Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 18:48 

Jessica schreef:
Maar goed, de Nederlandse versie. Ik heb wel eens een paar deleted scenes gezien, omdat ik toen de DVD op Nederlands had ingesteld. Echt vreselijk :') Toen kwam ik er ook achter dat de stem van Draco dezelfde is als die van Zuko uit Avatar: The Last Airbender :P


Harry's stem was volgens mij ook die van Sokka van ATLA :roll: Tenminste in de... derde of vierde film sowieso. Ik heb me echt kapot gelachen om dat feit xD

Maar goed, ik heb liever subs dan dubs. Sowieso ben ik verzot op Britse accenten, maar het is ook gewoon veel... ik weet niet, echter denk ik. Het klopt voor mijn gevoel anders ook niet met het verhaal? Ik weet nog dat ik een keer een Engelse film over Anne Frank zag, dat was ook raar. Die mensen wonen in een bepaald land en spreken een bepaalde taal, en zo niet, dan klopt er gewoon iets niet.

Maar eigenlijk heb ik liever geen van beide. Geen subs, geen dubs, gewoon de film :mrgreen:

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 7:51 

Mja, net zoals zowat iedereen hier, prefereer ik ook gewoon subs boven dubs.

De dubs zijn inderdaad nogal afschuwelijk. Ik heb volgens mij alleen de eerste film in dub gezien (en daar herinner ik me overigens de stemmen niet eens meer van), gewoon omdat dat als je jonger bent dan wél weer handig is. Ik denk dat iedereen wel snapt wat er zo verkeerd is aan dubs, dus ik ga het niet nog een keer herhalen xD. Het origineel is gewoon duizend keer beter.

Dat geldt overigens niet alleen voor Harry Potter, maar voor elke andere film ook. De enige film die ik echt ook geniaal vind in zijn gedubde versie, is Finding Nemo (ook al heb ik de Engelstalige versie ook al tig keer gekeken). Maar serieus, de Vlaamse dub is echt hilarisch en echt heel goed gedaan. Dus daarvoor maak ik dan weer een uitzondering xD.

Maar het liefst van al kijk ik ook gewoon zonder dubs OF subs. Subs kunnen bij de meeste film ook wel af.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 14:12 

Ik heb eigenlijk nog heel lang de dub gezien, waar ik me nu dood voor schaam. Ik wil iets in de originele taal kijken met ondertiteling (het liefst ondertiteling in het Engels)
Ik heb deel 1 tot 4 in het Nederlands gezien, maar ik herinner me er vrij weinig van, gelukkig. Disneyfilms etc. keek ik ook met dub, maar tegenwoordig kijk ik alles Engels.
Toen ze vorig jaar reclame maakten voor de AIW film & dvd heb ik mijn oren dichtgeknepen als The Red Queen Nederlands begon te praten. Ik heb er een gruwelendige hekel aan!

Ik ben heel blij dat hier de bioscopen ook gewoon de originele versie tonen. Ik zou niet weten wat ik zou moeten als ik in Frankrijk of Duitsland zat en ik die dub zou horen. Het is ook echt verschrikkelijk om even wat te moeten lezen... xP

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 20:30 

Zover ik weet altijd de Orginele versie gezien met ondertiteling, vind dat zoiezo fijner dan hoor ik iets anders maar kan t wel lezen. Misschien in t begin NL? maar dat zou ik toch niet meer weten. Ik heb engels geleerd hierdoor kan zelfs zonder ondertiteling kijken als ik wil.

Wat ze nu doen in op tv vrees ik voor de volgende Generatie? hoe leert iemand dan nog een andere taal op? Als je jong bent leer je het sneller.
En het napraten is echt erg je kunt het zien als je oplet, en altijd maar dezelfde NL stemmen enzo dat herken je wel na een tijd. Zover nog niet bij HP gehad gelukkig!
En er is nog veel meer mis met de taal en wat er op tv is!

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme