Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:29 

Citaat:
Levensverhaal J.K. Rowling verfilmd

Het levensverhaal van J. K. Rowling wordt verfilmd. De bestseller-auteur was ooit een alleenstaande moeder die van een uitkering leefde, maar door de Harry Potter-boeken steeg haar fortuin naar de 590 miljoen dollar.

De tv-film heet Strange Music Magic en wordt in Canada opgenomen. De filmbazen vonden een huis dat sprekend lijkt op het huis waar Rowling haar boeken schreef.

De film gaat over hoe Rowling op het idee kwam om de boeken te schrijven. Tijdens een treinreis bedacht ze Harry Potter. De auteur wordt gespeeld door Poppy Montgomery, die bekend is uit de tv-reeks Without A Trace.

bron: NOS Headlines


Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie de film willen zien?

Wat vinden jullie van Poppy Montgomery als J.K. Rowling?
Afbeelding

_________________
    Que sera, sera.


Laatst bijgewerkt door Reflex op do feb 17, 2011 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:37 

Wow dit is erg onverwachts voor mij xD Totaal niet aan zien komen. Maar het is niet eens zo'n heel gek idee. Ik ben er erg benieuwd naar en ik wil hem graag zien. Dit is toch hoe Harry Potter begonnen is, dus ik ben wel enthousiast.

Ik vraag me alleen heel erg af waarom de film ''Strange Music'' heet, of heb ik wat gemist? Ook kan ik deze film nergens terugvinden, ook niet op IDMb.

Wat ik van Poppy Montgomery moet vinden, weet ik niet, want ik heb haar nog nooit zien acteren. Mijn eerste reactie was dat ze zo jong was, maar ja, Rowling was natuurlijk ook veel jonger toen ze ermee begon :') Voor de rest ziet ze er oké uit.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:45 

Haha. Volgens mij is dat een foutje van de NOS. Het moet dus zijn 'Strange Magic'. Die naam past ook wel een stukje beter bij een film over J.K. Rowling. Ik zal het zo even aanpassen in de beginpost. Op IMDb staat hij voor 2013. Het is dus nog wel eventjes wachten...

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:49 

Aah xD Dat verklaart een hoop. Nou, dat klinkt dan alweer een stuk leuker en ook betrouwbaarder, want ik dacht echt ''heuh ik kan niks vinden, is dit wel waar'' xD Het is inderdaad nog eventjes wachten en ik hoop echt dat het het wachten waar gaat worden.

Weet iemand een beetje hoe Poppy Montgomery acteert?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 16:23 

Wow - ik had het ook totaal niet zien aankomen, maar vind het wel heel leuk! Ik ga deze film zeker bekijken. Ik heb Sean Whathisname's biografie wel gelezen, maar vond daar uiteindelijk niet zo veel aan, het was nogal subjectief.

En yay voor Poppy Montgomery. Dat is echt één van m'n favoriete actrices en ik vind ook dat ze goed gecast is, ik kan me haar wel voorstellen als Rowling. Ze is Australisch, dus ik hoop dat een Brits accent haar lukt ^^ Dit nieuws maakt me eigenlijk echt heel blij, want ik hou van Poppy Montgomery ^^ Ze speelt Sam in Without a Trace, trouwens.

Zal Rowling hier zelf bij betrokken zijn? Het lijkt me dat ze er wel bij betrokken wilt zijn aangezien het over haar leven gaat en ze ook betrokken was bij de HP-films. Met al die wilde verhalen die de ronde over haar deden die haar armoede enorm overdreven e.d. denk ik wel dat ze er toch voor wilt zorgen dat het allemaal accuraat is.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op vr feb 18, 2011 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 16:41 

Lijkt me wel dat ze er bij betrokken is. Ik, zoals ook mijn bovenposters, zag het totaal niet aankomen. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig. Op de extra dvd van OotP of HBP staat ook een stukje over hoe Rowling het beleefd, en dat vond ik zo mooi! Ik ken die actrice niet, maar ze heeft wel wat weg van Rowling. In ieder geval weer iets om naar uit te kijken.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 17:43 

Hmm .. ik weet niet. Leuk dat er een film over haar uitkomt ... maar is het geen geldklopperij?
Van welke kant dan ook.
Er is al een docu van haar geweest en nu ook nog een film?
Ik moet eerst wat meer van de film weten en stukjes gezien hebben denk ik voordat ik er echt een oordeel over kan geven.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 19:05 

Persoonlijk weet ik niet echt wat ik er van moet denken. Aan de ene kant al even verrast als anderen. Maar toch ook weer terughoudend. Wat is namelijk het nut om het leven van een schrijfster te verfilmen? Ik zie het al helemaal voor me dat van iedere persoon die geleefd heeft een film over diens leven wordt gemaakt.
Naar mijn idee is het dan een klopjacht op de laatste onbekende mens op aarde.
Maar goed, ik zal net zo hard in de bioscoop zitten, omdat ik toch wel weer zo nieuwsgierig geworden ben dat mijn onderbewuste me aan een hondenriem de zaal in zal sleuren...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 22:35 

Oh, apart. Nah, dit is niks voor mij. Ik houd van haar boeken en ik vind de verfilmingen ervan geweldig, maar het leven van JKR vind ik toch niet zo boeiend. Heel leuk dat ze zichzelf zo goed heeft op kunnen werken in het leven, maar ik wil daar toch niet anderhalf uur naar te kijken.

Ik zal er ook niet mijn geld aan uitgeven in de bioscoop (of vriendinnen moeten hem heel graag willen zien), maar ik op internet ga ik hem uit pure nieuwsgierigheid toch wel een keertje kijken.

Ze hebben wel een knappe actrice gekozen, trouwens.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:30 

Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan maken. Ik denk niet dat ze het puur voor het geld doen, want ik verwacht niet echt dat het een kaskraker zal gaan worden of zo. Maar zo spectaculair is het leven van Rowling nu toch ook weer niet. Ok, het is een bijzonder verhaal, en ze heeft het nodige meegemaakt. Maar ik vraag me af hoe je dit in een boeiend verhaal van ruim 2 uur giet. Ik ben dus nog een beetje terughoudend.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:58 

Ik weet ook niet wat ik erover moet denken, ik sta altijd een beetje sceptisch tegenover dit soort dingen. Soms is het gewoon gedklopperij, maar als ze er een echt goede film over maken ga ik er niet over klagen. Ik hoop dat er ook vrij uitgebreid achter het creatieve proces achter Harry Potter en dat de film niet te standaard wordt.

Poppy Montgomery vind ik wel een goede actrice, ik vond haar althans in Without a Trace vrij goed acteren. (Daarnaast ziet ze er ook niet verkeerd uit). Alleen ze lijkt totaal niet op Rowling, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

@Genner: het is dus without a trace. ;)

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 14:03 

Eigenlijk weet ik nog niet goed wat ik hier van moet denken. Van de ene kant lijkt het me wel mooi om te zien hoe het allemaal begon enzo, maar ik ben het ook wel eens met de mensen hierboven dat het vaak ook vooral geldklopperij is.

Ik denk dat ik niet echt iets zinnigs hier over kan zeggen totdat ik de film heb gezien. Want ja, als ie uitkomt denk ik dat ik hem sowieso wel een keertje ga kijken, en ik denk dat ik dan pas echt een mening kan vormen.

Overigens ken ik de genoemde actrice niet, en ik heb haar ook nooit zien acteren, maar als ik de foto zo zie vind ik best dat zij een jongere Rowling zou kunnen spelen.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 19:42 

Ik kan me voorstellen dat ze Rowlings levensverhaal willen verfilmen - het is een klassiek rags to riches-verhaal. Ik ben heel benieuwd wat ze er van gaan maken, zeker omdat ik de regisseur (Paul A. Kaufman) niet ken.

@Genner: Dat laatste is dus precies waar ik me een beetje zorgen om maak. Ik heb nergens gelezen dat Rowling heeft toegestemd met het idee dat er een film gemaakt gaat worden over haar leven. Als dat niet het geval is en ze gaan er toch mee door, kan ik me voorstellen dat er een hoop gedoe om gemaakt kan gaan worden. Dus ik hoop dat binnenkort óf wordt meegedeeld dat Rowling het project steunt en persoonlijk mee gaat werken aan de film, óf dat het hele project wordt afgeblazen omdat Rowling niet mee wil werken (wat ik me overigens ook goed kan voorstellen).

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 21:14 

Helen schreef:
Hmm .. ik weet niet. Leuk dat er een film over haar uitkomt ... maar is het geen geldklopperij?


Noem me eens een film die geen geldklopperij is? Een filmmaker wil nog altijd geld verdienen met zijn films, sowieso. Dit terzijde.

Ik weet niet of ik dit leuk vind, dat hangt volledig af van de film. In hoeverre wordt het expliciet verteld als 'het leven van J.K. Rowling'? Zoals ik het nu zie, heel erg. En zo zal het dan ook geafficheerd worden. Maar zoiets is pas duidelijk als je de film hebt gezien. Ik ben zeker wel benieuwd naar de film. Het maakt me ook niet echt uit dat je haar levensverhaal zo goed als al kent, of tenminste grote passages. Ik ben vooral benieuwd hoe accuraat het zal zijn en op welke manier het verteld gaat worden.

En ik hoop, net zoals iedereen denk ik, dat J.K. Rowling hier haar medezeggenschap in zal hebben. Maar het lijkt me onmogelijk dat dit niet het geval zal zijn. Dat bestaat niet.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 17:12 

Ik vind het super dat er een film uitkomt over Rowling. Elke film/documentaire die iets te maken heeft met Harry Potter wil ik zien. De actrice die Rowling zal spelen vind ik wel passen bij Rowling. Ze heeft er iets van mee. Ze ziet er iets jonger uit dan de echte maar dat doet er eigenlijk niet echt toe.
Eerlijk gezegt had ik niet verwacht dat ze een film over haar zouden maken. Of toch in elk geval niet dat ze er mee akkoord zou gaan. Ik had een beetje de indruk dat ze het hoofdstuk wou afsluiten.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme