Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:54 

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban
geregisseerd door Alfonso Cuarón




Deze film ging in London in premiere op 31 mei 2004. De muziek was opnieuw naar de hand van John Williams, het script naar de hand van Steve Kloves en Alfonso Cuarón stond in voor de regie. De film duurde 142 minuten en bracht zo maar liefst $795,634,070 op.

Waren er zaken die je liever anders had gezien? Of fragmenten uit het boek die je niet terugvond in de film? Waar zou je deze film ranken tussen de andere films? Eén van de betere adaptaties of juist niet? Opnieuw werden er nieuwe mensen gecast voor verschillende rollen in deze film: Sirius Black, Remus Lupin, Peter Pettigrew en zo meer. Was je tevreden met deze mensen? Opvallend ook in deze film was dat de Hogwartsstudenten niet langer hun uniformen droegen, maar veel vaker Muggle-kledij. Vond je dit afbreuk doen aan de magie?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 12:18 

Eerlijk waar, ik vond dit echt een verschrikkelijke film. Of het is te zeggen, ik VIND dit een verschrikkelijke film. Want toen ik 'm voor de eerste keer zag, toen vond ik 'm eigenlijk wel heel boeiend en vooral anders dan de eerste twee - dat hij daardoor wel goed was.

Maar eenmaal ik 'm de tweede keer zag zijn mijn ogen werkelijk open gegaan :'). Ik vind dat je zo goed als niets terugvind van de hele sfeer van de eerste twee films. Ik vind het ook echt zwaar jammer dat ze hier zo weinig hun echte schooluniformen droegen, dat nam toch een deeltje van het 'magische gevoel van Hogwarts weg' vond ik. Zoals ik ook al elders zei, bij het boekentopic dan, vind ik sowieso dit boek één van de mindere boeken, of in ieder geval, een minder favoriete van mij (terwijl het een poos echt mijn favoriet is geweest, maar dat was omdat dit het eerste boek was dat ik ooit van HP had gelezen), waardoor het verhaal me net iets minder kan boeien. Ik vond de Marauders helemaal niet zo interessant, waardoor het me dus minder kon schelen en de film daardoor natuurlijk ook wat minder boeiend wordt.

Maar het is vooral tijdens een marathon recently dat het me nog maar eens opviel hoe slecht ik deze film vind xD. Ik vond 'm bij momenten zelf slaapverwekkend en veruit de minst boeiende - helaas dus. In mijn lijstje staat hij helemaal onderaan (Goblet of Fire daarboven, want die film vind ik ook maar prut eigenlijk). Ah, er moet er ééntje de minste zijn.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 7:13 

Deel 3 was erg goed gedaan en zo anders dan de vorige 2. Maar je merkt ook dat de sfeer anders is, sommige dingen ontbraken dus ook n stukje magie weg.
Zoals de uniformen die ze opeens vaak niet dragen, die horen bij de magie en de toverwereld. En aangezien ze nog niet lang daar zijn had het pas latere films moeten zijn misschien gewone kleding dragen.
Aan de andere kant is het ook wel luchtig en geeft t men een identiteit en gevoel van groeien.
Maar de film is een stuk spannender geworden meer diepgang, en de ontwikkeling van het gevoel wat willen hun zijn of worden en met wie!

Het boek vind ik in dit geval iets beter, want hier begon je toch dingen te missen die weggelaten werden. Hoewel het geweldig was om te zien en een beeld te geven aan nieuwe dingen o.a de Hippogrief of Dementors.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 9:38 

Nadat deel 1 uit was gekomen wat natuurlijk een mooi begin was, en een tweede wat al wat angstaanjagender werd vond ik dat er ook een nieuwe regisseur moest komen. Alfomso Cuáron inmiddels uiitgegroeid als de beste regisseur ter wereld na mijn mening. Ik von tot Hallows part 2 deel 3 de beste potter film! Het was zo duister, en weer zo angstaanjagend. Dat vond ik goed gedaan. En naatuurlijk de cast, drie grote acteurs die er bij kwamen. Ik vond deze film fantastich!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme