Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:53 

Harry Potter and the Philosopher's Stone
Harry Potter en de Steen der Wijzen
geregisseerd door Christoper Columbus




De allereerste adaptatie, had zijn premiere in London op 4 november 2001. De muziek was naar de hand van John Williams, het script naar de hand van Steve Kloves en Christoper Columbus stond in voor de regie. De film duurde 152 minuten en bracht zo maar liefst $974,733,550 op.

Hoe vonden jullie deze eerste adaptatie? Het is duidelijk dat de acteurs en actrices doorheen de jaren heel erg zijn gegroeid. Hoe vond je hun debuut? Waren er zaken die je liever anders had gezien? Of fragmenten uit het boek die je niet terugvond in de film? Waar zou je deze film ranken tussen de andere films? Eén van de betere adaptaties of juist niet?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 12:10 

Wat goed dat je daarvoor een topic opent, Lana :'). Werd wel eens tijd eigenlijk. En wat een mooie graphics zie ik daar.

Goed, de allereerste film blijft stiekem één van mijn favorieten. Wat de films dan betreft. De film is heel leuk, lekker magisch en houdt zich ook nog mooi nauw aan het boek vind ik. De muziek vind ik ook helemaal geweldig in deze en de hele film heeft een bepaalde sfeer over zich hangen die ik erg leuk/mooi en vooral magisch vind. Die sfeer mis ik toch wel wat in sommige vervolgdelen.

Het is inderdaad natuurlijk ook het debut van de acteurtjes en dat doen ze zeker niet slecht vind ik. Je kan natuurlijk geen wonderen verwachten, maar het zit allemaal zeker wel snor en het blijft je meeslepen, dus dat is goed. Ik vind dit dus zonder twijfel één van de betere adaptaties, één van de beste. Tussen de rest van de films staat hij toch zeker in mijn top vier. Ja, dat zeker. :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 14:19 

Ook voor mij is PS wel een van de favoriete films, maar PS vind ik als boek ook heel tof. Voornamelijk eigenlijk omdat in de eerste film (en vooral ook het eerste boek uiteraard) heel veel van de magische dingen geí¯ntroduceerd worden, daardoor vallen ze in PS ook best wel op eigenlijk, vind ik. Daarnaast zijn de acteurs er ook nog ontzettend schattig (en Hermione vind ik in PS nog echt Hermione zoals ik haar in mijn gedachte had).

Zo vind ik de scene met de bootjes, waarin we Hogwarts zien, heel gaaf. Met al die lichtjes en zo. Awesome. Zo zijn er wel meer scenes die ik heel erg mooi vind in PS. Ik ga ze niet allemaal noemen. Maar de conclusie is, ik vond Philosopher's Stone een goede film.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 16:16 

Ik weet nog dat ik voor het eerst naar de bioscoop ging, samen met een heel stel vriendinnen.
Het was echt een heerlijke verfilming. En dat na zulke geweldige boeken. De eerste keer dat Alan Rickman als Sneep op het witte doek verscheen, het bezorgde me gewoon kippenvel.
Ook Krinkel vond ik eigenlijk wel een glansrol hebben. Evenals de entree van de Wemels.
Al met al was het gewoon een geweldige eerste film. In die zin ben ik het dus zeker met mijn bovenposters eens.
Wat betreft ranking ten opzichte van andere films, zou ik hem toch zeker vrij hoog plaatsen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 23:41 

Ik weet nog zo goed dat ik voor het eerst naar deze film ging... ik vond het echt ZO geweldig. Sowieso dat mijn geliefde Harry Potter gewoon verfilmd werd, dat was al te mooi om waar te zijn. Ik heb hem daarna nog twee keer in de bios bekeken.

Ik vond deze film eigelijk de enige film niet niet echt eng is, vergeleken met de andere films. Het enige wat smerig is, is het hoofd van Voldemort uit Krinkels achterhoofd, maar als ik dat vergelijk met de films die erna komen, vind ik het nogal meevallen.
Eigelijk vind ik echt alle scí¨nes geweldig. Er is een enorme magische sfeer en je deelt Harry's verwondering over alles. En... tja, eerlijk is eerlijk - ik vind alles aan deze film gewoon schattig. Het ''I'm a what?'', de bootjes naar Hogwarts, Goudgrijp, de trol, de spiegel (al breekt dat wel altijd mijn hart), die kindersmoeltjes - zo lief allemaal.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 6:49 

Het 1e deel blijft zeker een van de favo's van de reeks HP.
De kennismaking van de toverwereld, de acteurs, de magie en nog zoveel meer, en het was in je jeugd dus blijft het altijd bij je.
De films was natuurlijk nog niet zo goed en ontwikkeld als nu, maar als klein beginnend HP fan zit je daar niet eens mee, je gaat in die wereld op!

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik m gezien heb, maar weet nog zo goed wat er allemaal te zien is. En de dingen die misten van het boek waren minimaal en nauwelijks te zien.
Zoiezo voor mij was het toen we in t kasteel kwamen, alsof ik er echt bij was en erin liep zodoende ook overal kwam net als ons trio.
En dat maakt natuurlijk de belevenis erg goed, vooral de spannende stukken.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 9:16 

De eerste film is altijd het begin van alles. Ik moet zeggen ik vond het wel een risisco zo'n americaan..maar hij heeft het toch opgelost. En het was heel mooi hoe ze alles hebben opgebouwd! Ik miste eigenlijk niks van het boek uit. Ze hielden zich er trouw aan! Ik ben zelf geen fan van de Duffelingen. Ik vond dus dat hij daar een beetje te lang zat, verder geen op/aanmerkingen. Wel, vind ik dats ommige acteurs/actrice's wel enorm gegroeid zijn qua acteren door de jaren heen!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme