeker mijn favourite acteur. ^^

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 13:55 

Wat stom dat ik dit topic niet al had aangemaakt xD Ik had wel al een foto en zo, maar heb gewoon het topic niet gemaakt xD

Anyway, ik vind Jason een fantastische acteur. Hij zit gewoon zo in zijn rol en hij is er zo goed in. Voor de rest vind ik zijn stem heel mooi :P
Ook ik kan me inderdaad herinneren dat ik hem voor het eerst zag als Lucius en dat hij dus lang haar had. Volgens mij vond ik dat meteen super leuk!

Een tijdje later gingen we tijdens geschiedenis The Patriot kijken. En toen kwam zijn naam dus in beeld aan het begin van de film en ik echt niet-zo-zacht-fluisterend naar een vriend 'Dat is Lucius' [/ultrablijhoofd]. Ik vind The Patriot echt een fantastische film en na Lucius Malfoy is William Tavington echt mijn favoriete rol van Jason. He's so good at being bad <333

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 14:19 

Jalf schreef:
Jason is gewoon de meest IC acteur uit de films. Hij heeft de boeken gelezen, denkt mee met de regisseur en heeft zelfs een aantal van die typische Lucius-dingen aangedragen (Het lange blonde haar, Snakey, z'n fancy robes). Daarbovenop heeft hij zoveel plezier in zijn rol, dat het ontzettend leuk is omdat naar hem te kijken. Het is niet dat hij gewoon een acteur is die zijn werk doet. Hij heeft zelfs Rowling gesmeekt om Lucius alsjeblieft vrij te laten in DH. XD Dan ben je echt devoted aan je rol.


Hier kan ik helaas nog weinig aan toevoegen. Ik vind Jason sowieso een hele sterke acteur en het is gewoon zo hip dat hij Lucius zo geweldig brengt in de films. Hij is mede waarom ik Lucius zo'n interessant/hip personage ben beginnen vinden.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 18:40 

Charlie schreef:
Jalf schreef:
Jason is gewoon de meest IC acteur uit de films. Hij heeft de boeken gelezen, denkt mee met de regisseur en heeft zelfs een aantal van die typische Lucius-dingen aangedragen (Het lange blonde haar, Snakey, z'n fancy robes). Daarbovenop heeft hij zoveel plezier in zijn rol, dat het ontzettend leuk is omdat naar hem te kijken. Het is niet dat hij gewoon een acteur is die zijn werk doet. Hij heeft zelfs Rowling gesmeekt om Lucius alsjeblieft vrij te laten in DH. XD Dan ben je echt devoted aan je rol.


Hier kan ik helaas nog weinig aan toevoegen. Ik vind Jason sowieso een hele sterke acteur en het is gewoon zo hip dat hij Lucius zo geweldig brengt in de films. Hij is mede waarom ik Lucius zo'n interessant/hip personage ben beginnen vinden.


Ik heb hetzelfde als Charlie; ik kan weinig toevoegen aan Jalf's verhaal. Sowieso is Jason Isaacs een erg goede (en ondergewaardeerde, naar mijn mening) acteur. In The Patriot en Peter Pan was hij ook zo fantastisch (vond hem zo geweldig als Mr. Darling, zo stijfjes en formeel, maar eigenlijk heel onzeker en liefdevol voor zijn vrouw & kinderen). Volgens mij is hij een acteur die heel goed een villain kan spelen, maar in 'aardigere' rollen ook heel goed tot zijn recht komt...
Hij deed trouwens ook de stem van Zhao in A:TLA! [/ lang leve imdb]

En come on, hoe kun je niet van deze man houden:

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 19:09 

Ik vind Jason echt ge-ni-aaal! In de tweede klas gingen een vriendin en ik hem steeds nadoen met een zinnetje uit de vierde HPfilm. Hij heeft zo'n heerlijk accent in dat stukje. Ik kan nu even niet een filmpje vinden, maar het is het zinnetje: "Well put it this way, if it rains, you'll be the first to know." Verder is hij natuurlijk ook gewoon supergrappig en kan mega goed acteren.

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 15:31 

@Dine: Inderdaad! Zo lief! "Sorry, love"

Jason Isaacs maakt van een snobby evil daddy een echte sexy dad. Rawr.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 14:05 

Hij is zooooooooooooo goed, ik vind hem echt een supergoeie acteur!

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 9:13 

Hij is echt de geknipte persoon voor Lucius. Hij speelt het echt super. :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 11:02 

Ooh dat ik hier nog niet op gereageerd heb!!! @@ Ik denk dat geen enkele acteur Lucius beter had kunnen neerzetten, en dat zeg ik niet omdat Jason Isaacs mijn all-time favoriete acteur is :love: Ik heb bijna alle films en series gezien waarin Jason heeft gespeeld en de meeste karakters die hij neerzet zijn interessant en passen bij hem. Kortom: een hele, hele goede acteur en ook een mooie man om naar te kijken (a)

En inderdaad, in dat "Sorry, love" is hij supercharmant! Maar dat is Daddy Malfoy eigenlijk altijd wel.. *zucht*

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 10:31 

Jason Isaacs als Lucius Malfoy:

Hij is een top acteur! Zulke acteurs en actrices die zelf biidragen aan de film, bovenal aan hun eigen rol zijn gewoon geweldig. Ik begreep dat hij zelf de boeken had gelezen, rowling gesmeekt had lucius uit azkaban te laten komen. En wel meer dingen. Dat is gewoon top en fantastich..

Maar ten tweede dan ook de manier waarop hij acteert..en hij bij sommige scene's zelf zijn tekst bedenkt. Hij komt echt over als lucius, Jason is dus een perfecte Lucius.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 8:45 

Ik vond hem su-per in DH2, je had echt een geloofwaardige evolutie van een heel hautain figuur naar een bange man die vreest voor zijn gezin. Inderdaad jammer dat zijn rol zo weinig in de spotlight stond, je zag dat het een project was dat nauw aan z'n hart lag!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme