Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:55 

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Harry Potter en de Orde van de Feniks
geregisseerd door David Yates




Deze film ging in London in premiere op 12 juli 2007. De muziek was deze keer naar de hand van Nicolas Hooper, het script naar de hand van Steve Kloves en David Yates stond voor de eerste keer in voor de regie. De film duurde 132 minuten en bracht zo maar liefst $938,212,738 op.

Waren er zaken die je liever anders had gezien? Of fragmenten uit het boek die je niet terugvond in de film? Waar zou je deze film ranken tussen de andere films? Eén van de betere adaptaties of juist niet? Ben je tevreden met David Yates als regisseur van het merendeel van de Harry Potter films? Ben je het ermee eens dat hij een andere stijl heeft dan de voorgaande Harry Potter films?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 16:23 

The order of the phoenix is mijn favoriete film. Alhoewel ik the deathly hallows ook wel goed in de buurt komen. Ik vind zallig hoe omber de school overneemt. En hoe iedereen blijft volhouden dat Voldemort niet is terug gekeerd. Je kan er niet naatst kijken van de tekenens dat hij terug is. En ook heel het gedoe rond de orde vind ik super. Er zijn ook geweldige nieuwe personages zoals Tonks en Knijster.
In deze film kom je ook weer wat meer te weten over Harry's ouders. En dat is altijd leuk. Bv dat ze in de orde zaten. De terugkeer van Sirius is ook leuk, jammer dat we zo snel al weer afschijd van hem moeten nemen.
Het doet Harry goed dat er toch nog mensen zijn die hem en Perkamentus geloven. De strijders van Perkamentus zijn daar een goed voorbeeld van.
Harry is ook erg verward hij denkt dat zijn vrienden hem niet meer willen en zijn gevoelens voor Cho maken het daar niet beter op.
Gelukkig is er nog de tweeling die zelfs in de donkerste tijden wat vrolijkheid onder de mensen brengt.

Wat ik jammer vind dat ze niet in de film hebben gestoken is de zwerkbal wedstrijd wanneer Fred, George en Harry gestraft worden door hen te verbieden nog te spelen en hun bezems afgenomen worden.
In het boek is het deel van het departement van Mystificaties leuker. Het is veel mysterieuser (bv als ze in de ronde kamer met al de deuren staan). En dat ontbreekt ook in de film. Maar natuurlijk kunnen ze natuurlijk niet het volledige boek verfilmen en toch hebben ze er een mooie film van gemaakt.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 7:31 

Deel 5 is een van mijn favo's, het boek is dik en het leest lekker weg.

Ik vond de film super geweldig en lekker spannend, het overtreft gewoon het boek het is echt goed. ;D ;) 8)
Nou toen ik het boek las haatte ik omber, maar nu ik de film heb gezien haat ik haar echt, maar die poesjes borden van haar zijn zo schattig.
De wemel vuurwerk was fantastisch, dat stuk waar omber ervoor wegrent dat was zo gaaf, en zeker mooi om te zien. Het stuk in het ministerie, met die kids was best goed, maar ook dat gevecht met voldie en perkamentus was zeer goed. 8) ;)
In het boek kun je het niet voorstellen zo, nu ik het gezien heb wel, nu weet je hoe het eruit ziet. :o
En Tops ziet er leuker uit dan in wat je leest in het boek, kan haar nu beter voorstellen, ze is best mooi en heel grappig, jammer dat ze er zo weinig in zit. :(
En dat geheime huis, ik dacht dat in het boek stond dat het een klein steegje of zo was, maar de huizen gingen uit elkaar.
De muziek was zeer goed, beter dan de andere films, en de feniks met perkamentus was echt knap, zeer goed gedaan. ;D
En eindelijk zagen we azkaban, had het me toch anders voorgesteld.

Wat misten kun je in een ander topic zien.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 19:23 

Deel 5 is typisch zo'n deel dat makkelijk in twee delen gefilmd had moeten en kunnen worden. Ik vind dat ze ten eerste te weinig aandacht hebbem besteed aan James and lily Etc. En ze komen nogal makkelijk het ministerie binnen, en Zwerkbal laten ze voor het gemak er maar even uit. Maar goed David Yates hé dat krijg je als je zo'n prutser aan het roer zit als regisseur. Verder vond ik het eind gevecht in het ministerie prachtig gefilmd. Ook azkaban was mooi gedaan. De casting was weer goed met die verschrikkelijke Omber. De muziek kwam viel een beetje tegen vergeleken met de andere delen. OOk Dumbledore's Army deden ze goed!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 21:13 

lordmistery schreef:
Maar goed David Yates hé dat krijg je als je zo'n prutser aan het roer zit als regisseur.


Zo, overreacting much? Ik ben het met je eens dat OotP niet echt de beste verfilming is en dat hij inderdaad beter in 2 delen kon, maar ik kan zo een x aantal regiseurs noemen die een veel slechtere film d'r van hadden kunnen maken.

Het probleem met OotP is vooral dat het boek zo ongelovelijk veel bij-informatie bevat dat eigenlijk niet zo heel belangrijk is voor het verloop van het verhaal. Quidditch is daar een goed voorbeeld van. Het enige wat we daarvan mee krijgen is dat Ron onzeker is (Goed opgelost in HBP), Draco een pestkop (Dat wisten we al) en Umbridge een kreng (Maar dat zien we in de rest van de film al.)

Er zijn uiteraard scene's die ik gemist heb (St Mungo's bijvoorbeeld, het gesprek met Remus en Sirius door de Floo) of die ik te kort vond (The Ministry, Snape's worst Memory) en het liefst had ik de film in 2 delen gezien, maar al met al vind ik OotP zeker niet de slechste film.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 24, 2011 12:01 

ja, ik vind gewoon Dat David Yates veel verkknald heeft aan Potter, maar ook veel goeds heeft gedaan aan Potter, (Gelukkig..)

Dat Van Draco heeft hij wel heel goed gedaan, precies zoals ik het gehoopt had, uit ervaring in de boeken. Maar in het eind van deel 6 was er een soort gevecht op Zweinstein en daar keek erg naar uit dta liet hij er ook uit. Maar verder ben ik het wel met je eens :)


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme