Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 17:37 

Ik ben dus iemand die over het algemeen altijd over foutjes heen kijkt. En dan bedoel ik foutjes zoals crewleden in beeld enzo. Plotholes enzo ontdek ik meestal wel.

Maar er zijn best ''veel'' foutjes te vinden in de films. Kijk dit filmpje maar eens:

Dit zijn vooral continuĂ­ÂŻteitsfouten, en ik denk dat het niemand echt stoort, maar toch xD En dit is alleen nog maar de eerste film.

Heeft iemand anders nog een fout ontdekt? Of let je er net zoals ik eigenlijk nooit op? En wat vind je van de ''fouten''

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 21:47 

Ik weet niet of deze fout in het filmpje is gezet maar als bij de quidditch game Harry de .. wat was het ... een bludger geloof ik en brak zijn arm.
Even later viel hij van de bezem af, de bludger valt tussen zijn knieen en steunt op zijn arm/pols.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 13:29 

mijn vriendin en ik hebben een keer de Goblet of fire gekeken en toen hadden we afgesproken om woedend onze vuist te schudden als er een fout in zat, en dan bedoel ik niet alleen cinematografisch of continuity fouten maar voornamelijk ook fouten in vergelijking met film versus boek. Dat waren er dus redelijk veel dus we waren al gauw gestopt met het vuisten gebeuren :P

--
Bericht 2:

trouwens in dat filmpje die met die schaar op die winkel is niet fout want die gaat dicht en open dat is duidelijk te zien want nadat het pijltje weggaat bij die schaar als de schaar openstaat gaat die schaar dicht dus die schaar ''beweegt' wat dus niet gerekend kan worden als een fout. :) sorry :P dat wilde ik nog even delen.

Jessica: Je kan je bericht gewoon wijzigen. Dat kun je doen door op het ''wijzig'' knopje rechts boven je bericht te klikken. Dan hoef je dus niet te dubbelposten :)


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 9:41 

Tja, ik weet eigenlijk niet echt of het een fout is. Misschien zijn er gewoon dingen over slangen die de dreuzel nog niet weet haha. :lol:

In de tweede film, Chamber of Secrets, word er een "fout" gemaakt die in het boek niet gemaakt word. Als de Basilisk verblind word dan zegt Tom Riddle iets van; 'hij kan je nog steeds horen.'

Maar... slangen zijn doof @@ slangen kunnen je echter wel ruiken...

Natuurlijk is het wel zo dat in de wereld van HP het mogelijk is om met slangen te praten, dus misschien is het wel helemaal geen fout en kunnen slangen stiekem toch wel horen. Je zou ook kunnen denk dat slangen dan kunnen liplezen of zoiets, maar slangen kijken ook heel anders dan wij.

In het boek zei Tom; 'je kunt hem nog ruiken'. Dus dat klopt weer wel.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 10:17 

Ik had ooit ergens gelezen dat een slang/de basilisk sisselspraak kan horen, doordat het iets magisch is. Maar in de film kan de basilisk Harry vinden door middel van het geluid dat zijn voetstappen maken. Daar is echter niets magisch aan en dus een filmfoutje.
Aangezien het in het boek ''goed'' staat, vind ik het best aannemelijk dat dit inderdaad een fout in de film is.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 15:00 

In Harry Potter & the Philosopher's Stone is er een wisseling van personen. Direct na de sortering gaat Harry zitten (volgens mij naast Hermelien) en heeft hij het volgende moment dacht ik Percy naast zich zitten. Dat terwijl er geen tijd overheen gegaan is. Kortom, een stoelendans a la minuut.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 13:05 

Wat mij meteen opviel in de bioscoop, en eigenlijk stiekem ook wel erg stoort, is de martelscene tussen Bellatrix en Hermione in DH1.
Je ziet dat Bellatrix zich naar Hermiones rechterarm buigt om erop te krassen, maar de scene erna is ze ineens op haar linkerarm aan het krassen.


_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 9:25 

In Harry Potter and the Half-Blood Prince vallen Death Eaters de Millennium Bridge aan. Deze brug is gebouwd in 2000 (hence the name), en HBP speelt zich af in 1996/1997.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 10:15 

Malou schreef:
In Harry Potter and the Half-Blood Prince vallen Death Eaters de Millennium Bridge aan. Deze brug is gebouwd in 2000 (hence the name), en HBP speelt zich af in 1996/1997.


Edit. Even over het hoofd gezien dat dit niet het DH-board is. Ik zet het voor de veiligheid onder een spoilercut, hoewel het je nu niet bepaald spoiled op welke manier dan ook (:.

Spoiler:
Dat viel mij ook op. Als ik me niet vergis geldt hetzelfde voor London Eye in DH part two. In het begin van de film kan je de attractie zien wanneer het trio uit Gringotts ontsnapt.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 20:29 

Jessica schreef:
Ik had ooit ergens gelezen dat een slang/de basilisk sisselspraak kan horen, doordat het iets magisch is. Maar in de film kan de basilisk Harry vinden door middel van het geluid dat zijn voetstappen maken. Daar is echter niets magisch aan en dus een filmfoutje.
Aangezien het in het boek ''goed'' staat, vind ik het best aannemelijk dat dit inderdaad een fout in de film is.


Hoe is het een fout dat een slang kan horen? Of begrijp ik je nu verkeerd? De Basilisk en Harry kunnen elkaar verstaan via Sisselspraak, maar dat betekent niet dat de slang verder doof is.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 1:39 

Billy schreef:
Jessica schreef:
Ik had ooit ergens gelezen dat een slang/de basilisk sisselspraak kan horen, doordat het iets magisch is. Maar in de film kan de basilisk Harry vinden door middel van het geluid dat zijn voetstappen maken. Daar is echter niets magisch aan en dus een filmfoutje.
Aangezien het in het boek ''goed'' staat, vind ik het best aannemelijk dat dit inderdaad een fout in de film is.


Hoe is het een fout dat een slang kan horen? Of begrijp ik je nu verkeerd? De Basilisk en Harry kunnen elkaar verstaan via Sisselspraak, maar dat betekent niet dat de slang verder doof is.

Nou een slang kan niet horen. Slangen zijn doof. Daar ging het over.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 6:08 

Een slang kan idd niet horen, maar kan wel trillingen voelen/opvangen.
Zo dus ook harry's voetstappen, die gooide ook een steen weg om de slang weg te lokken (trillingen). Warmte bronnen kan ie zien/voelen, en met sisselspraak comuniceren.
Misschien niet magische maar geen filmfout.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 16:00 

Jessica schreef:
Billy schreef:
Nou een slang kan niet horen. Slangen zijn doof. Daar ging het over.


O, oeps (a). Sorry, ik dacht dat er bepaalde soorten waren die wel konden horen.


Dit telt misschien niet als filmfout, maar ik irriteer me aan de kleine dingetjes die ze aangepast hebben in de films. Van die scènes die in eerste instantie niets uit lijken te maken. Dobby is bijvoorbeeld heel veel weggelaten/vervangen door een ander personage. Zo hebben de filmkijkers een mindere 'band' met het personage. Ik snap natuurlijk dat Dobby duurder/arbeidsintensiever is dan Marcel, maar ik vind het jammer.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 16:13 

Ik heb nog een "foutje" in de films gevonden. In de films die bij Boek 7 horen (Deathly Hallows Part1+2) hoort Harry de gruzielementen als hij in de buurt is. In film 2 (Chamber Of Secrets) hoort hij die niet bij Vilijns Dagboek. Toen zat het stukje ziel van Voldemort al aan de ziel van Harry, dus dat had wel gemoeten! In die film was boek 7 natuurlijk nog niet uit, dus wisten ze dat nog niet... Daarom hadden ze het in film 7+8 ook niet moeten gebruiken! Er staat ook niks over in de boeken dat Harry de gruzielementen kan horen...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 17:04 

Klopt en dat is ook bekend en goed te zien in de film, dit was ook niet zo in film 6 met het medallion. Harry noch Voldie horen ze ook niet te voelen. Dus naar het einde van de film weet Voldie al wat er aan de hand is wat juist niet hoort.
Door t voelen en al voorhand dingen weten, maakte de film minder spannend vond ik.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme