Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 21:56 

Wat vond je over het algemeen van de acteerprestaties in deze allerlaatste Harry Potterfilm? Wie presteerde er onder, en wie boven de maat? Wie zette zijn of haar karakter het meest overtuigend neer?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:02 

ALAN RICKMAN MOET EEN OSCAR.

Hij maakte me zo aan het huilen met die Prince's Tale scenes - vooral dat shot dat je Snape zag met de dode Lily in zijn armen, ik ging echt helemaal kapot. Zijn dood en de scene die daaraan vooraf ging vond ik ook fenomenaal geacteerd. Echt, als hij niet in ieder geval genomineerd wordt voor deze film ga ik iemand wurgen.

Verder vond ik dat het trio ook echt weer enorm was gegroeid. Emma vond ik vooral veel beter geworden. Ik heb me heel vaak aan haar geërgerd in voorgaande films omdat ze met haar wenkbrauwen acteert, maar dat viel nu echt heel erg mee. Rupert is altijd al fantastisch geweest en zo ook in deze film, en Daniel vond ik gewoon heel goed, wat ook wel eens anders is geweest. Hij was... subtieler geworden, ofzo.

Helena Bonham Carter die Emma speelde die Hermione speelde die Bellatrix speelde vond ik overigens ook BRIL-JANT. Helena speelde Emma's Hermione in Bellatrixvorm, nogal ingewikkeld, maar je zag echt dat zij het was. De manier waarop Emma Hermione speelde had Helena zich gewoon helemaal eigen gemaakt, en dat vond ik echt zo knap!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 14:49 

Alles wat Pottergirl boven mij zei eigenlijk xD Ik weet nog niet zó goed wat ik van de film moet vinden, maar dat Alan Rickman geniaal was staat vast. Hoe hij heel erg IC-Snape bleef maar toch met een soft side was echt zo mooi gedaan.

Ook voor Helena inderdaad. Ze was gewoon helemaal Hermione, er zat geen greintje Bella meer bij. Dat vond ik zo knap en geniaal gedaan, echt wow.


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 21:50 

Moniek schreef:
Ook voor Helena inderdaad. Ze was gewoon helemaal Hermione, er zat geen greintje Bella meer bij. Dat vond ik zo knap en geniaal gedaan, echt wow.


Dit! Gewoon briljant vond ik dat, ik kan niet anders zeggen. Heel haar houding, je kon echt zien dat het Hermione was. En verder vond ik de acteerprestaties van iedereen erg goed in deze film. Ik ergerde me aan niemand, en ik vond dat zowel de jongere als oudere acteurs erg overtuigend waren.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 22:45 

Ik werd ontzettend emotioneel door The Prince's Tale, het hoofdstuk dat ik altijd stom vond ik de boeken omdat ik er nog steeds niet helemaal achter sta dat Rowling DIE reden heeft gekozen voor Snape om te zijn hoe hij is. (Dat komt alleen door het feit dat ik Snape niet voor mij kan zien als een persoon die romantische gevoelens koestert voor wie dan ook.) Maar het was ook dat Alan Rickman in de films altijd een vrij strakke gezichtsuitdrukking had en opeens... his face was going everywhere! Er kwam echt zo'n scala aan emoties voorbij in zo'n rap tempo en ZO OVERTUIGEND dat ik moest huilen als een baby. Bovendien - alles wat Alan Rickman speelt geloof ik volledig. Als ik hem ooit mag ontmoeten wil ik hem echt bedanken.

Ik vind dat Daniel Radcliffe gegroeid is, maar voor mij blijft hij altijd de zwakste van het trio. Maar ik vind Emma en Rupert dan ook erg goed.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 0:00 

Zoals de meesten vond ik ook Alan echt ge-ni-aal! Het "Prince's Tale" stuk was geweldig, maar ook zijn speech waarin hij vroeg wie Harry had gezien op Hogwarts...damn, zijn timing. Het gebruik van zijn stem en precies op de goede momenten stiltes laten vallen. Het was echt geweldig <3

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 10:43 

Pottergirl schreef:
ALAN RICKMAN MOET EEN OSCAR.
DIT.

Ik heb me even wat tranen gelaten bij de Prince's Tale. Jeetje, wat is hij een goede acteur. In het boek was ik al meer respect gaan krijgen voor Snape, maar nu wens ik echt dat hij niet was gestorven! :-(

En hoe Helena Hermione in Bellatrixvermomming neerzette was gewoon echt geniaal, briljant en gruwelijk goed. Ze kon Hermione gewoon spelen. Dat vond ik echt super.

En ik moet eerlijk zeggen dat het trio echt gegroeid is, maar ook Neville vond ik echt heel goed in deze film. Hij was echt overtuigend, met zijn speech enzo <3.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 11:06 

Ik moet iedereen gewoon bijtreden Alan Rickman was énorm goed. Hij heeft Snape perfect neergezet. Juiste emoties, juiste pauzes tijdens zijn speech...WAW!

Ook zoals eerder gezegd deed Helena Bonham carter het echt enorm goed. Prachtige vertolking van Hermione in gringotts!

En dan het trio , ik vind Daniel nog altijd de zwakste van de drie, maar het viel hier best mee. Emma en Rupert zijn erg gegroeid, en hebben het er zeer goed vanaf gebracht in de film!

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 12:50 

Ik wil nog even mijn bewondering voor Dame Maggie Smith uitschrijven, want wat zette zij een kick-ass McGonagall neer in deze film <3 En dat ook nog terwijl ze tijdens de opnames herstellende was van borstkanker. Ik was echt onder de indruk van haar prestaties, en ik vond McGonagall in deze film echt helemaal fantastisch.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 12:54 

I totally agree with that. Ze was echt vantastisch als McGonagall, zeer sterk neergezet!

En verder vind ik dat degene die the griphook en flitwick speelt ook een pluim verdient. Ik vind ze beide erg goed neergezet en dan vooral Griphook!

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 19:00 

De acteurs waren fenomenaal in deze film. Blijkbaar heeft iedereen nog even wat extra's gegeven voor de laatste film. Ik vond inderdaad Alan Rickman echt SUPER! Hij liet nu zooo mooi zijn softe kant zien. Bovendien vond ik ook Maggie Smith echt geniaal. Ze was echt doeltreffend, grappig en inderdaad kick-ass!
Ook vond ik Rupert weer geniaal, maar ja, of dat uit mijn mond nou zo betrouwbaar is, dat weet ik niet. :mrgreen: Helena was ook top! Haar Hermione imitatie was GENIUS! Ze deed precies de trekjes van Emma na. Dat was echt supergoed! Pff, ik kan nu gewoon even niet meer bedenken, maar ik vond het fantastisch! :wizard:

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 20:37 

Pottergirl schreef:
Helena Bonham Carter die Emma speelde die Hermione speelde die Bellatrix speelde vond ik overigens ook BRIL-JANT. Helena speelde Emma's Hermione in Bellatrixvorm, nogal ingewikkeld, maar je zag echt dat zij het was. De manier waarop Emma Hermione speelde had Helena zich gewoon helemaal eigen gemaakt, en dat vond ik echt zo knap!

Ik had in het begin het idee dat ze Emma hadden omgetoverd in Bellatrix want ze leek kleiner, en ze had niet bepaald de sfeer die Helena meestal uitstraalt.

Maar ben het eens met wat je zegt het was meesterlijk, het zag er ingewikkeld uit. Hierin zijn maar weinig acteurs toe in staat enige die ik ken zijn dus:
Helena bonham carter & Jack nickolson die kunnen zich zo goed in een personage veranderen, en hebben de sfeer en duivelsheid in zich. Verder mensen kom ik even niet op.

Het acteren zag er super uit zoveel beter geworden dat maakte de film er zeker zoveel beter op. Het was niet alleen het trio maar ook Marcel, Sneep en andere.
Iedereen heeft alles gegeven het was super om te zien, en ze zijn zoveel gegroeid.

-Sneep was in deze laatste film Geniaal en op z'n beste,ik dacht dat ie niks anders kon laten zien dan de nodige nors en bozigheid etc.. Maar hij liet vele emoties en kanten zien zeker in de herinneringen, hoewel die wat snel en kort was ziet het er uitstekend uit echt super. Kreeg ik wel medelijden met hem het was mooi om te zien voor het Lilly einde/Hinde momenten.
Goed verfilmd maar in het boek toch wat beter en sterker!

-Marcel zat er wat meer in dan ik verwachten, z'n scenes waren sterk en vet gedaan echt heldhaftig en grappig. :cowboy:
Het moment voor Marcel en de slang was wel anders, ik had echt zoiets van geef marcel dat nou, wat een zooi zeg! :P Hoewel een redelijk goeie speech en uiteindelijk toch nog z'n moment. :D
Door de films heen is ie erg veranderd net als z'n acteren, hij was subliem in dit deel.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:05 

Pottergirl schreef:
ALAN RICKMAN MOET EEN OSCAR.


En wel nu!

Alan was echt geweldig. Ik zat zo te huilen. Ik had kippenvel bij het stukje toen hij in het huis van de Potters kwam en Lily zo vasthield. Die hele flashbackscene was gewoon geweldig, maar Alan blonk echt uit. Het was zó sterk.

Normaal ben ik niet zo van Bellatrix/HBC, maar ik vond dat ze het heel erg goed deed als Hermione. Ze wás echt Hermione.
Verder vond ik Maggie Smith ook geweldig. Ik hou van McGonagall.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:31 

Pottergirl schreef:
Ik wil nog even mijn bewondering voor Dame Maggie Smith uitschrijven, want wat zette zij een kick-ass McGonagall neer in deze film <3 En dat ook nog terwijl ze tijdens de opnames herstellende was van borstkanker. Ik was echt onder de indruk van haar prestaties, en ik vond McGonagall in deze film echt helemaal fantastisch.


Diiiit! Maggie Smith was zo geweldig deze film. Ik had me geen betere McGonagall kunnen wensen.

En ik ben het zó eens met die Oscar voor Alan Rickman. Sowieso wordt het eens tijd dat de HP-films worden erkend als volwaardige films en eens een mooie prijs zouden krijgen, en als iemand die dan moet krijgen, is het Alan wel. Man, wat een prestatie in deze film zeg.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:22 

Alan Rickman.
Wauw.
Ik wist dat hij goed was, maar hij blies mij in deze film he-le-maal weg. Ik voelde zo met hem mee toen hij zijn grote liefde dood in zijn armen hield. De manier waarop hij 'always' zei en Dumbledore smeekte om zijn Lily te beschermen. Echt, wauw.

Ik vond Maggie Smith geweldig. Vooral als je beseft dat ze momenteel met chemokuren bezig is en zich dus behoorlijk rot gevoeld moet hebben tijdens de verfilming.

Ik vond Emma deze film behoorlijk goed. Soms vind ik haar nogal overdreven, maar ik vond haar nu heel geloofwaardig! Maar eigenlijk vond ik iedereen wel goed. Er was niemand die mij deze keer teleurstelde in zijn/haar prestatie.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme