Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 10:39 

Ik vond hem echt fantastisch. Misschien omdat het de enige film is geweest die ik volledig los heb kunnen zien van het boek. Ik heb het daar steeds heel moeilijk mee gehad, maar dit keer heb ik me slechts een keer geĂŻrriteerd aan een foutje, namelijk dat Harry zo debiel uit die menigte komt stappen om aan te kondigen dat hij op Zweinstein is. Dat vond ik echt even een tenenkrommend momentje, maar verder heb ik me nergens aan gestoord. Misschien komt het ook wel omdat het al een tijdje geleden is dat ik het boek gelezen heb, maar ik vond het heel fijn zo. Het acteerwerk was ook gewoon ge-wel-dig. Ik wist al dat het goede acteurs waren, maar man, dit was echt awesome. (:

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 11:00 

Ik ben hem gisteren gaan zien en ik vond hem echt goed. Wel een paar scenes waar ik even een 'Ow? O.o' gezicht bij heb moeten trekken (zoals Voldemort die raar lacht, Voldemort die Draco een knuffel geeft, Harry die uit het publiek stapt en Snape aanspreekt, etc) maar ik wil niet klagen. Vond de actiescenes ook mooi en Neville was gewoonweg superbadass, echt awesome!
Heb wel ongelooflijk moeten huilen toen de film gedaan was, bij de Epiloog kon ik het echt niet meer bedwingen. Mijn vriend heeft na de film nog een hele poos moeten troosten, de andere mensen in de zaal waren gewoon van: 'oh ok film is nu gedaan 8D'.

Maargoed, ik ga niet klagen over de foutjes of rare momenten, vond hem echt mooi. : )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 16:52 

Ik kan het niet echt een waardige afsluiter noemen. Er mist iets. Ik weet niet goed wat, maar er ontbreekt iets. Misschien komt het wel door die verschrikkelijk mislukte eind scene van 19 jaar later. Allé ja, dat is toch mijn mening. Het kan ook komen omdat er eigenlijk geen enkele scene in zat die mij echt heeft gechoqueerd. Ik weet niet ik vind het niet 100% geslaagd.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 20:12 

Direct nadat ik de film had gezien was ik behoorlijk teleurgesteld. Ik had er zo veel van verwacht (zeker omdat ik het eerste deel best goed vond en in dit deel alle goede stukken uit het boek moesten komen)
maar de meeste van mijn verwachtingen werden niet ingelost.
Ondertussen vond ik de film wel meevallen, maar toch niet dat.
Er zat zoveel meer in.

En verder, ik vond de epiloog wel vermakelijk. Hoe ze ouder werden gemaakt vond ik echt grappig.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 22:28 

Natuurlijk vind ik het boek beter dan de film, maar dat is in alle gevallen al zo geweest. Een film kan nu eenmaal niet volledig niet trouw zijn aan het boek, dat veel uitgebreider is. In het laatste deel vind ik de gebeurtenissen wel heel erg versneld, maar ik kan er mee leven. Ook zijn er zoveel dingen veranderd, dat ik het echt spijtig vond. Bellatrix en Voldemort die in stukjes spatten, het Harry en Sneep deel in de Grote Zaal, Ron en Hermelien met giftanden achter Nagini aan...

Eerst ging ik met een teleurgesteld gevoel naar huis. Toen ik de film echter een tweede keer zag (toen ik terug wat uitgerust was na de tweede marathon) ben ik er toch wel tevreden mee. Het acteerwerk is echt top, de Sneepscènes zijn zo goed in beeld gebracht (ik heb mezelf een bloedneus gehuild) en uiteindelijk bezorgde de film me toch kippenvel. Zo'n boek verfilmen is geen makkelijk karwei, en ik vind dat ze hun uiterste best hebben gedaan. Dus ja, ik vind het een waardige afsluiter.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 12:36 

Ik ben gisteren voor de tweede keer geweest en ik ben nog steeds van mening dat dit een van de betere, zo niet de beste film van de hele serie is. Er zitten echt belachelijk veel scenes in die gewoon zo goed zijn, dat de stukken die wat minder of ronduit slecht zijn (zoals bijvoorbeeld de epiloog, lol) eigenlijk niet eens meer uitmaken. En ook de tweede keer heb ik zitten janken als een klein kind :') De The Prince's Tale-scene is toch echt wel mijn allerfavorietste scene, net als dat korte stukje dat Fred en George samen naar buiten staan te kijken op dat balkon.

Ik vind het nog steeds een zeer waardige afsluiter.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Cupboard under the stairs
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 23:11 

Ik vind dit zeker een waardige afsluiter. Natuurlijk zijn er een aantal dingen anders of had Ă­k liever anders gezien. Maar het is geen makkelijke klus om dit boek te verfilmen. Een heleboel verhaallijntjes en details zijn in de vorige films al achterwege gelaten en zijn onmogelijk alsnog erbij te betrekken. Dan is er denk ik helemaal geen touw meer aan vast te knopen. Maar er zat genoeg spektakel in. De inbraak, de brand in de Room of Requirement, gevecht op Hogwarts waren toch wel momenten om op het puntje van je stoel te zitten.

Ik vond McGonagall al een tof wijf in de boeken, in de films rockt ze ook wel behoorlijk. Helemaal in deze. :D Snape is sowieso eer aan gedaan. Dat hoopte ik al want dat hoofdstuk in het boek is prachtig. Alan Rickman is een fantastisch acteur en tijdens deze scenes heb ik wel een traantje gelaten. Ik vond de epiloog ook totaal niet storend. Maar ik ben denk ik 1 van de weinigen die dit in het boek ook niet vervelend vonden. Vond die laatste scene van Harry, Ron en Hermoine zo op een rij eigenlijk wel heel mooi gedaan.

Stiekem wil ik nog een keer. :cool:

_________________
Ron: 'Follow the spiders... If Hagrid ever comes out of Azkaban I'll kill him!'

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme