Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 21:32 

Ralph Fiennes
Afbeelding
IMDb Profiel


Ralph Fiennes was de oudste van 6 kinderen van fotograaf Mark Fiennes en schrijver Jennifer Lash. Hij komt uit een beroemd nest, onder andere broer Joseph Fiennes is bekend als acteur. Ralph heeft al in vele films gespeeld, waaronder Wuthering Heights, Schindler's List en Maid in Manhattan, maar wij kennen hem natuurlijk vooral als Voldemort in de Harry Potter films. In Goblet of Fire speelde hij de Heer van het Duister voor het eerst.

Wat vinden jullie van Ralph Fiennes als Voldemort? Kennen jullie hem van andere rollen? Wat vinden jullie van zijn acteerprestaties? In dit topic kunnen jullie alles kwijt over deze acteur.

Bron foto: Tumblr
Bron tekst: IMDb

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 15:58 

Mooie foto's :D

Oké Ralph Fiennes. In het begin moest ik even aan hem wennen, maar ik vind hem nu geweldig. Ik vind zijn stem zo mooi. Zo kalm en krachtig <3 Hij is nu echt Voldemort voor mij. Al zie ik hem misschien iets magerder en langer voor me. Wat ik jammer vind is dat hij geen rode lenzen draagt, maar aan de andere kant denk ik dat dat er alleen maar raar uit zou zien (en lachwekkend maybe?) i.p.v eng ofzo.

Ik heb hem nog niet in een andere film zien spelen dan HP, maar daar komt vast wel verandering in. Ik heb namelijk wat films op het programma staan. Volgens mij was er trouwens 3 dagen geleden een film van hem op TV? The Constant Gardener? Iemand die gezien? En is die aan te raden?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 18:47 

Ik vind dat hij echt een hele goede acteur is.., volgens mij speelt hij wel bijna altijd slechte personen :twisted: in Red Dragon vond ik hem echt goed, dat is zeker een aanrader!

Zoals Jessica als zei; hij heeft een hele goede stem. Ook wel een vrij herkenbare stem, als je erop gaat letten. Ik merkte pas dat hij ook in The Prince of Egypt de stem deed van Ramses.

Naar mijn mening is hij de beste acteur voor Voldemort, ik kan me geen andere acteur ervoor inzien... :nerd:

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 13:08 

Ik heb gisteren Schindler's List gekeken. En daar speelt hij dus de evil nazi. Ik vond het echt een hele goede film. Een film waar je nog eens bij stil staat. Ik houd zelf niet echt van oorlogsfilms, want ik vind het vaak te heftig. Maar ik vond dit dus wel een film die je gezien moet hebben. En dus heb ik hem gezien.
Ik zat al helemaal te hyperen toen hij in beeld kwam. 'Das Voldemort! *big smile*' Mijn vader zal wel gedacht hebben ''wtf'' xD

Mr. Fiennes was goed op dreef. Zo'n totaal ander personage dan Voldemort en alweer zo goed, heel overtuigend. En zo nu en dan zó grappig xD I pardon you & I think you ARE drunk :P

Maar goed, nu dus HP en Schindler's List gezien. Twee behoorlijk boosaardige karakters van hem. Dus ik vind het wel eens tijd voor een lieve Ralph <3 Iemand aanraders?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 13:53 

Ik heb ook Schindler's list gezien (a) en ik moest ook lachen bij "I think you are drunk"
Ik heb nou een lijstje van die films die ik gezien heb waar hij in speelt, maar ik heb er geen gezien waar hij lief is xD volgens mij speelt hij niet slecht in The Reader en The English Patient, maar dat zijn wel allemaal WO2 films.

- Harry Potter als Voldemort
- Red Dragon als Dolarhyde
- Prince of Egypt als de stem van Ramses
- Clash of the Titans als Hades
- Schindler's List als Goeth.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 0:22 

@Deianira~ & Jessica: Hij speelt een van de hoofdpersonen in de romantische komedie Maid In Manhattan (ja, die slechte met Jennifer Lopez inderdaad). Daar is hij wel lief :3

Ik vind Ralph echt een hele goeie acteur en ik was ook heel blij toen ik hoorde dat hij de rol van Voldemort ging vertolken. Hij zet hem echt perfect neer, precies zoals Voldemort in mijn hoofd ook was. Die zachte, onheilspellende stem, de manier waarop hij beweegt - héél goed.

Ik moet zeggen dat ik hem wel vaak verwar met z'n jongere broertje (Joseph), hoewel ze niet eens zo belachelijk veel op elkaar lijken. Daarom dacht ik ook dat ik meer films met hem had gezien, maar dat valt eigenlijk nog best wel tegen XD Naast de HP-films alleen The Prince Of Egypt, Maid In Manhattan, Onegin en The Duchess. Vooral in The Prince Of Egypt vind ik hem helemaal fantastisch. Ik denk dat ik gewoon verliefd ben op zijn stem :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 17:37 

Pottergirl schreef:
@Deianira~ & Jessica: Hij speelt een van de hoofdpersonen in de romantische komedie Maid In Manhattan (ja, die slechte met Jennifer Lopez inderdaad). Daar is hij wel lief :3


Jaaa, die heb ik inmiddels ook gezien xD De film is niet zo denderend, maar Ralph maakt een hoop goed :') Ik vind 'm zó schattige glimlach hebben xD Even een paar onder de spoilers xD
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dus. Ik heb er trouwens nog wat gezien. Ten eerste The Duchess, die ik erg fijn vond. En Nanny McPhee and the Big Bang xD Maar door komt hij heel eventjes in voor, maar zodra je zijn stem hoort <333 Speciaal voor hem gekeken trouwens. En The Reader, die ik ook erg goed vond, maar wel wat lang. Ralph Fiennes is echt een van mijn favoriete acteurs geworden, ook al heb ik nog helemaal niet zo veel van hem gezien.

The Constant Gardener, The English Patient, In Bruges en Clash of the Titans staan al klaar om te kijken :P

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 20:35 

Ik vind het een geweldige vent, maar hoe de fak spreek je zijn naam uit? :p


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 20:37 

Daar heb ik ook een eeuwigheid mee gelopen, maar ik hoorde tijdens de live world premiere dat het constant werd uitgesproken als Raif Fains, dus daar ga ik vanaf nu maar vanuit XD

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 21:13 

Billy schreef:
Ik vind het een geweldige vent, maar hoe de fak spreek je zijn naam uit? :p


Net zoals je het woord Rave (Op z'n Engels) uitspreekt, dus niet als Ralf, wat de meeste mensen schijnen te denken.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 21:15 

Jalf schreef:
Billy schreef:
Ik vind het een geweldige vent, maar hoe de fak spreek je zijn naam uit? :p


Net zoals je het woord Rave (Op z'n Engels) uitspreekt, dus niet als Ralf, wat de meeste mensen schijnen te denken.


Aangezien je het spelt als 'Ralph' is het ook niet zo vreemd dat mensen dat denken XD

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 7:19 

Ik heb een heleboel films gezien met hem, hij doet het best goed en heeft wel een bepaalde charme!
Hij speelt dan niet in alle HP films, maar hij is wel de beste die Voldemort speelt al kan er vast nog iemand zijn?
Er komt niet echt een duistere sfeer van m af als ie voldie is, wel een bepaale creepy gevoel. Maar zodra het serieus wordt en de spannende momenten komen veranderd de sfeer. Die blauwe ogen geven te veel rust af, met rode ogen pas het er meer bij. Hoewel dat de bedoeling vast is - rustig en angstaanjagend, niet wetend op welk moment ie toe slaat.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 18:17 

Jalf schreef:
Billy schreef:
Ik vind het een geweldige vent, maar hoe de fak spreek je zijn naam uit? :p


Net zoals je het woord Rave (Op z'n Engels) uitspreekt, dus niet als Ralf, wat de meeste mensen schijnen te denken.


Dus "Rave Fines" ofzo? :')
Laat ik het dan maar over de acteur gaan hebben. In het begin vond ik zijn Voldemort ontzettend irritant, maar na een tijdje werd hij in mijn ogen steeds beter afgebeeld. Ik heb nog steeds niet dat gevoel van een constante onderhuidse dreiging, zoals ik graag zou willen. Dat 'stilte voor de storm' gevoel had ik graag gezien, maar ik zou ook niet weten hoe je dat moet acteren xD.

PS: Hebben jullie ook andere films met hem gezien? Ik zou hem in een andere film niet herkennen, maar ik ben wel benieuwd.


 Profiel  

Mister Moneypenny

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 18:57 

Geen idee of iemand het weet, maar Ralph Fiennes zal met de film Coriolanus zijn regiedebuut maken. Coriolanus is gebaseerd op het verhaal van William Shakespearke en naast de regie zal Fiennes ook de hoofdrol in de film spelen (dit deed hij ook op Broadway in 2000). De trailer voor de film kan je hier bekijken.

Er is alleen nog geen releasedatum voor de film in Nederland, althans niet dat ik kon vinden. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar, ook al is het niet mijn favoriete filmgenre.

_________________
''Words are, in my not-so-humble opinion, our most inexhaustible source of magic. Capable of both inflicting injury, and remedying it.''


Laatst bijgewerkt door Kevin op wo aug 10, 2011 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 19:14 

Ja, ik wist dat die film eraan kwam. Maar de trailer had ik nog niet gezien. Looks awesome. Ik heb er echt super veel zin in. En als bonus ook nog eens Gerard Butler <3

@Billy: Als je het topic doorleest, kun je zien dat er mensen hier zijn die meerdere films van hem gezien hebben.

Ik heb inmiddels deze films gezien:
Schindler's List
The Prince of Egypt
Maid in Manhattan
Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Order of the Phoenix
The Duchess
The Reader
Nanny McPhee and the Big Bang
Clash of the Titans
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme