Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 20:24 

Ik ben het eens wat iedereen zegt over Alan Rickman. Goed gedaan :). Helena Bodham Carter speelde ook heel, heel goed. Jammer dat zij in deze film weinig in beeld kwam maar dat was ook wel te verwachten. Ze komt in het laatste deel van het boek ook niet zoveel voor.

Ik vond Hermoine heel erg gegroeid. Ze deed het echt goed. Ron vond ik altijd de beste van de drie en hij deed het ook niet slecht. Harry, ik blijf erbij: hij kan niet acteren al vond ik hem niet zo slecht in de andere films. Ook hij is vooruit gegaan maar gelukkig heeft hij zelf ook door dat in het acteren niet zijn talent zit. Die jongen is al lang binnen dus maakt dat niet veel uit.

Ralph Fiennes als Voldemort vond ik ook beter dan in 7.1. In 7.1 vond ik de stem te hoog maar daar ben ik bij deze film wel gewend aan geraakt. Die omhelzing van Voldemort bij Draco vond ik leuk. Neville vond ik aardig maar niet bijzonder. Die speech die hij op het einde gaf, daar werd ik niet warm of koud van terwijl dat wel de bedoeling was. Evanna Lynch deed het wel prima. Ik moest lachen toen ze geagiteerd die trap op rende in die afzichtelijke kleurrijke kleding terwijl iedereen strak in het zweinstein gewaad zit. Dat is Luna ;)

De razzie gaat overduidelijk naar Bonnie Wright als Ginny Weasley. Ben ik de enige die haar vindt acteren als een deurkruk. Ze moest best wel een aantal heftige scenes acteren maar er zit echt geen greintje gevoel in dat meisje. Bovendien wordt Ginny in de boeken geportretteerd als een knap meisje terwijl ik de Ginny in de films nu niet moeders mooiste vind.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 16:25 

Moniek schreef:
Ook voor Helena inderdaad. Ze was gewoon helemaal Hermione, er zat geen greintje Bella meer bij. Dat vond ik zo knap en geniaal gedaan, echt wow.

Precies. Dat was echt geniaal. Ook dat ....hoeheetdat ... dat ze niet goed op haar hakken kon staan.
Bella was weg en daar stond een onzekere Hermione.
HĂ©Ă©l goed gedaan.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:52 

Ik vond dat Alan Rickman het fantastisch deed, vanaf de eerste tot de laatste minuten. Maar Ook vond Ik dat Tom Felton zoals gewoonlijk het weer goed deed. Ellie Darcey-Alden deed het ook fantastich, in de flashbacks. Maar mijn favo actrise is eiglijk helena bonham Carter, en ik vond haar ook wel goed.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 23:29 

Heb ik hier nu werkelijk nog niet gepost?

Eerst en vooral:

Pottergirl schreef:
Helena Bonham Carter die Emma speelde die Hermione speelde die Bellatrix speelde vond ik overigens ook BRIL-JANT. Helena speelde Emma's Hermione in Bellatrixvorm, nogal ingewikkeld, maar je zag echt dat zij het was. De manier waarop Emma Hermione speelde had Helena zich gewoon helemaal eigen gemaakt, en dat vond ik echt zo knap!


Helemaal mee eens. Alsook met onderstaande post die ik op Tumblr tegenkwam:

Citaat:
Seriously, can we please talk about how f*cking amazing an actress Helena Bonham Carter is? First of all, she’s brilliant in everything she does, no matter if the role calls for crazy (Sweeney Todd/Harry Potter) or proud and noble (The King’s Speech). But when I was watching this, I just thought it had to be Emma Watson wearing a Bellatrix mask. Just look at her facial expressions, delicate and hesitant, how precisely they mimic those of Watson’s Hermione, what an amazing job she does looking deeply uncomfotable in someone else’s skin. Even when Hermione tries to be Bellatrix more convincingly, by being a bit haughty, it still looks like Emma Watson playing Hermione playing Bellatrix. When in fact it is HBC playing Emma Watson playing Hermione playing Bellatrix.

And you. can’t. tell. the. difference. at. all.

This sequence has got to be one of the most exceptional bits of acting in the entire movie franchise. I was just blown away.

The three actors from the Ministry of Magic sequence doing the same thing were great as well. But I just feel as though this is the most dead-on perfect performance ever given. Ever.


Het wordt eigenlijk heel ingewikkeld om dit uit te leggen aan mensen die de film niet hebben gezien, dus daarom moet iedereen - fan of niet - dat stukje maar eens kijken. Want ja, ik vond dat echt fantastisch goed gedaan van HBC. I mean, je kan een goede actrice zijn, je kan een schitterende actrice zijn, maar iemand 'imiteren' is nog een kunst op zich zichzelf vind ik. Laat staan iemand imiteren die tegelijkertijd weer jou probeert te zijn - zij het dan jouw rol. Ik vind het heul awesome. :')

Naast HBC, wil ik nog twee grote namen vermelden. Zonder twijfel die van Alan Rickman. Ik moet er volgens mij niet veel woorden meer aan vuil maken. Ik vond 'm schitterend. Hoewel ik niet zo erg hield van het stukje waarbij Snape het lijk van Lilly vindt en haar heel theatraal huilend gaat vasthouden (hoe mooi dat ook moge zijn - ik vond het net iets té veel, ik weet het niet zeker; maar zit dat ook in het boek eigenlijk?), Alan was verbluffend. Hoe hij Snape plots zo breekbaar wist neer te zetten, terwijl zijn eerdere performances daardoor niet plots in de lucht opgaan; dat is heel straf. I mean, niet dat het een verrassing was eigenlijk. Ik had niets minder verwacht dan dan Alan Rickman het helemaal zou gaan nailen, but boy, did he nail it [/BGT-jury]. (Ook eeuwig respect voor hoe ze Alan plots zo jong hebben laten lijken in die flashbacks.)

En ik wil heeeel graag ook nog even bij Maggie Smith stilstaan. Dennis zei het hierboven al, maar ook ik had me geen betere McGonagall kunnen inbeelden. Tuurlijk, in de eerdere films was ze voor mij ook gewoon al McGonagall, maar dit was gewoon wel echt haar film. Ze had heerlijke stukjes en die bewezen wat voor fantastische actrice Maggie eigenlijk is. Als HBIC wanneer ze met Snape gaat duelleren, als gevoelige tante wanneer ze tegen Harry zegt 'It's good to see you, Potter' (srsly, dat stukje, daar krijg ik altijd traantjes van) tot dat tikkeltje humor met die heerlijke quotes (Boom! en 'I always wanted to use that spell'). Ik ben zo blij met haar als McGonagall. Loved her.

En verder wil ik nog zeggen dat ik het helemaal eens ben met die Razzie voor Bonnie Wright. Ook al heb ik veel respect voor haar, maar het meisje kan toch echt niet zo goed acteren, me dunkt. Oja, en ik moet misschien toch nog maar even zeggen dat ik Daniel Radcliffe niet overall uber-amazing vond, maar ik vond 'm zeker niet slecht. Emma daarentegen vond ik, net zoals bij part 1, weer erg vooruitgegaan. Ik vind dat ze een stuk meer geleerd heeft om subtieler te acteren - dat merkte ik toch. Die blik die ze heeft wanneer zij eigenlijk al beseft dat Harry een Horcrux is (nog voor hij het effectief zegt) en die blik wanneer ze het hem effectief zegt. Ik vind niet dat Emma de beste actrice allertijden is, maar ze heeft echt heel veel geleerd en ik ben heel blij met haar performances in de laatste twee delen van de reeks. :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 7:12 

Je hebt het echt goed verwoord ook die qoute is briljant.
Als HBC hier geen Oscar of wat voor beeldje, naamplaat of wat ze ook maken voor de allergrootste krijgt. Weet ik het ook niet meer.
Er zijn echt maar paar zeldzame acteurs die zo goed zijn, Helena bonham carter, Jack nickolson, Johnny depp. Zijn er nog wel wat maar deze komen t beste naar voren.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme