Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 10:56 

Harry Potter and the Half-Blood Prince
Harry Potter en de Halfbloed Prins
geregisseerd door David Yates




Deze film ging in London in premiere op 15 juli 2009. De muziek was deze keer opnieuw naar de hand van Nicolas Hooper, het script naar de hand van Steve Kloves en David Yates stond opnieuw in voor de regie. De film duurde 153 minuten en bracht zo maar liefst $933,959,197 op.

Waren er zaken die je liever anders had gezien? Of fragmenten uit het boek die je niet terugvond in de film? Een groot aantal van de herinneringen van Voldemort werden bijvoorbeeld helaas niet gefilmd? Waar zou je deze film ranken tussen de andere films? Eén van de betere adaptaties of juist niet? Deze film heeft ook duidelijk veel humor: werkt die voor jou? Zijn de acteurs nu echt zoveel gegroeid? Hoe waren de acteerprestaties in deze film?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 7:38 

Ik vond de film unieker dan de andere films die zijn geweest, op deel 5 na want daar begon je het al te merken. Het was heel anders het ging ook nogal snel door naar andere stukken, maar wel minder dan in 5 t was beter te volgen.
Ik heb het met het boek vergeleken maar ook gewoon gekeken, er zijn dingen toegevoegd en weggelaten. :P >:(

Wat het Nest betreft vond het een erg mooi gedaan en heel anders! kan me niet herinneren het Nest in de films te zien of wel maar anders zo als in deze film. Heel uniek en erg leuk maar de omgeving is nogal anders dan ik me voorgesteld had van het boek.

Ik vond het de film zeker wat beter dan het boek, de emotie kwam meer naar voren maar voor de humor ook, stukjes met luna/slakhoorn/hermelien waren super. :D
Dat gedoe met het liefdesdrank was grappig en erg leuk gedaan.
Alle stukjes met luna erin waren hilarisch veel beter dan anders (niettemin de rest ook), ze is nu zeker een van me favo personages.
Wat beter te merken is de ron en hermelien situatie, het is beter te zien en meer emotie dan in het boek. Iedereen is stukken beter echt gegroeid meer emotie en dat maakt de film beter. :)
Ik vond het heel leuk om zwerkbal weer eens te zien, het was kort maar krachtig en dan ron's zoen super!. ;D

De overgang was goed gedaan van komisch naar spanning, maar het was wel luchtig. Iedereen is enorm gegroeid waardoor de film meer tot z'n recht komt.
Ik hoop dat sommige dingen in de volgende film dan wel aan bod komen, anders is het zonde. :P
De film was wat beter dan het boek, deel 5 vind ik toch nog de beste. Maar dit deel had een ander niveau waardoor het na deel 5 een totaal andere harry potter film is. (zoals ik boven al aangeef). Dus eigenlijk moeilijk te zeggen welke beter is.
Toen de film afgelopen was kreeg het een staande ovatie, iedereen klapte. :o
Ik ga er zeker nog een keer naar toe. :)

Heel verhaal en ben vast nog wat vergeten. :D

De dingen die misten waren ook veel, kun je in een ander topic zien.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 20:20 

Ik vind het verschillende dat ze zoveel hebben over geslagen in deze film.. je mist zoveel! En niet zomaar dingen, maar echt heel belangrijke stukken, het gevecht, de begrafenis en het ergste van alles is dat het voorkomen had kunnen worden want ze hebben er scenes ingedaan die er helemaal niet in hoorde, (het in brand steken van het nest, en volgens mijn was het ook in deze film dat je die verschrikkelijk beschamende scene had waarin Ginny, Harry's veters begon te strikken) en volgens mijn heb ik de helft nog niet opgenoemd maar goed, samen met deel 3 vind ik deze het slechts verfilmt van allemaal.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme